Deux Ex Universe. Najciekawsze gry, o których słuch zaginął

Filip Grabski

Deux Ex Universe

Zaczynamy od najświeższego tytułu, a zatem poziom frustracji wywołanej zaginięciem w akcji jest jeszcze mikroskopijny. Czwartego grudnia firma Eidos pochwaliła się swoim najnowszym silnikiem - Dawn Engine. Tabun biegłych w swej sztuce programistów przebudował udany Glacier 2 (napędzał ostatniego Hitmana i nie przynosił wstydu twórcom, oj nie), by przyszłe gry noszące logo Eidos wyglądały pięknie, efektownie i realistycznie. Najciekawsze jednak w tej krótkiej wiadomości było użycie marki Deus Ex połączonej z tym oto ślicznym obrazkiem.

Ale nawet gdyby przedstawiciel Eidos nie napisał wprost, że Dawn Engine będzie podstawą dla wszystkich projektów powiązanych z Deus Ex Universe, skojarzenie nasunęłoby się samo. Złote barwy, industrialne otoczenie i bardzo charakterystyczna atmosfera automatycznie kojarzą się z udanym Buntem ludzkości z 2011 roku. O samym Deus Ex Universe wiadomo już od jakiegoś czasu - nieco ponad rok temu szef Eidos Montreal, David Anfossi, zdradził, że jego firma właśnie realizuje tworzenie rozległego, permanentnego i bogatego świata, który posłuży za dom dla wszystkich nowych gier z serii Deus Ex, ale także dla produkcji mobilnych, komiksów czy książek. W 2013 roku produkcja nowego tytułu na PC i konsole następnej generacji już trwała. Grudniowa aktualizacja dała jasno do zrozumienia, że słowo "uniwersum" nie powinno w tym przypadku kojarzyć się z produkcją MMO - powstający Deus Ex na pewno nie będzie miał z masową zabawą online nic wspólnego. I dobrze. Czekamy niecierpliwie, choć na pewno nie tak, jak Chuck Norris godnego przeciwnika.

Syberia 3

Syberia 3

PC PlayStation Xbox Nintendo

Data wydania: 20 kwietnia 2017

Informacje o Grze
6.5

GRYOnline

6.5

Gracze

5.2

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

2

Filip Grabski

Autor: Filip Grabski

Z GRYOnline.pl współpracuje od marca 2008 roku. Zaczynał od pisania newsów, potem przeszedł do publicystyki i przy okazji tworzył treści dla serwisu Gameplay.pl. Obecnie przede wszystkim projektuje grafiki widoczne na stronie głównej (i nie tylko), choć nie stroni od pisania tekstów. W 1994 roku z pełną świadomością zaczął użytkować pecety, czemu pozostaje wierny do dzisiaj, choć w międzyczasie polubił Switcha. Prywatnie ojciec, podcaster (od 2014 roku współtworzy Podcast Hammerzeit) i miłośnik konsumowania popkultury, zarówno tej wizualnej (na dobry film i serial zawsze znajdzie czas), jak i dźwiękowej (szczególnie, gdy brzmi ona jak gitara elektryczna).

Na którą z zaginionych gier czekasz najbardziej?

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl