Need for Speed. Wielkie hity - ile z nich ukończyliśmy?

Dariusz Matusiak

Need for Speed

data premiery: 3 listopada 2015

Czy miłośnicy czterech kółek, tuningu i ścigania się, którzy na dodatek musieli czekać na swoją grę rok dłużej, bardziej przykładają się do jej ukończenia? W przypadku Need for Speed sprawdzamy tylko dane z PlayStation 4, bowiem platforma Origin na pecetach nie dostarcza globalnych statystyk.

 

PSN

Nazwa trofeum

Procent graczy, którzy ukończyli jedną ze ścieżek kariery

26,4%

Legendarny tuningowiec

Procent graczy, którzy ukończyli jedną ze ścieżek kariery

32,7%

Spełnić potrzebę

Procent graczy, którzy ukończyli jedną ze ścieżek kariery

25,2%

Hoonigan

Procent graczy, którzy ukończyli jedną ze ścieżek kariery

15,8%

Ponad prawem

Procent graczy, którzy kupili pierwsze auto

90,4%

Tam dom twój, gdzie auto twoje

Procent graczy, którzy osiągnęli 10 poziom reputacji

74,9%

Szczenięce lata

Procent graczy, którzy osiągnęli 25 poziom reputacji

59,8%

W pogoni za sławą

Procent graczy, którzy osiągnęli 50 poziom reputacji

24,5%

Mogę pański autograf?

Procent graczy, którzy zapełnili cały garaż

31,6%

Pełna chata

Procent graczy, którzy ukończyli wszystkie ścieżki kariery

13,7%

Największa z ikon

Need for Speed wypada tu bardzo standardowo – 90% grających spędziło z grą dłużej niż parę minut, ale do końca dotarło niespełna 30%. Tytuł pozwala na pewną dowolność w kampanii dla pojedynczego gracza i możemy skoncentrować się albo tylko na jednej ścieżce kariery, albo na kilku. Statystyki nie pokazują, ile osób wybrało minimalną opcję, a ile poznało kilka dróg kariery, ale trofeum „Największa z ikon” stanowi informację, że tylko niespełna połowa z tych, którzy ukończyli grę, wykonało wszystkie dostępne misje fabularne i obejrzało wszystkie przerywniki filmowe. Sukcesywny spadek zainteresowania widać najbardziej po trofeach związanych z poziomem reputacji – im wyższy, tym mniej graczy go osiągnęło. Najciekawsze wnioski można chyba jednak wysnuć z trofeum „Pełna chata”. Gry wyścigowe często krytykowane są za zbyt małą liczbę samochodów do wyboru, a tu widać, że tylko 30% graczy zapełniło swój garaż, co w Need for Speed wymagało zakupu zaledwie... pięciu modeli!

The Witcher 3: Wild Hunt

Wiedźmin 3: Dziki Gon

The Witcher 3: Wild Hunt

PC PlayStation Xbox Nintendo

Data wydania: 19 maja 2015

Informacje o Grze
9.2

GRYOnline

9.5

Gracze

9.7

Steam

9.3

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

47

Dariusz Matusiak

Autor: Dariusz Matusiak

Absolwent Wydziału Nauk Społecznych i Dziennikarstwa. Pisanie o grach rozpoczął w 2013 roku od swojego bloga na gameplay.pl, skąd szybko trafił do działu Recenzji i Publicystki GRYOnline.pl. Czasem pisze też o filmach i technologii. Gracz od czasów świetności Amigi. Od zawsze fan wyścigów, realistycznych symulatorów i strzelanin militarnych oraz gier z wciągającą fabułą lub wyjątkowym stylem artystycznym. W wolnych chwilach uczy latać w symulatorach nowoczesnych myśliwców bojowych na prowadzonej przez siebie stronie Szkoła Latania. Poza tym wielki miłośnik urządzania swojego stanowiska w stylu „minimal desk setup”, sprzętowych nowinek i kotów.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl