Control Foundation: Gwóźdź/The Nail - Magazyn i Zawalony dział - solucja

The Foundation DLC

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Na tej stronie poradnika do Control Fundament - The Foundation znajdziesz pierwszą część opisu przejścia misji fabularnej Gwóźdź - The Nail. Poniższa solucja informuje m.in. jak rozwiązać zagadkę z windą w Magazynie, jak zaliczyć rytuał w Magazynie, jak rozwiązać zagadkę z generatorami w Zawalonym dziale i jak zaliczyć rytuał w Zawalonym dziale.

Quest Gwóźdź podzielony jest na dwie duże części i każda z nich zakłada użycie innej nowej mocy Jesse. Ten wariant zakłada, że pozyskałeś moc Kształtowanie. Jeśli dla odmiany chcesz odwiedzić lokacje powiązane z mocą Strzaskanie, to przejdź na osobną stronę naszej solucji - Gwóźdź - Obrzeża kanionu i Obszar badań gamma.

Informacje wstępne

  1. Poniższy opis przejścia zakłada, że Jesse odblokowała w zadaniu Fundament moc Kształtowanie. Jeśli wybrałeś Strzaskanie, to odwiedzisz inne lokacje, które opisaliśmy na osobnej stronie solucji.
  2. Do odwiedzenia są dwie duże lokacje - Magazyn i Zawalony dział. Możesz do nich docierać w dowolnej kolejności. Przejdź po prostu do interesującej cię części naszej solucji.
  3. Jeśli moc Kształtowanie odblokowałeś jako pierwszą, to po zaliczeniu rytuałów w Magazynie i Zawalonym dziale gra pozwoli ci zdobyć drugą moc. Będziesz mógł zająć się dzięki temu zbadaniem kolejnych dwóch lokacji powiązanych z mocą Strzaskanie.

Dotrzyj do Ścieżki do magazynu

1 - Control Foundation: Gwóźdź/The Nail - Magazyn i Zawalony dział - solucja - Control - poradnik do gry
Rozpocznij oczywiście w lokacji Skrzyżowanie - Control Foundation: Gwóźdź/The Nail - Magazyn i Zawalony dział - solucja - Control - poradnik do gry

Rozpocznij oczywiście w lokacji Skrzyżowanie. Dotrzyj konkretnie do pokazanego na powyższych obrazkach obrazkach obszaru, który znajduje się w zachodniej części Skrzyżowania.

Użyj Kształtowania do wysunięcia jednej z bocznych półek - Control Foundation: Gwóźdź/The Nail - Magazyn i Zawalony dział - solucja - Control - poradnik do gry

Użyj Kształtowania do wysunięcia jednej z bocznych półek. Doleć do niej dzięki lewitacji, odbij się od niej i przedostań się do wyżej położonego przejścia.

Po kilku chwilach dotrzesz do obszaru z białą przepaścią - Control Foundation: Gwóźdź/The Nail - Magazyn i Zawalony dział - solucja - Control - poradnik do gry

Po kilku chwilach dotrzesz do obszaru z białą przepaścią. Ponownie trzeba tu użyć Kształtowania - tym razem do wysunięcia prawej półki.

Podążaj dalej aż dotrzesz do lokacji Ścieżka do magazynu (Warehouse Path) - Control Foundation: Gwóźdź/The Nail - Magazyn i Zawalony dział - solucja - Control - poradnik do gry

Podążaj dalej aż dotrzesz do lokacji Ścieżka do magazynu (Warehouse Path). Ustaw się w pokazanym miejscu i wykonaj atak wręcz żeby wygenerować małą falę uderzeniową i wepchnąć znajdujący się za płotem rdzeń mocy do slotu generatora.

Dokończ rytuał w Magazynie

Kontynuuj liniową przeprawę, dzięki której dotrzesz do obszaru Magazyn (Warehouse) - Control Foundation: Gwóźdź/The Nail - Magazyn i Zawalony dział - solucja - Control - poradnik do gry

Kontynuuj liniową przeprawę, dzięki której dotrzesz do obszaru Magazyn (Warehouse). Jest to rozległa lokacja z nowym punktem kontroli, aczkolwiek dokładne jej zbadanie jest opcjonalne. Na potrzeby kontynuowania misji odszukaj na parterze wejście do dużego monolitu-wieży.

Przywołaj windę. Przy próbie skorzystania z niej dowiesz się o problemie z dostawą prądu. Ponownie musisz ustawić się przed kratką i użyć ataku wręcz żeby wepchnąć rdzeń mocy do slotu generatora.

Możesz wyruszyć windą na poziom 2 (Power Core Storage) - Control Foundation: Gwóźdź/The Nail - Magazyn i Zawalony dział - solucja - Control - poradnik do gry

Możesz wyruszyć windą na poziom 2 (Power Core Storage). Zlokalizuj jeden z działających rdzeni mocy wśród tych, który nie gromadzą już żadnej energii. Przyciągnij go do siebie i przenieś do nowego generatora.

Radzimy też już teraz pozostawić w używanej windzie inny działający rdzeń mocy. Zalety tego rozwiązania docenisz już za kilka chwil.

Dzięki załączeniu nowego generatora winda może wyruszyć na poziom 3 (Tunnel Access) - Control Foundation: Gwóźdź/The Nail - Magazyn i Zawalony dział - solucja - Control - poradnik do gry

Dzięki załączeniu nowego generatora winda może wyruszyć na poziom 3 (Tunnel Access). Wyjdź z windy i zlokalizuj otwór w ścianie wieży. W miejscu z obrazka możesz poszybować w stronę widocznej w oddali wysoko położonej skalnej półki.

Zacznij przechodzić przez jaskinie. W trakcie ich eksploracji znajdziesz punkt kontroli i korzystanie z tego typu punktów (będzie jeszcze jeden) jest wskazane jeśli przez przypadek spadniesz na sam dół tej lokacji.

Po wyjściu z tunelu spodziewaj się, że zaatakuje cię grupa przeciwników - Control Foundation: Gwóźdź/The Nail - Magazyn i Zawalony dział - solucja - Control - poradnik do gry

Po wyjściu z tunelu spodziewaj się, że zaatakuje cię grupa przeciwników. Pamiętaj w trakcie walk o szukaniu okazji do aktywowania pułapek powiązanych z mocą Kształtowanie. Mogą ci one ułatwiać zabijanie wrogów.

Po zakończonej bitwie przejdź dalej i obejrzyj nową "wizję" z udziałem Marshall. Dotrzyj do zewnętrznej skalnej półki. W miejscu z obrazka możesz używać Kształtowania do wysuwania bocznych półek. Pozwoli ci to dotrzeć do oznaczonej na żółto "stabilnej" półki.

Przejdź przez kolejne jaskinie - Control Foundation: Gwóźdź/The Nail - Magazyn i Zawalony dział - solucja - Control - poradnik do gry

Przejdź przez kolejne jaskinie. Także i w tym przypadku natrafisz na punkt kontroli. Uważaj na kolejnych wrogów, którzy zaatakują Jesse niedługo po minięciu punktu kontroli. Ponownie warto pomagać sobie aktywowaniem pułapek.

Schemat działania jest podobny jak wcześniej - po tym jak wyjdziesz z jaskiń zlokalizuj półkę nadającą się do wysunięcia i rozpocznij wspinaczkę. Twoim ostatecznym celem jest zaliczenie przelotu do pokazanego na obrazku otworu w ścianie wieży.

Możesz tu zacząć niszczyć czerwone węzły Syku (Hiss Nodes), ale niestety Jesse nie zdoła dosięgnąć ich wszystkich - Control Foundation: Gwóźdź/The Nail - Magazyn i Zawalony dział - solucja - Control - poradnik do gry

Możesz tu zacząć niszczyć czerwone węzły Syku (Hiss Nodes), ale niestety Jesse nie zdoła dosięgnąć ich wszystkich. Przywołaj do siebie windę.

Jeśli zgodnie z wcześniejszą sugestią pozostawiłeś rdzeń mocy w windzie, to możesz go od razu umieścić w slocie znajdującym się na tym piętrze. Jeśli pominąłeś ten krok, to powróć windą na poziom 2 (Power Core Storage) i zabierz jeden z aktywnych rdzeni. W tym przypadku trzeba będzie niestety powtórzyć wspinaczkę, ale możesz użyć szybkiej podróży do przeniesienia się do najświeższego punktu kontroli.

Umieszczenie rdzenia w slocie pozwoli ci załączyć windę i dojechać nią na poziom 6 (Upper Warehouse) - Control Foundation: Gwóźdź/The Nail - Magazyn i Zawalony dział - solucja - Control - poradnik do gry

Umieszczenie rdzenia w slocie pozwoli ci załączyć windę i dojechać nią na poziom 6 (Upper Warehouse). Podczas przejażdżki możesz opcjonalnie zniszczyć niedostępny wcześniej węzeł.

Na poziomie 6 dobrym pomysłem jest zniszczenie pokazanej na obrazku osłabionej ściany. Pozwoli ci to dotrzeć do jednego z ukrytych obszarów (sekretu) i odblokować tutejszy punkt kontroli.

Przejdź do lokacji z monolitem i zacznij od rozprawienia się z grupą przeciwników (są tu kolejne miejsca do aktywowania pułapek) - Control Foundation: Gwóźdź/The Nail - Magazyn i Zawalony dział - solucja - Control - poradnik do gry

Przejdź do lokacji z monolitem i zacznij od rozprawienia się z grupą przeciwników (są tu kolejne miejsca do aktywowania pułapek). Dotknij następnie monolitu.

Znajdziesz się na płaszczyźnie astralnej - Control Foundation: Gwóźdź/The Nail - Magazyn i Zawalony dział - solucja - Control - poradnik do gry

Znajdziesz się na płaszczyźnie astralnej. Używaj Kształtowania (przytrzymuj przycisk telekinezy) żeby odbudować obiekt w kształcie globusa. Po tym jak tego dokonasz otrzymasz podziękowania. Użyj przełącznika żeby powrócić do lokacji Magazyn. W nagrodę zdobędziesz 4 punkty rozwoju, modyfikację i materiały.

Jeśli chcesz szybko opuścić to miejsce, to wykonaj skok w przepaść. Pamiętaj jednak o "wyhamowaniu" dzięki lewitacji zanim zderzysz się z ziemią.

Dotrzyj do Bazy

2 - Control Foundation: Gwóźdź/The Nail - Magazyn i Zawalony dział - solucja - Control - poradnik do gry
Przenieś się z powrotem do lokacji Skrzyżowanie - Control Foundation: Gwóźdź/The Nail - Magazyn i Zawalony dział - solucja - Control - poradnik do gry

Przenieś się z powrotem do lokacji Skrzyżowanie. Dotrzyj teraz do pokazanego na powyższych obrazkach obrazkach obszaru, który znajduje się w północno-wschodniej części Skrzyżowania.

Używaj Kształtowania do wysuwania bocznych półek - Control Foundation: Gwóźdź/The Nail - Magazyn i Zawalony dział - solucja - Control - poradnik do gry

Używaj Kształtowania do wysuwania bocznych półek. Dolatuj zarówno do nich, jak i do stabilnych półek widocznych w oddali. Docelowo Jesse musi przedostać się do wejścia do nowej jaskini.

Podczas przeprawy przez jaskinie uważaj na latających przeciwników, którzy oprócz atakowania na odległość mogą wykonywać ataki-kamikadze - reaguj na to aktywowaniem osłony lub szybkim odskakiwaniem na boki - Control Foundation: Gwóźdź/The Nail - Magazyn i Zawalony dział - solucja - Control - poradnik do gry

Podczas przeprawy przez jaskinie uważaj na latających przeciwników, którzy oprócz atakowania na odległość mogą wykonywać ataki-kamikadze - reaguj na to aktywowaniem osłony lub szybkim odskakiwaniem na boki. Napotkasz też nowe gejzery - ponownie unikaj ustawiania się w miejscach, w których wybuchają.

W lokacji Spękana jaskinia (Fractured Cavern) również czekają cię walki. Tu najbardziej uważaj na silnego przeciwnika z tarczą. Zniszcz ją atakami telekinezą i następnie ostrzeliwuj oponenta serwobronią.

Kieruj się dalej i bądź gotowy na kolejne walki - Control Foundation: Gwóźdź/The Nail - Magazyn i Zawalony dział - solucja - Control - poradnik do gry

Kieruj się dalej i bądź gotowy na kolejne walki. Po dotarciu do zamkniętej bramki przebij się przez prawe pomieszczenie.

