Rise of the Tomb Raider. Wielkie hity - ile z nich ukończyliśmy?
- Wielkie hity - ile z nich tak naprawdę ukończyliśmy?
 - Doom
 - Uncharted 4: Kres złodzieja
 - Rise of the Tomb Raider
 - Far Cry Primal
 - Batman: Arkham Knight
 - Dying Light: The Following
 - Just Cause 3
 - Need for Speed
 - Fallout 4
 - Wiedźmin 3 i dodatki Serca z kamienia / Krew i wino
 
Rise of the Tomb Raider
data premiery PC: 29 stycznia 2016
W przypadku Rise of the Tomb Rider nie dysponujemy danymi z platformy Xbox, gdzie gra była tymczasowym tytułem na wyłączność – Microsoft po prostu nie udostępnia takich danych. Brakuje również liczb z PlayStation Network – tam Lara Croft zawita dopiero pod koniec roku, jedyną opcją są tu więc statystyki osiągnięć ze Steama. Czy coś to zmienia?
Steam  | Nazwa trofeum  | |
Procent graczy, którzy ukończyli grę na dowolnym poziomie trudności  | 44,5%  | Cena prawdy  | 
Procent graczy, którzy ukończyli misję fabularną na początku kampanii  | 85,8%  | W ślady ojca  | 
Procent graczy, którzy ukończyli misję fabularną na początku kampanii  | 81,3 %  | Niezły upadek  | 
Procent graczy, którzy ukończyli misję fabularną w środku kampanii  | 56,3%  | Pomocna dłoń  | 
Procent graczy, którzy ukończyli misję fabularną pod koniec kampanii  | 50,6%  | Mniej uczęszczana droga  | 
Procent graczy, którzy ukończyli grę na poziomie „twardziel”  | 2,9%  | Mistrzyni survivalu  | 
Procent graczy, którzy zebrali 25% obiektów z narracją  | 61,2%  | Poszukiwaczka prawdy  | 
Procent graczy, którzy zebrali 75% obiektów z narracją  | 20,3%  | Głosy z przeszłości  | 
Procent graczy, którzy ukończyli wszystkie misje poboczne  | 13,2%  | Zawsze do usług  | 
Procent graczy, którzy ukończyli grę w 100%  | 4%  | Poruszyć niebo i ziemię  | 
Nie do końca. Wprawdzie przygody Lary na komputerach PC zaliczyła niemal połowa grających (co z 934 tysięcy posiadaczy na Steamie daje około 420 tysięcy osób), ale wciąż widać wyraźnie powtórkę tego samego schematu. Przez początek tytułu ponownie przedziera się około 80% graczy, jednak jak pokazują liczby przy kolejnych osiągnięciach zdobywanych automatycznie w trakcie rozwoju fabuły – wykruszają się oni z każdą następną misją. Znajdźki również nie stanowią wystarczającego powodu, by się za nimi uganiać – im większa kolekcja, tym mniejsza liczba jej posiadaczy. Najwyższy poziom trudności przyciągnął już chyba tradycyjnie niespełna 3% najbardziej wytrwałych fanów, ale zwraca uwagę stosunkowo wysoka liczba osób, które ukończyły grę w 100%.


