Alma Wade z serii gier F.E.A.R.. Nie tylko zombie - kultowi nieumarli bohaterowie gier

Damian Pawlikowski

Alma Wade z serii gier F.E.A.R.

Seria strzelanek pierwszoosobowych – F.E.A.R. – od samego początku wzbudzała sensację, zarówno za sprawą nowatorskich rozwiązań technicznych, jak i fabuły, umiejętnie łączącej stylistykę gier akcji z elementami horroru. Gracze doczekali się aż trzech pełnoprawnych odsłon, stworzonych z myślą o PC oraz konsolach stacjonarnych, plus kilku dodatków, częściowo domykających narracyjne furtki. Pierwszy epizod S.T.R.A.C.H.U. ukazał się w 2005 roku, kiedy panowała powszechna moda na amerykańskie przeróbki koreańskich horrorów pokroju Kręgu czy Klątwy. Podobnie jak owe filmy grozy gra Monolith Productions straszyła z zaskoczenia, często pokazując krwistą masakrę i odpowiedzialną za nią małą dziewczynkę z długimi czarnymi opadającymi na twarz włosami. Już samo spojrzenie na okładkę potrafiło zjeżyć kłaki na łydkach, a co dopiero spotkanie z nieletnią zjawą w trakcie rozgrywki. Slender się chowa!

Na imię było jej Alma. Od maleńkości przejawiała zdolności parapsychologiczne, przez co już wieku trzech lat stała się obiektem badań w Armacham Technology Corporation, gdzie pracował jej ojciec. Im bardziej okazywała niechęć do współpracy, tym bardziej cierpiała z powodu rygorystycznych zarządzeń i stopniowo wprowadzanych środków bezpieczeństwa. Zaledwie w wieku czternastu lat została sztucznie zapłodniona, a po urodzeniu pierwszego dziecka proces ten powtórzono. Alma nie była traktowana przez nikogo jak żywa istota, a bardziej jak kolejny obiekt badań, któremu skąpi się empatii (dla dobra nauki, oczywiście). Nic dziwnego, że gdy tylko miała szansę, połączyła się umysłem ze swoim młodszym synem, wskutek czego doprowadziła do zgonu siedmiorga pracowników korporacji. Niedługo potem zdecydowano się zakończyć projekt i uśmiercić nikomu już niepotrzebną dziewczynę. Nie oznaczało to jednak, że wraz z obumarciem ciała zginie także jej duch. Dziedzictwo Almy obejmuje przecież dwóch utalentowanych potomków… A jak dobrze przecież wiemy, niedaleko pada jabłko od jabłoni.

Darksiders II

Darksiders II

PC PlayStation Xbox Nintendo

Data wydania: 14 sierpnia 2012

Informacje o Grze
8.2

GRYOnline

8.4

Gracze

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

2

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2015-04-16
13:35

n0rbji Generał

n0rbji

Dodałbym postać "Shadow Man'a". Gra była bardzo klimatyczna (do tej pory nie widziałem lepszej atmosfery grozy) i wyjątkowa w swoim rodzaju.

Komentarz: n0rbji
2015-04-16
14:03

claudespeed18 Legend

claudespeed18

Shadow Man był martwy? Coś słabo to pamiętam chyba.

Komentarz: claudespeed18
2015-04-16
20:10

Cobrasss Senator

Cobrasss

Raziel z Soul Reavera został zabity ale teraz jest czymś w rodzaju wampirzej zjawy :) za to go uwielbiam.

Komentarz: Cobrasss
2015-04-20
11:44

n0rbji Generał

n0rbji

@claudespeed18 - w pewnym sensie tak bo gra opiera się na Voodoo. Grę zaczynamy jako żywy Shadow Man, ale już w pierwszej misji musimy przenieść się do świata umarłych i mamy tutaj możliwości jak np. dać zagryźć się psom przed kościołem lub wskoczyć do jeziora z krokodylem. Gra jest dość brutalna i ma wyjątkowy klimat przesiąknięty Voodoo i śmiercią

Komentarz: n0rbji
2015-07-12
11:41

matrix123mko Legionista

A gdzie Sandro z Heroes of Might and Magic?

Komentarz: matrix123mko

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl