Control: Strefa Progowa - solucja, opis przejścia
Aktualizacja:
Na poniższej stronie naszego poradnika do gry Control odnajdziesz opis przejścia zadania Strefa Progowa. Dowiesz się m.in. jak dotrzeć do Kamieniołomu, jak poprawnie zdetonować ładunki w Kamieniołomie i jak uciec po wszystkim z Kamieniołomu.
- Droga do Stanowiska Przetwarzania Czarnokamienia
- Wizyta w Motelu Oceanview
- Droga do Komory Atlasa
- Droga do Kamieniołomu
- Detonacja ładunków w Kamieniołomie
- Ucieczka z Kamieniołomu i rozmowa z Marshall
Droga do Stanowiska Przetwarzania Czarnokamienia

Twoim pierwszym zadaniem jest dotrzeć do obszaru Przetwarzanie Czarnokamienia. By się tam dostać, najpierw skieruj się do lokacji Centrala Techniczna. Idź do pomieszczenia prowadzącego do twojego celu, a przekonasz się, że most nie został opuszczony. Cofnij się trochę, biegnij schodami do góry i biegnij do pokoju z turbinami.

Pnij się na górę pomieszczenia - w razie problemów, usuwaj baterie, by zatrzymać pracę turbin. W końcu dotrzesz do drzwi, które wymagają umieszczeniu dwóch skrzyń - zrób to, a następnie podejdź do znajomego sznurka. Pociągnij za niego trzy razy, a przeniesiesz się do motelu.
Wizyta w Motelu Oceanview

Znów trafisz do motelu Oceaniview. Podejdź do recepcji i naciśnij dzwonek. Wejdź do pierwszego pokoju, który został otworzony i zapamiętaj rozmieszczenie obiektów. Zwróć m.in. uwagę, że krzesło jest odsunięte od biurka, obraz wisi prosto, radio stoi po prawej stronie parapetu, czy flakon z kwiatami jest po lewej stronie szafki. Wróć do recepcji i naciśnij kolejny raz dzwonek. W kolejnym pokoju, musisz odtworzyć rozmieszczenie przedmiotów z pokoju obok. Jeśli zrobisz wszystko poprawnie, usłyszysz charakterystyczny dźwięk.
Droga do Komory Atlasa

Ponownie wróć do recepcji, naciśnij na dzwonek i idź do trzeciego pokoju. Weź klucz, wróć na początek motelu i otwórz zamknięte drzwi. Pociągnij trzy razy za sznurek, a przeniesiesz się do realnego świata. Most prowadzący do Przetwarzanie Czarnokamienia został opuszczony, więc śmiało możesz przez niego przejść dalej.

Po krótkim marszu usłyszysz strzały. Idź w ich kierunku, a dotrzesz do Komory Atlasa. Pokonaj wrogów, zajmij punkt kontrolny i porozmawiaj z Arishem. Dowiesz się, że musisz zdobyć Pryzmaty (Black Rock Prism), co możliwe jest tylko w Kamieniołomie.
Droga do Kamieniołomu


Jeszcze jednak spora droga przed tobą, by tam dotrzeć. Najpierw kontynuuj drogę do Przetwarzanie Czarnokamienia, gdzie grasuje nowy potwór. Podejdź do przedmiotu opętanego przez Syk. Pojawi się wspomniany potwór - nowy rodzaj wroga, który ma trochę inną strategię ataku, niż dotychczasowe. Przeciwnik znika i pojawia się blisko bohaterki, próbując ją ranić z pomocą bardzo silnego ataku. Najlepiej wyczekiwać ataku wroga, wykonać szybki unik i rzucić w niego przedmiotem/strzelić z silnej broni. Kilka takich ataków i ten poplecznik Syku zostanie wyeliminowany.


Idź dalej, a dotrzesz do Laboratorium Czarnokamienia. Na biurku, obok telewizora znajdziesz kartę dostępu 5. Skorzystaj z niej tuż obok i jedź windą do góry. Przejdź przez rusztowanie i kieruj się do drzwi prowadzących do Kamieniołomu Czarnokamienia. Po drodze, zajmij kolejny punkt kontrolny. Przejdź dalej, aż dotrzesz do kolejnej windy, prowadzącej tym razem na teren wykopalisk.

Jak się okaże, winda jest nieaktywna i musisz klasycznie zejść na dół. Musisz dobrze mierzyć kolejne skoki i zeskakiwać na w miarę niskie punkty, by twoja postać się nie zabiła. Po drodze natkniesz się na kilku wybuchających wrogów, więc zachowaj uwagę i staraj się je zestrzelić z góry.
Detonacja ładunków w Kamieniołomie

Na samym dole, czeka cię walka i punkt kontrolny. Wejdź do tunelu, a dotrzesz do Kamieniołomu Czarnokamienia. Biegnij przed siebie i walcz z kolejnymi wrogami. Aby wejść do głównego obszaru kamieniołomu, musisz wspiąć się na skały i przejść po półkach dalej. Zeskocz po drugiej stronie i idź dalej.


Teraz, twoim zadaniem jest zdetonować ładunki wybuchowe. Musisz najpierw umieścić kilka baterii w skale, tuż obok ładunków wybuchowych. Zadanie to będzie utrudnione przez fakt, że pojawi się chmara wrogów. Gdy włożysz skrzynie, naciśnij przycisk, a ściana wybuchnie. Podnieś pryzmat, a na obszarze kamieniołomu zjawi się kilka istot, pochłaniających wszystko dookoła.
Ucieczka z Kamieniołomu i rozmowa z Marshall


Jak już dobrze wiesz, tych wrogów w żaden sposób nie pokonasz. Musisz więc uciekać - wspinaj się do góry, starając się wyjść z kamieniołomu. Biegnij po schodach i rusztowaniach, aż dotrzesz do zamkniętych drzwi. W razie potrzeb wykonuj uskoki, by ominąć zagrożenie.