Dotrzesz do lokacji Baza (Base Camp) z pomostami znajdującymi się nad przepaścią. Zacznij tu od poniszczenia nowych węzłów Syku. W miejscu obrazka możesz wysunąć lewą półkę. Dotrzyj do niej i następnie poszybuj do wyżej położonego pomostu.

Dokończ rytuał w Zawalonym dziale

Skręć na północ i wybierz nowe przejście z podnoszącymi się ścianami - Control Foundation: Gwóźdź/The Nail - Magazyn i Zawalony dział - solucja - Control - poradnik do gry

Skręć na północ i wybierz nowe przejście z podnoszącymi się ścianami. Dotrzesz do punktu kontroli. W pobliżu jest też terminal pozwalający przyzwać zaprzyjaźnionego rangersa. Warto z niego skorzystać po to żeby zyskać tymczasowego sojusznika.

W sąsiednim kilkupoziomowym pomieszczeniu czeka cię dłuższa bitwa z wrogimi rangersami - Control Foundation: Gwóźdź/The Nail - Magazyn i Zawalony dział - solucja - Control - poradnik do gry

W sąsiednim kilkupoziomowym pomieszczeniu czeka cię dłuższa bitwa z wrogimi rangersami. W trakcie jej rozgrywania uważaj przede wszystkim na wrogich snajperów - gra sygnalizuje, że możesz być namierzany i najlepiej jest chować się wtedy w bocznych pomieszczeniach biurowych. Warto ignorować tymczasowo tych wrogów, którzy walczą z towarzyszem i skupiać się na przeciwnikach zagrażających bezpośrednio Jesse.

Po wygranej bitwie poszybuj do wyjścia na jednym z górnych poziomów.

Kontynuuj podróż (po drodze znajdziesz astralną toaletę powiązaną z trofeum) - Control Foundation: Gwóźdź/The Nail - Magazyn i Zawalony dział - solucja - Control - poradnik do gry

Kontynuuj podróż (po drodze znajdziesz astralną toaletę powiązaną z trofeum). W nowej lokacji z pomostami przeleć nad fragmentem przepaści. Wkrótce odkryjesz kolejny punkt kontroli. Dotrzyj do przełącznika i podnieś dużą bramę.

W kolejnej lokacji dowiesz się, że nie można podnieść kolejnej bramy do momentu pozbycia się nowego Obiektu Mocy. Wybierz w rezultacie prawe przejście (Transit Control).

Dotrzesz do pomieszczenia, z którego widać Obiekt Mocy - projektor - Control Foundation: Gwóźdź/The Nail - Magazyn i Zawalony dział - solucja - Control - poradnik do gry

Dotrzesz do pomieszczenia, z którego widać Obiekt Mocy - projektor. Próba wciśnięcia przycisku będzie nieudana, bo trzeba rozwiązać zagadkę z przywróceniem dostaw prądu. Wybierz dowolne z 2 przejść żeby dotrzeć do pomieszczenia z trzema generatorami (Transit Engine) - P-01, P-02 i P-03.

Obróć się w prawo i odszukaj ścianę z napisem Power Cores. Zacznij używać telekinezy żeby odrywać jej metalowe osłony.

Za metalowymi osłonami ukryte są rdzenie mocy nadające się do użycia - Control Foundation: Gwóźdź/The Nail - Magazyn i Zawalony dział - solucja - Control - poradnik do gry

Za metalowymi osłonami ukryte są rdzenie mocy nadające się do użycia. Przyciągaj je do siebie po kolei. Będziesz potrzebował w sumie trzech rdzeni.

Zainteresuj się teraz metalowymi płytami nad każdym z generatorów - przykładowe płyty nad generatorem P-02 pokazuje obrazek - Control Foundation: Gwóźdź/The Nail - Magazyn i Zawalony dział - solucja - Control - poradnik do gry

Zainteresuj się teraz metalowymi płytami nad każdym z generatorów - przykładowe płyty nad generatorem P-02 pokazuje obrazek. Je również możesz wyrywać polegając na telekinezie.

Wyrwanie osłon pozwoli ci rzucić rdzeniem mocy w otwór znajdujący się nad generatorem - Control Foundation: Gwóźdź/The Nail - Magazyn i Zawalony dział - solucja - Control - poradnik do gry

Wyrwanie osłon pozwoli ci rzucić rdzeniem mocy w otwór znajdujący się nad generatorem. Rdzeń mocy samoczynnie opadnie i podepnie się do generatora.

Docelowo wszystkie 3 generatory powinny być aktywne - Control Foundation: Gwóźdź/The Nail - Magazyn i Zawalony dział - solucja - Control - poradnik do gry

Docelowo wszystkie 3 generatory powinny być aktywne. Możesz już powrócić do pomieszczenia kontrolnego i wcisnąć przycisk, dzięki czemu Obiekt Mocy zacznie być przemieszczany.

Powróć na dół, a konkretnie do pokazanego na obrazku przełącznika, który wcześniej był niedostępny - Control Foundation: Gwóźdź/The Nail - Magazyn i Zawalony dział - solucja - Control - poradnik do gry

Powróć na dół, a konkretnie do pokazanego na obrazku przełącznika, który wcześniej był niedostępny. Wciśnięcie go podniesie nową dużą bramę.

W nowej lokacji spodziewaj się ataku przeciwników. Na koniec zostaw sobie najsilniejszego oponenta.

Musisz zaliczyć małą wspinaczkę i przedostać się na szczyt dwóch pomostów łączących odwiedzane wcześniej pomieszczenie kontrolne i pomieszczenie z generatorami - Control Foundation: Gwóźdź/The Nail - Magazyn i Zawalony dział - solucja - Control - poradnik do gry

Musisz zaliczyć małą wspinaczkę i przedostać się na szczyt dwóch pomostów łączących odwiedzane wcześniej pomieszczenie kontrolne i pomieszczenie z generatorami. Pozwoli ci to docelowo poszybować do pokazanego na obrazku górnego pomieszczenia biurowego.

W okolicy znajduje się opcjonalna lokacja Wejście tranzytowe (Transit Access), która powiązana jest z pobocznym questem Jesse Faden w odcinku "Szybka platforma" (Jesse Faden Starring in "Swift Platform"). Zbadanie jej jest całkowicie opcjonalne. Opis przejścia wspomnianej opcjonalnej misji znajdziesz na osobnej stronie naszej solucji.

Kontynuuj przemarsz przez kolejne pomieszczenia i korytarze - Control Foundation: Gwóźdź/The Nail - Magazyn i Zawalony dział - solucja - Control - poradnik do gry

Kontynuuj przemarsz przez kolejne pomieszczenia i korytarze. Dotrzesz do nowego pomostu i obejrzysz nową wizję Marshall. W kolejnym obszarze znajdziesz monolit i możesz od razu wejść z nim w interakcję.

Powtórz czynności, które wykonywałeś już przy monolicie w Magazynie, a więc "odbuduj" globus dzięki telekinezie.

Odblokowanie drugiej mocy

Jeżeli Magazyn i Zawalony dział odwiedzałeś jako pierwsze lokacje, to gra pozwoli ci teraz odblokować drugą moc, czyli Strzaskanie - Control Foundation: Gwóźdź/The Nail - Magazyn i Zawalony dział - solucja - Control - poradnik do gry

Jeżeli Magazyn i Zawalony dział odwiedzałeś jako pierwsze lokacje, to gra pozwoli ci teraz odblokować drugą moc, czyli Strzaskanie. Omówiliśmy to dokładniej na stronie z opisem przejścia questu Fundament.

Spotkanie z Poprzednikiem

Jesse po odblokowaniu Strzaskania pozostanie w sferze astralnej - Control Foundation: Gwóźdź/The Nail - Magazyn i Zawalony dział - solucja - Control - poradnik do gry

Jesse po odblokowaniu Strzaskania pozostanie w sferze astralnej. Kieruj się prosto aż dotrzesz do miejsca spotkania z Poprzednikiem (Former).

Po powrocie do Zawalonego działu otrzymasz nagrody - 4 punkty rozwoju, modyfikację i materiały. Gra doda też nowe cele misji powiązane z lokacjami mocy Strzaskanie - omówiliśmy je na stronie Gwóźdź - Obrzeża kanionu i Obszar badań gamma.

Podobało się?

0

Control

27 sierpnia 2019

PC PlayStation Xbox
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2020-05-15
12:38

best.nick.ever Generał

best.nick.ever
👎

Tak naprawdę ten poradnik to syf. Szukam autora i nie mogę znaleźć. Naprawdę, to nawet nie jest tłumaczenie instrukcji obsługi, do czego gol ostatnio przyzwyczaił. Jestem zdania, ze jak coś ci się nie chce to po prostu tego nie rób.

Komentarz: best.nick.ever
2020-09-21
22:31

ZglenQa Legionista

😉

SHUM -> po ukończeniu każdej z gier na obu automatach (można użyć trybu wspomagania zwłaszcza na wyzwaniach bo te pod koniec są piekielnie trudne) otrzymujemy dodatkowy strój: Skafander Międzywymiarowy.

Komentarz: ZglenQa
2021-03-17
14:01

marii_w Junior

Moze mi kyos pomoze nie moge wejsc do labiryntu popielniczki mam walkmena weszlam tam raz ale nie przeszlam calego bo nie doszlam do dalszej czesxi glownej akcji poprotu przeszlam kawalek jesse powiedziala ze wypas i koniec i teraz nie moge znow wejsc przenosi mnie z powrotem na poczatek labiryntu ktos moze pomoze czemu tak jeat co jeszcze musze zrobic? Mam tylko do zrobienia rentgen di ktorego tez mam zablokowane wejscie bo pulpit jest zablokowany kludka czerwona jest zamiast zielonej obok tego monitora co musze ustawic wedlug kartki. Pomocy stoje w miejscu

Komentarz: marii_w
2021-03-21
17:11

marii_w Junior

😢

Halo ktoś pomoze??

Komentarz: marii_w
2021-03-25
02:47

młoda foka Centurion

młoda foka

Nikt Ci nie pomoże bo napisałeś "kludka" zamiast "kłódka" i nikt nie wie o co Ci chodzi.

Komentarz: młoda foka
2021-04-21
23:40

zanonimizowany1355432 Legionista

Dlaczego po pobraniu poradnika nie ma w nim informacji o DLC, a na stronie są? Specjalnie kupiłem Premium i przyznam, że czuję się oszukany. Na górze widnieje informacja, że są poradniki do DLC, ale po kliknięciu w odnośnik przenosi tylko do głównego poradnika - do gry podstawowej, bez dodatków.

Komentarz: zanonimizowany1355432
2021-06-25
09:52

AGRO Junior

😍

Byłem sceptyczny, co do tej gry, ale teraz stwierdzam, że twórcy odwalili kawał dobrej roboty. Trzeba się nakombinować 200 raz zginąć, żeby rozwiązać jakiś zadanie, a walka jest tu konkretna. Kulka to kulka ma zabić lub ranić, a nie jak Arnold w "Komando" 5000 narodu leci na niego wszyscy strzelają, a on jednym pociągnięciem z kałacha kopie im groby. Ja polecam tę grę dla ludzi cierpliwych lubiących zagadki i kombinowanie. Trzeba pomyśleć żeby ją przejść. 30 godzin jak ktoś pisał to chyba pierwszą i ostatnią misje zrobił.

Komentarz: AGRO
2024-06-06
10:12

nikones Junior

Sorry, ale niestety tak chujowe i nieczytelne macie te poradniki, że szkoda gadać, Eurogamer jest o niebo, a nawet trzy nieba lepszy. Zamiast wrzucić miejsce na mapie to dajecie jakieś z dupy opisy i screeny na których gówno widać, szczególnie jak się szuka takich miejsc i nie zna się rozkładu wszystkich sektorów i szczegółów na pamięć, jebać was.

Komentarz: nikones
2025-01-01
23:05

Lukas1983 Centurion

Bałem się, że nie ukończę tej gry bo czytałem, że jest bardzo trudna. Zwłaszcza że Control to dzieło Remedy, czyli studia, które stworzyło Alana Wake'a, od którego odbiłem się właśnie ze względu na poziom trudności (pomijając że AW to po prostu bardzo średnia gra).

A tu proszę, takie ułatwienie. No i oczywiście Control jest grą ciekawszą i intrygującą.

Komentarz: Lukas1983
2025-06-06
02:42

Anger Junior

Nawiązanie do ucieczki z filmu Skazani Na Shawshank MISTRZOSTWO ŚWIATA!!

Komentarz: Anger

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl