Syberia 3. Najciekawsze gry, o których słuch zaginął

Filip Grabski

Syberia 3

Fani magicznej serii przygodówek Syberia muszą być ludźmi cierpliwymi. Pierwsza odsłona ukazała się w 2002 roku, sequel zawitał na sklepowe półki dwa lata później, zaś część trzecia... No właśnie. Jej na razie nie ma i brakuje konkretnej daty premiery. Syberia 3 została po raz pierwszy zapowiedziana 1 kwietnia 2009 roku (adekwatna data, nie ma co), co zostało uznane za żart deweloperów. Po kilkunastu dniach szefostwo firmy Microids potwierdziło prawdziwość tej informacji, zaś planowaną datą premiery było lato roku następnego.

Minęło 5 lat, Syberia 3 dalej powstaje, ale dopiero kilka miesięcy temu, w sierpniu, miłośnicy przygód Kate Walker ujrzeli pierwsza dwa obrazki z wczesnej wersji gry. Na początku brak funduszy był jednym z głównych problemów i mimo odważnych zapowiedzi, jeszcze w 2011 roku faktyczna produkcja gry nawet się nie rozpoczęła. Finalnie prace zaczęto dopiero dwa lata temu, ale Benoit Sokal i jego ekipa najwyraźniej zdołała uzyskać odpowiednią ilość pieniędzy, bowiem powstająca trzecia część serii ma pojawić się nie tylko na pecetach, ale także PlayStation 3, Xboksie One, urządzeniach mobilnych i komputerach firmy Apple.

Jakby tego było mało - dwie poprzednie Syberie doczekają się konwersji na poprzednie konsole Sony i Microsoftu oraz urządzenia z iOS i Androidem. Rok 2015 zapowiada się przewspaniale dla fanów cyklu (oczywiście o ile plany twórców nie zostaną zweryfikowane przez brutalną, jak wietnamska dżungla rzeczywistość) - przygoda panny Walker czeka na dokończenie.

Syberia 3

Syberia 3

PC PlayStation Xbox Nintendo

Data wydania: 20 kwietnia 2017

Informacje o Grze
6.5

GRYOnline

6.5

Gracze

5.2

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

2

Filip Grabski

Autor: Filip Grabski

Z GRYOnline.pl współpracuje od marca 2008 roku. Zaczynał od pisania newsów, potem przeszedł do publicystyki i przy okazji tworzył treści dla serwisu Gameplay.pl. Obecnie przede wszystkim projektuje grafiki widoczne na stronie głównej (i nie tylko), choć nie stroni od pisania tekstów. W 1994 roku z pełną świadomością zaczął użytkować pecety, czemu pozostaje wierny do dzisiaj, choć w międzyczasie polubił Switcha. Prywatnie ojciec, podcaster (od 2014 roku współtworzy Podcast Hammerzeit) i miłośnik konsumowania popkultury, zarówno tej wizualnej (na dobry film i serial zawsze znajdzie czas), jak i dźwiękowej (szczególnie, gdy brzmi ona jak gitara elektryczna).

Na którą z zaginionych gier czekasz najbardziej?

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl