Śmierć z gry Darksiders II. Nie tylko zombie - kultowi nieumarli bohaterowie gier

Damian Pawlikowski

Śmierć z gry Darksiders II

No powiedzcie mi, któż może być bardziej martwy niż sama Śmierć? Lider czterech jeźdźców Apokalipsy, niestrudzony łowca i – dosłownie – kosiarz umysłów to nie żaden chłystek ze scyzorykiem, któremu byle demon mógłby porachować kości. Gdy jego brat, Wojna, został w pierwszej części gry oskarżony o przedwczesne rozpętanie armagedonu, wyczuwający spisek i śmiertelnie obrażony Death bez chwili wahania rzucił się w wir wydarzeń, aby wspomóc krewniaka w potrzebie, nie zważając na przeszkody oraz konsekwencje swoich działań. Jak widać, familijne wartości obowiązują nie tylko na ziemi. Mimo iż Śmierć sieje w zaświatach zniszczenie, czy to sztandarowymi podwójnymi kosami, czy też bronią miażdżącą pokroju olbrzymich młotów, jednym z jego zadań w Darksiders II jest przywrócenie ludzkości do życia, które zostało jej niesprawiedliwe odebrane. Być może była to zwykła dobra wola jeźdźca Apokalipsy, a może po prostu wolał wybić nas w późniejszym czasie, własnoręcznie i bez pośpiechu szlachtując kolejnych żałosnych homo sapiens – któż to wie. Grunt, że nas wskrzesił. Ach, nie ma to jak życiodajna śmierć.

Główny bohater drugiego Darksiders, pomimo zabójczego wizerunku, nie jest wcale tak do końca osamotniony. Zawsze może przecież polegać na swoim wiernym wierzchowcu Rozpaczy czy wronie o wdzięcznym imieniu Proch, która w razie konieczności wskaże mu aktualny cel wyprawy. Skoro już o podróżowaniu mowa, mam dziwne przeczucie, że twórcy gry są wielkimi fanami takich tytułów jak Bionic Commando czy Portal, ponieważ niejednokrotnie nasz bladolicy heros ma okazję huśtać się na łańcuchach wystrzelonych z urządzenia „Death Grip” bądź teleportować pomiędzy na pozór niedostępnymi kondygnacjami dzięki maszynce „Voidwalker”, która służy do tworzenia niebiesko-pomarańczowych portali. Perfidna „inspiracja”? Nawet jeśli, to co z tym zrobić? Kto o zdrowych zmysłach miałby odwagę narazić się samej Śmierci?

Darksiders II

Darksiders II

PC PlayStation Xbox Nintendo

Data wydania: 14 sierpnia 2012

Informacje o Grze
8.2

GRYOnline

8.4

Gracze

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

2

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2015-04-16
13:35

n0rbji Generał

n0rbji

Dodałbym postać "Shadow Man'a". Gra była bardzo klimatyczna (do tej pory nie widziałem lepszej atmosfery grozy) i wyjątkowa w swoim rodzaju.

Komentarz: n0rbji
2015-04-16
14:03

claudespeed18 Legend

claudespeed18

Shadow Man był martwy? Coś słabo to pamiętam chyba.

Komentarz: claudespeed18
2015-04-16
20:10

Cobrasss Senator

Cobrasss

Raziel z Soul Reavera został zabity ale teraz jest czymś w rodzaju wampirzej zjawy :) za to go uwielbiam.

Komentarz: Cobrasss
2015-04-20
11:44

n0rbji Generał

n0rbji

@claudespeed18 - w pewnym sensie tak bo gra opiera się na Voodoo. Grę zaczynamy jako żywy Shadow Man, ale już w pierwszej misji musimy przenieść się do świata umarłych i mamy tutaj możliwości jak np. dać zagryźć się psom przed kościołem lub wskoczyć do jeziora z krokodylem. Gra jest dość brutalna i ma wyjątkowy klimat przesiąknięty Voodoo i śmiercią

Komentarz: n0rbji
2015-07-12
11:41

matrix123mko Legionista

A gdzie Sandro z Heroes of Might and Magic?

Komentarz: matrix123mko

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl