Rise of the Tomb Raider. Wielkie hity - ile z nich ukończyliśmy?

Dariusz Matusiak

Rise of the Tomb Raider

data premiery PC: 29 stycznia 2016

W przypadku Rise of the Tomb Rider nie dysponujemy danymi z platformy Xbox, gdzie gra była tymczasowym tytułem na wyłączność – Microsoft po prostu nie udostępnia takich danych. Brakuje również liczb z PlayStation Network – tam Lara Croft zawita dopiero pod koniec roku, jedyną opcją są tu więc statystyki osiągnięć ze Steama. Czy coś to zmienia?

 

Steam

Nazwa trofeum

Procent graczy, którzy ukończyli grę na dowolnym poziomie trudności

44,5%

Cena prawdy

Procent graczy, którzy ukończyli misję fabularną na początku kampanii

85,8%

W ślady ojca

Procent graczy, którzy ukończyli misję fabularną na początku kampanii

81,3 %

Niezły upadek

Procent graczy, którzy ukończyli misję fabularną w środku kampanii

56,3%

Pomocna dłoń

Procent graczy, którzy ukończyli misję fabularną pod koniec kampanii

50,6%

Mniej uczęszczana droga

Procent graczy, którzy ukończyli grę na poziomie „twardziel”

2,9%

Mistrzyni survivalu

Procent graczy, którzy zebrali 25% obiektów z narracją

61,2%

Poszukiwaczka prawdy

Procent graczy, którzy zebrali 75% obiektów z narracją

20,3%

Głosy z przeszłości

Procent graczy, którzy ukończyli wszystkie misje poboczne

13,2%

Zawsze do usług

Procent graczy, którzy ukończyli grę w 100%

4%

Poruszyć niebo i ziemię

Nie do końca. Wprawdzie przygody Lary na komputerach PC zaliczyła niemal połowa grających (co z 934 tysięcy posiadaczy na Steamie daje około 420 tysięcy osób), ale wciąż widać wyraźnie powtórkę tego samego schematu. Przez początek tytułu ponownie przedziera się około 80% graczy, jednak jak pokazują liczby przy kolejnych osiągnięciach zdobywanych automatycznie w trakcie rozwoju fabuły – wykruszają się oni z każdą następną misją. Znajdźki również nie stanowią wystarczającego powodu, by się za nimi uganiać – im większa kolekcja, tym mniejsza liczba jej posiadaczy. Najwyższy poziom trudności przyciągnął już chyba tradycyjnie niespełna 3% najbardziej wytrwałych fanów, ale zwraca uwagę stosunkowo wysoka liczba osób, które ukończyły grę w 100%.

The Witcher 3: Wild Hunt

Wiedźmin 3: Dziki Gon

The Witcher 3: Wild Hunt

PC PlayStation Xbox Nintendo

Data wydania: 19 maja 2015

Informacje o Grze
9.2

GRYOnline

9.5

Gracze

9.7

Steam

9.3

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

47

Dariusz Matusiak

Autor: Dariusz Matusiak

Absolwent Wydziału Nauk Społecznych i Dziennikarstwa. Pisanie o grach rozpoczął w 2013 roku od swojego bloga na gameplay.pl, skąd szybko trafił do działu Recenzji i Publicystki GRYOnline.pl. Czasem pisze też o filmach i technologii. Gracz od czasów świetności Amigi. Od zawsze fan wyścigów, realistycznych symulatorów i strzelanin militarnych oraz gier z wciągającą fabułą lub wyjątkowym stylem artystycznym. W wolnych chwilach uczy latać w symulatorach nowoczesnych myśliwców bojowych na prowadzonej przez siebie stronie Szkoła Latania. Poza tym wielki miłośnik urządzania swojego stanowiska w stylu „minimal desk setup”, sprzętowych nowinek i kotów.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl