Heroes of Might and Magic. Wielkie marki, o których zapomniał Ubisoft

Dariusz Matusiak

Heroes of Might and Magic

  1. Gatunek: turowa strategia RPG
  2. Jak długo już czekamy: 7 lat

„Hirołsi”, zwłaszcza „trójka”, to w Polsce pozycja uważana za kultową. Może nie aż tak jak Gothic, a może właśnie bardziej? Trudno powiedzieć. Nie należy oczywiście oczekiwać, by duży wydawca opierał swoje plany na poziomie sympatii wobec danego tytułu w naszym kraju, ale na szczęście Heroes of Might and Magic to również klasyka na całym świecie, która pojawiła się w połowie lat 90. W swoim czasie czarowała przepiękną rysowaną grafiką 2D oraz wciągającą rozgrywką w turowych bitwach, angażujących bez reszty.

Firma Ubisoft przejęła prawa do tej marki w 2003 roku, czyli w okresie wydawania dodatków do czwartej części Heroesów. Później wyszła jeszcze „piątka”, a przy okazji szóstej części nieznacznie zmieniono tytuł na Might & Magic: Heroes. Nie licząc spin-offów oraz pokrewnej serii innego wydawcy, od której w zasadzie wszystko się zaczęło, czyli King’s Bounty, ostatnią grą z tego cyklu było Might & Magic: Heroes 7 z 2015 roku, a w 2016 ukazały się jeszcze dwa dodatki.

Nasz recenzent pisał wtedy o „siódemce” w ten sposób:

Jeśli ograliście już wszystko, co seria miała do zaoferowania, i łakniecie kolejnych przygód, „siódemkę” możecie brać w ciemno – chyba że macie alergię na bugi, wtedy poczekajcie parę miesięcy, aż Limbic połata grę. Kto natomiast nie miał jeszcze styczności z piątą albo szóstą odsłoną cyklu (o wcześniejszych nie wspominając), powinien sięgnąć najpierw po jedną z nich. Są dostępne za nieporównywalnie mniejsze pieniądze, a oferują bardzo podobne doznania. Owszem, Heroes VII wprowadza nową jakość w bitwach i konstrukcji map, ale nie są to zmiany na tyle duże, by przyćmić świetność poprzedniczek – zwłaszcza wobec stagnacji w warstwie technologicznej.

Krzysztof „Draug” Mysiakrecenzja gry Might & Magic: Heroes VII

Gra ogólnie zebrała nieco średnie oceny. Chwalono ją za klimat i zachowanie ducha serii, ale ganiono za błędy, słabą płynność działania oraz okropne przerywniki filmowe. Póki co żadnej odsłonie nie udało się przebić kultowej „trójki”, powszechnie uznawanej za najlepszą w całym cyklu. A od czasów „siódemki” minęło już siedem lat. To dobry moment, by ogłosić prace na kolejną pozycją osadzoną w tym uniwersum. Najlepiej oddającą ducha oryginału, z turowymi bitwami, ale i odpowiednio unowocześnioną, byśmy nie musieli narzekać, że dostaliśmy starą grę z next-genowymi wymaganiami sprzętowymi.

  1. Więcej o serii Heroes of Might and Magic
Might & Magic: Heroes VII

Might & Magic: Heroes VII

PC

Data wydania: 29 września 2015

Informacje o Grze
7.1

GRYOnline

7.1

Gracze

5.4

Steam

6.2

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

68

Dariusz Matusiak

Autor: Dariusz Matusiak

Absolwent Wydziału Nauk Społecznych i Dziennikarstwa. Pisanie o grach rozpoczął w 2013 roku od swojego bloga na gameplay.pl, skąd szybko trafił do działu Recenzji i Publicystki GRYOnline.pl. Czasem pisze też o filmach i technologii. Gracz od czasów świetności Amigi. Od zawsze fan wyścigów, realistycznych symulatorów i strzelanin militarnych oraz gier z wciągającą fabułą lub wyjątkowym stylem artystycznym. W wolnych chwilach uczy latać w symulatorach nowoczesnych myśliwców bojowych na prowadzonej przez siebie stronie Szkoła Latania. Poza tym wielki miłośnik urządzania swojego stanowiska w stylu „minimal desk setup”, sprzętowych nowinek i kotów.

Którą z tych firm lubisz najmniej?

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl