Control: Uciekinierzy Langstona - solucja, opis przejścia
Aktualizacja:
Na poniższej stronie naszego poradnika do gry Control od Remedy. zawarliśmy opis przejścia misji poboczne Uciekinierzy Langstona i lokalizację wszystkich poszukiwanych obiektów paranormalnych. Dowiesz się gdzie znaleźć wszystkie 7 obiektów mocy i jakie czynności wykonać żeby oczyścić każdy z nich.
Miejsce rozpoczęcia zadania: Automatycznie po zakończeniu pobocznej misji Warta przy lodówce.
- Papierowy lampion (Japanese Paper Lantern)
- Krzesło w kształcie dłoni (Hand Chair)
- Ruchome listy (Moving Letters)
- Światła drogowe (Traffic Light)
- Manekin (Mannequin)
- Gumowa kaczka (Rubber Duck)
- Flaming (Flamingo)
Papierowy lampion (Japanese Paper Lantern)

Obiekt odnajdziesz w lokacji Zamknięta Stefa Progowa w Sektorze Zamkniętym. By dotrzeć do tej lokacji, musisz najpierw wykonać zadanie poboczne Kwestia Czasu. Sam obiekt mocy leży wśród cegieł i jest łatwy do odczarowania.
Krzesło w kształcie dłoni (Hand Chair)

Przedmiot odnajdziesz w lokacji Skrzydło Medyczne w Sektorze Zamkniętym. Krzesło będzie się broniło przed oczyszczeniem - poleci ku górze. Użyj telekinezy i oczyść przedmiot.
Ruchome listy (Moving Letters)

Poszukiwany przedmiot odnajdziesz w lokacji Niedoręczone listy (Dead Letters) w Sektorze kierowniczym. Pierwszy list odnajdziesz na dole, wystarczy, że poczekasz w jednym z punktów do których się teleportuje, a po chwili będziesz mógł go oczyścić.

Kolejne listy są wyżej - musisz użyć lewitacji, by dotrzeć do niedostępnych wcześniej miejsc na górze. W kolejnych pomieszczeniach odnajdziesz dwa kolejne znikające listy.
Światła drogowe (Traffic Light)


Ten opętany obiekt odnajdziesz w lokacji Panoptikon w Sektorze zamkniętym. Musisz udać się na czwarte piętro, do pokoju 716. Światła będą zmieniały kolor, by utrudnić ci dotarcie do nich. Na zielonym świetle, możesz swobodnie zbliżać się do obiektu, na żółtym przygotuj się do zastygnięcia w bezruchu, a na czerwonym po prostu stój i nie ruszaj postacią.

Po pewnym czasie dotrzesz do świateł i będziesz mógł je wyzwolić z Syku.
Gdy uporasz się z powyższy zadaniami, idź do Langstona, a zleci ci polowanie na kolejne obiekty.
Manekin (Mannequin)

Manekina znajdziesz w lokacji Program "Główny Kandydat" w Sektorze Zamkniętym. Możesz się tam dostać dopiero po tym jak awansujesz do głównego zadania Twarz nieprzyjaciela, którego pierwszą częścią jest właśnie zbadanie tego miejsca.
Na samym końcu pomieszczenia, zaraz po przejściu przez wykręconą drogę. Zostaniesz przeniesiony do pokoju pełnego manekinów.

Musisz wejść w interakcje z poprawnym manekinem. Znajdziesz go na górze, z lewej strony pomieszczenia (patrz mapa).
Gumowa kaczka (Rubber Duck)

Obiekt mocy możesz znaleźć w lokacji Badania nad zabezpieczeniami (Protective Studies) znajdującej się w Sektorze badawczym (Research) - zaznaczyliśmy ją na dołączonym obrazku. Najlepiej jest przenieść się do punktu kontrolnego w Dziale rytuałów i następnie skierować się na południe.

Udaj się korytarzem na lewo od przeszklonego pomieszczenia z kaczką. Odszukaj pokazane na obrazki drzwi, które ukryte są za skrzyniami - możesz podnosić je i odrzucać polegając na telekinezie.

Docelowo musisz znaleźć pokazany na obrazku górny otwór. Do dotarcia do niego potrzebna jest moc Lewitacja, tak więc musisz mieć ukończone główne zadanie Na straży brata. Przebiegnij górnym korytarzem do miejsca, w którym będziesz mógł zeskoczyć do dziury w podłodze. Znajdziesz się obok pomieszczenia z kaczką.
Kaczka zniknie przy próbie zabrania jej. Powróć do głównego obszaru i zacznij się za nią rozglądać. Możesz ułatwiać sobie sprawę nasłuchując wydawanych przez kaczkę dźwięków. Kaczka będzie ponownie znikała, ale po kilku takich zniknięciach uda ci się ją złapać i "odczarować".
Flaming (Flamingo)


Flaminga znajdziesz w lokacji Zamknięta Strefa Progowa (Sealed Treshold Corridor) w Sektorze zamkniętym. Gdy dotrzesz do flaminga, podłoga zacznie obracać się - używaj lewitacji, skoku i uskoków, by ominąć fale. W końcu dotrzesz do przedmiotu, a podczas jego oczyszczenia przeniesiesz się do świata astralnego.

Czas na dogrywkę starcia z Poprzednikiem (Former). Wróg ma taki sam zakres ruchów jak poprzednio, używaj telekinezy, lewitacji i staraj się jak najszybciej go zabić, by nie było w ziemi zbyt dużo dziur.
Jeśli chcesz przypomnieć sobie jak walczy się z Poprzednikiem, to zajrzyj do rozdziału Bossowie naszego poradnika. Jest tam szczegółowy opis starcia.

Po wszystkim zamelduj Langstonowi, a w końcu zakończysz to długie zadanie poboczne i otrzymasz trochę nagród, w tym 3 punkty umiejętności.
0
- Control - poradnik do gry
- Control: Opis przejścia
- Control: Zadania poboczne
- Control: Zadania poboczne - lista
- Control: Co za syf, Usuń Zator - solucja, opis przejścia
- Control: Przymusowi widzowie - solucja, opis przejścia
- Control: Warta przy lodówce - solucja, opis przejścia
- Control: Uciekinierzy Langstona - solucja, opis przejścia
- Control: Starzy znajomi - solucja, opis przejścia
- Control: Stary Rozrost - solucja, opis przejścia
- Control: Własne odbicie - solucja, opis przejścia
- Control: Dobra Obrona - solucja, opis przejścia
- Control: Co za syf, Pogadaj z roślinami - solucja, opis przejścia
- Control: Co za syf, Usuń Pleśń - solucja, opis przejścia
- Control: Co za syf, Jeszcze więcej pleśni - solucja, opis przejścia
- Control: Wesoła Pogoń - solucja, opis przejścia
- Control: Usunięcie pleśni - solucja, opis przejścia
- Control: Co za syf, Spal śmieci - solucja, opis przejścia
- Control: Pan Tommasi - solucja, opis przejścia
- Control: Co za syf, Zrób sobie przerwę - solucja, opis przejścia
- Control: Kwestia czasu - solucja, opis przejścia
- Control: Wróg w środku - solucja, opis przejścia
- Control: Nastaw płytę - solucja, opis przejścia
- Control: Zadania poboczne
- Control: Opis przejścia
Komentarze czytelników
best.nick.ever Generał
Tak naprawdę ten poradnik to syf. Szukam autora i nie mogę znaleźć. Naprawdę, to nawet nie jest tłumaczenie instrukcji obsługi, do czego gol ostatnio przyzwyczaił. Jestem zdania, ze jak coś ci się nie chce to po prostu tego nie rób.
ZglenQa Legionista
SHUM -> po ukończeniu każdej z gier na obu automatach (można użyć trybu wspomagania zwłaszcza na wyzwaniach bo te pod koniec są piekielnie trudne) otrzymujemy dodatkowy strój: Skafander Międzywymiarowy.
marii_w Junior
Moze mi kyos pomoze nie moge wejsc do labiryntu popielniczki mam walkmena weszlam tam raz ale nie przeszlam calego bo nie doszlam do dalszej czesxi glownej akcji poprotu przeszlam kawalek jesse powiedziala ze wypas i koniec i teraz nie moge znow wejsc przenosi mnie z powrotem na poczatek labiryntu ktos moze pomoze czemu tak jeat co jeszcze musze zrobic? Mam tylko do zrobienia rentgen di ktorego tez mam zablokowane wejscie bo pulpit jest zablokowany kludka czerwona jest zamiast zielonej obok tego monitora co musze ustawic wedlug kartki. Pomocy stoje w miejscu
młoda foka Centurion
Nikt Ci nie pomoże bo napisałeś "kludka" zamiast "kłódka" i nikt nie wie o co Ci chodzi.
zanonimizowany1355432 Legionista
Dlaczego po pobraniu poradnika nie ma w nim informacji o DLC, a na stronie są? Specjalnie kupiłem Premium i przyznam, że czuję się oszukany. Na górze widnieje informacja, że są poradniki do DLC, ale po kliknięciu w odnośnik przenosi tylko do głównego poradnika - do gry podstawowej, bez dodatków.
AGRO Junior
Byłem sceptyczny, co do tej gry, ale teraz stwierdzam, że twórcy odwalili kawał dobrej roboty. Trzeba się nakombinować 200 raz zginąć, żeby rozwiązać jakiś zadanie, a walka jest tu konkretna. Kulka to kulka ma zabić lub ranić, a nie jak Arnold w "Komando" 5000 narodu leci na niego wszyscy strzelają, a on jednym pociągnięciem z kałacha kopie im groby. Ja polecam tę grę dla ludzi cierpliwych lubiących zagadki i kombinowanie. Trzeba pomyśleć żeby ją przejść. 30 godzin jak ktoś pisał to chyba pierwszą i ostatnią misje zrobił.
nikones Junior
Sorry, ale niestety tak chujowe i nieczytelne macie te poradniki, że szkoda gadać, Eurogamer jest o niebo, a nawet trzy nieba lepszy. Zamiast wrzucić miejsce na mapie to dajecie jakieś z dupy opisy i screeny na których gówno widać, szczególnie jak się szuka takich miejsc i nie zna się rozkładu wszystkich sektorów i szczegółów na pamięć, jebać was.
Lukas1983 Centurion
Bałem się, że nie ukończę tej gry bo czytałem, że jest bardzo trudna. Zwłaszcza że Control to dzieło Remedy, czyli studia, które stworzyło Alana Wake'a, od którego odbiłem się właśnie ze względu na poziom trudności (pomijając że AW to po prostu bardzo średnia gra).
A tu proszę, takie ułatwienie. No i oczywiście Control jest grą ciekawszą i intrygującą.
Anger Junior
Nawiązanie do ucieczki z filmu Skazani Na Shawshank MISTRZOSTWO ŚWIATA!!
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
