Grounded. Premiery gier – w jakie nowe gry zagramy w lipcu
- Premiery gier – w jakie nowe gry zagramy w lipcu 2020
- Marvel’s Iron Man VR
- Ghost of Tsushima
- F1 2020
- Paper Mario: Origami King
- Rock of Ages 3: Make & Break
- Trackmania
- Destroy All Humans!
- Grounded
- Najciekawsze premiery lipca
Grounded

Data premiery: 28 lipca 2020 (wczesny dostęp)
INFORMACJE
- Gatunek: symulator przetrwania
- Platformy: PC, XONE
- Przybliżona cena: brak danych
Czym jest Grounded?
Najnowszym dziełem studia Obsidian Entertainment – legendarnego dewelopera, który ma na koncie takie klasyczne gry fabularne jak Star Wars: KotORII, Neverwinter Nights 2 czy Fallout: New Vegas. Tworząc Grounded, zespół mocno wyszedł ze swojej strefy komfortu i zamiast kolejnego cRPG przygotował osadzony w nietypowych realiach symulator przetrwania. Podczas zabawy wcielimy się w dziecko, które zostało zmniejszone do mikroskopijnych rozmiarów i musi walczyć o przeżycie w ogrodzie pełnym zabójczo niebezpiecznych insektów.
Jak wygląda rozgrywka w Grounded?
Mechanika zabawy nie odstaje tu od tego, do czego przyzwyczaiły nas inne symulatory przetrwania. Naszym podstawowym celem jest gromadzenie surowców, tworzenie przedmiotów i stopniowe rozwijanie bazy. Wszystko to zapewni środki do przetrwania starć z lokalną fauną – na naszej drodze staną na przykład mrówki czy pająki. Twórcy chwalą się, że zachowanie poszczególnych insektów zostało zaprojektowane z dbałością o realizm. Oprócz typowej walki o przetrwanie w grze znajdziemy też składającą się z szeregu misji kampanię fabularną. Przygodę przeżyjemy samotnie bądź w trybie kooperacji dla maksymalnie czworga uczestników.
NASZE OCZEKIWANIA

Wydawać by się mogło, że gatunek survivali ma ściśle określone ramy. Dobrze jednak, że deweloperzy pozwalają sobie na zabawę konwencją, bez której nie powstałoby m.in. rodzime Green Hell (wyśmienity klon The Forest, ale wykorzystujący świeże mechaniki i rezygnujący z klimatu mrocznej grozy na rzecz delikatnego niepokoju). Jeszcze śmielej temat postanowili ugryźć spece ze studia Obsidian Entertainment, którzy tworzą survivalową grę o pomniejszonych małolatach – co przywołuje natychmiastowe skojarzenia z udanym serialem z końca lat 80., Kochanie, zmniejszyłem dzieciaki. I chociaż deweloper ten ma na koncie kultowe RPG, fajnie, że eksperymentuje, wychodząc z własnej strefy komfortu. Z drugiej strony studio złapało drobną zadyszkę po mieszanym odbiorze The Outer Worlds – może urodzą się z tego kolejne, nie mniej ciekawe pomysły, a może to tylko chwila na odzyskanie oddechu przed jakimś większym projektem?
Michał „Pajdos” Pajda