Kawałek dalej znajdziesz jeszcze kilka istot, które będą blokowały przejście - zwab je trochę w głąb pomieszczenia a następnie omiń i biegnij do wyjścia. Skorzystaj z punktu kontrolnego i przenieś się do Centralnego Kierownictwa, gdzie odnajdziesz Marshall. Pomów z kobietą, a zakończysz zadanie i automatycznie rozpoczniesz misję Na straży brata.
- Control - poradnik do gry
- Control: Opis przejścia
- Control: Zadania główne
- Control: Zadania wątku głównego - lista
- Control: Mapa Świata i punkty kontrolne
- Control: Witamy w Najstarszej Siedzibie - solucja, opis przejścia
- Control: Nieznany słuchacz - solucja, opis przejścia
- Control: Wyłącznik awaryjny - solucja, opis przejścia
- Control: Klub Oldbojów - solucja, opis przejścia
- Control: Strefa Progowa - solucja, opis przejścia
- Control: Na straży brata - solucja, opis przejścia
- Control: Twarz nieprzyjaciela - solucja, opis przejścia
- Control: Fińskie Tango - solucja, opis przejścia
- Control: Polaris - solucja, opis przejścia
- Control: Kontrola - solucja, opis przejścia
- Control: Po zakończeniu fabuły... (Koniec gry)
- Control: Zadania główne
- Control: Opis przejścia
Komentarze czytelników
Nawiązanie do ucieczki z filmu Skazani Na Shawshank MISTRZOSTWO ŚWIATA!!
Bałem się, że nie ukończę tej gry bo czytałem, że jest bardzo trudna. Zwłaszcza że Control to dzieło Remedy, czyli studia, które stworzyło Alana Wake'a, od którego odbiłem się właśnie ze względu na poziom trudności (pomijając że AW to po prostu bardzo średnia gra).
A tu proszę, takie ułatwienie. No i oczywiście Control jest grą ciekawszą i intrygującą.
Sorry, ale niestety tak chujowe i nieczytelne macie te poradniki, że szkoda gadać, Eurogamer jest o niebo, a nawet trzy nieba lepszy. Zamiast wrzucić miejsce na mapie to dajecie jakieś z dupy opisy i screeny na których gówno widać, szczególnie jak się szuka takich miejsc i nie zna się rozkładu wszystkich sektorów i szczegółów na pamięć, jebać was.
Byłem sceptyczny, co do tej gry, ale teraz stwierdzam, że twórcy odwalili kawał dobrej roboty. Trzeba się nakombinować 200 raz zginąć, żeby rozwiązać jakiś zadanie, a walka jest tu konkretna. Kulka to kulka ma zabić lub ranić, a nie jak Arnold w "Komando" 5000 narodu leci na niego wszyscy strzelają, a on jednym pociągnięciem z kałacha kopie im groby. Ja polecam tę grę dla ludzi cierpliwych lubiących zagadki i kombinowanie. Trzeba pomyśleć żeby ją przejść. 30 godzin jak ktoś pisał to chyba pierwszą i ostatnią misje zrobił.
Dlaczego po pobraniu poradnika nie ma w nim informacji o DLC, a na stronie są? Specjalnie kupiłem Premium i przyznam, że czuję się oszukany. Na górze widnieje informacja, że są poradniki do DLC, ale po kliknięciu w odnośnik przenosi tylko do głównego poradnika - do gry podstawowej, bez dodatków.
Zauważ że jak wchodzisz do labiryntu to ekran staje się czerwony i "znikasz", ale nie umierasz i nie pojawiasz się przy punkcie kontrolnym, tylko przenosi Cię na koniec labiryntu, gdzie są wyglądające tak samo most i wielkie betonowe drzwi.
Moze mi kyos pomoze nie moge wejsc do labiryntu popielniczki mam walkmena weszlam tam raz ale nie przeszlam calego bo nie doszlam do dalszej czesxi glownej akcji poprotu przeszlam kawalek jesse powiedziala ze wypas i koniec i teraz nie moge znow wejsc przenosi mnie z powrotem na poczatek labiryntu ktos moze pomoze czemu tak jeat co jeszcze musze zrobic? Mam tylko do zrobienia rentgen di ktorego tez mam zablokowane wejscie bo pulpit jest zablokowany kludka czerwona jest zamiast zielonej obok tego monitora co musze ustawic wedlug kartki. Pomocy stoje w miejscu
SHUM -> po ukończeniu każdej z gier na obu automatach (można użyć trybu wspomagania zwłaszcza na wyzwaniach bo te pod koniec są piekielnie trudne) otrzymujemy dodatkowy strój: Skafander Międzywymiarowy.
Tak naprawdę ten poradnik to syf. Szukam autora i nie mogę znaleźć. Naprawdę, to nawet nie jest tłumaczenie instrukcji obsługi, do czego gol ostatnio przyzwyczaił. Jestem zdania, ze jak coś ci się nie chce to po prostu tego nie rób.
Misja warta przy lodówce się nie uruchamia. Dialog z Langstonem się nie pojawia przez co, kiedy podchodzę pod cele z lodówką nic się nie dzieje. Czytałem na internecie że nie tylko ja tak mam. Czy ktoś wie jak temu zaradzić? Gram na PS4, więc nie mogę pokombinować z save'ami.
Pewnie sobie już poradziłeś po 4 i pół roku, ale może przyda się potomnym... Z pozoru to głupie, ale... za tę misję możesz się zabrać dopiero po odwiedzeniu pomieszczenia gdzie powinien być Dylan. Sugeruje to zresztą sam opis misji z lodówką - "wróć... po spotkaniu/sprawdzeniu/rozmowie - nie pamiętam... Dylana".
Czy ktoś się spotkał z takim problemem, bo miałem zarwać nockę a tu bug. W Twarz nieprzyjaciela nie mogę przejść przez security check, bo zwyczajnie te kraty są zamknięte. Ma ktoś pomysł?
Ok znalazłem wejście. Biegałem 15 minut i nie mogłem trafić, a potem zasugerowałem się gameplayem na YouTube, jak ktoś przechodzi przez te kraty które u mnie są jeszcze zamknięte.
Na eurogamer`ze lepszy poradnik jest, bardziej czytelny.
Ja mam taki błąd, że nie mogę zebrać próbki, dwie zebrałem, a z resztą nie wchodzi w interakcje
Wykańcza mnie ta gra. Nie dość że punkty zapisu są bardzo rzadko to nawet nie ma opcji samemu zrobić save... do tego dochodzi przegięty poziom trudności! Obecnie mam misję gdzie wyłączam kilka anten z laserem ale przy trzeciej antenie to już miałem ochotę wywalić grę z dysku!
Gra jest banalna, spróbuj sobie zagrac w Sekiro to zobaczysz co to znaczy wysoki poziom trudnosci
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
