Need for Speed. Wielkie hity - ile z nich ukończyliśmy?
- Wielkie hity - ile z nich tak naprawdę ukończyliśmy?
 - Doom
 - Uncharted 4: Kres złodzieja
 - Rise of the Tomb Raider
 - Far Cry Primal
 - Batman: Arkham Knight
 - Dying Light: The Following
 - Just Cause 3
 - Need for Speed
 - Fallout 4
 - Wiedźmin 3 i dodatki Serca z kamienia / Krew i wino
 
Need for Speed
data premiery: 3 listopada 2015
Czy miłośnicy czterech kółek, tuningu i ścigania się, którzy na dodatek musieli czekać na swoją grę rok dłużej, bardziej przykładają się do jej ukończenia? W przypadku Need for Speed sprawdzamy tylko dane z PlayStation 4, bowiem platforma Origin na pecetach nie dostarcza globalnych statystyk.
PSN  | Nazwa trofeum  | |
Procent graczy, którzy ukończyli jedną ze ścieżek kariery  | 26,4%  | Legendarny tuningowiec  | 
Procent graczy, którzy ukończyli jedną ze ścieżek kariery  | 32,7%  | Spełnić potrzebę  | 
Procent graczy, którzy ukończyli jedną ze ścieżek kariery  | 25,2%  | Hoonigan  | 
Procent graczy, którzy ukończyli jedną ze ścieżek kariery  | 15,8%  | Ponad prawem  | 
Procent graczy, którzy kupili pierwsze auto  | 90,4%  | Tam dom twój, gdzie auto twoje  | 
Procent graczy, którzy osiągnęli 10 poziom reputacji  | 74,9%  | Szczenięce lata  | 
Procent graczy, którzy osiągnęli 25 poziom reputacji  | 59,8%  | W pogoni za sławą  | 
Procent graczy, którzy osiągnęli 50 poziom reputacji  | 24,5%  | Mogę pański autograf?  | 
Procent graczy, którzy zapełnili cały garaż  | 31,6%  | Pełna chata  | 
Procent graczy, którzy ukończyli wszystkie ścieżki kariery  | 13,7%  | Największa z ikon  | 
Need for Speed wypada tu bardzo standardowo – 90% grających spędziło z grą dłużej niż parę minut, ale do końca dotarło niespełna 30%. Tytuł pozwala na pewną dowolność w kampanii dla pojedynczego gracza i możemy skoncentrować się albo tylko na jednej ścieżce kariery, albo na kilku. Statystyki nie pokazują, ile osób wybrało minimalną opcję, a ile poznało kilka dróg kariery, ale trofeum „Największa z ikon” stanowi informację, że tylko niespełna połowa z tych, którzy ukończyli grę, wykonało wszystkie dostępne misje fabularne i obejrzało wszystkie przerywniki filmowe. Sukcesywny spadek zainteresowania widać najbardziej po trofeach związanych z poziomem reputacji – im wyższy, tym mniej graczy go osiągnęło. Najciekawsze wnioski można chyba jednak wysnuć z trofeum „Pełna chata”. Gry wyścigowe często krytykowane są za zbyt małą liczbę samochodów do wyboru, a tu widać, że tylko 30% graczy zapełniło swój garaż, co w Need for Speed wymagało zakupu zaledwie... pięciu modeli!


