Fallout 4. Wielkie hity - ile z nich ukończyliśmy?
- Wielkie hity - ile z nich tak naprawdę ukończyliśmy?
 - Doom
 - Uncharted 4: Kres złodzieja
 - Rise of the Tomb Raider
 - Far Cry Primal
 - Batman: Arkham Knight
 - Dying Light: The Following
 - Just Cause 3
 - Need for Speed
 - Fallout 4
 - Wiedźmin 3 i dodatki Serca z kamienia / Krew i wino
 
Fallout 4
data premiery: 10 listopada 2015
Fallout 4 jest ogromnym sandboksem i miejsc do zwiedzania czy zadań do wykonania znajduje się tu cała masa, a to już może sugerować, że do finału gry dotarło niewielu jej posiadaczy. Ciekawych informacji dostarcza też bezpośrednie porównanie osiągnięć z PS4 i PC.
PSN  | Steam  | Nazwa trofeum  | |
Procent graczy, którzy dotarli do pierwszego z zakończeń  | 20,3%  | 20,7%  | Nuklearna alternatywa  | 
Procent graczy, którzy dotarli do drugiego z zakończeń  | 14,1%  | 15,3%  | Nuklearna rodzina  | 
Procent graczy, którzy rozpoczęli grę  | 96,2%  | 87%  | Wojna nigdy się nie zmienia  | 
Procent graczy, którzy ukończyli pierwszą misję fabularną  | 63,1%  | 68,5%  | Sanktuarium  | 
Procent graczy, którzy osiągnęli 10 poziom rozwoju postaci  | 69,5%  | 75,3%  | Nowe korzenie, nowy świat  | 
Procent graczy, którzy osiągnęli 50 poziom rozwoju postaci  | 20,5%  | 28,2%  | Legenda pustkowi  | 
Procent graczy, którzy zebrali 10 figurek Vault Boya  | 14,6%  | 20,4%  | To nie są lalki...  | 
Procent graczy, którzy ukończyli 10 zadań pobocznych  | 41,3%  | 42,3%  | Spluwa do wynajęcia  | 
Jak widać do końca dotrwała niewielka liczba posiadaczy Fallouta 4 i platforma nie ma tu żadnego znaczenia, choć owa niewielka liczba oznacza w tym wypadku prawie 3,5 miliona użytkowników na Steamie – finał zobaczyło więc niecałe 700 tysięcy graczy. Różnicę widać natomiast w liczbie osób, które przeszły przez wprowadzenie i w ogóle wyszły z krypty. Tu zdecydowanie więcej ciekawskich graczy było na PlayStation 4, bo aż 96% w porównaniu do 87% na PC, ale warto zwrócić uwagę, że po tym etapie zainteresowanie na konsolach zmalało, za to pecetowcy kontynuowali eksplorację postapokaliptycznego Bostonu w większym gronie. Aż 75% graczy na komputerach osobistych dotarło do dziesiątego poziomu doświadczenia, a 50 level zaliczyło prawie 30%. Dla porównania na konsolach było to odpowiednio 69% i 20%. Pierwsze zadania poboczne zostały wykonane praktycznie po równo, jednak znajdźki w postaci sympatycznych figurek Vault Boya chętniej zbierano na PC. Na obu platformach najrzadziej zdobywanym osiągnięciem jest „Produkcja masowa”, polegająca na wytworzeniu 100 przedmiotów – trofeum to pozyskało mniej niż 0,5% graczy.


