Powrót bijatyk z trzeciego szeregu do pierwszej ligi. Największe niespodzianki 2017 roku

Powrót bijatyk z trzeciego szeregu do pierwszej ligi

Injustice 2 było pierwszym zwiastunem bijatykowego dobrobytu. - 2018-01-02
Injustice 2 było pierwszym zwiastunem bijatykowego dobrobytu.

Data wydarzenia: maj i czerwiec

Podobnie jak japońskie gry gatunek bijatyk wraz z nadejściem siódmej generacji konsol drastycznie stracił na znaczeniu. O ile za czasów PlayStation i PlayStation 2 posiadanie konsoli było niemal jednoznaczne z ogrywaniem któregoś Tekkena, na PlayStation 3 w tytuły tego typu grali już tylko najwięksi zapaleńcy. Wyjątkiem były produkcje Netherrealm Studios, które restartując w 2011 roku serię Mortal Kombat, przywróciło jej dawny blask i jako jedyne zdołało zainteresować szersze grono odbiorców, powtarzając sukces w kolejnych latach za sprawą Mortal Kombat X oraz Injustice: Gods Among Us.

W poprzednim roku sytuacja się jednak zmieniła i bijatyki szturmem wdarły się do pierwszej ligi. Zaczęło się od kolejnego uderzenia studia Netherrealm, którego wydane w maju Injustice 2 okazało się wyjątkowo przystępną i wypełnioną solidną zawartością bijatyką. Miesiąc później zadebiutował Tekken 7, mimo pewnych problemów sprzedając się wyraźnie powyżej oczekiwań wydawcy i udowadniając, że nie tylko twórcy „Mortala” mają monopol na sukces. Pomiędzy tymi dwoma goliatami pojawiła się jeszcze świetna odsłona Guilty Gear, a Switch otrzymał własną wersję kultowego Street Fightera 2. Takiego dobrobytu w gatunku nie było od dawna.

Co zaś równie ważne, wygląda na to, że nie był to jednorazowy wystrzał i ten rok powinien okazać się dla fanów mordobić równie udany. Już w styczniu zadebiutuje Street Fighter V: Arcade Edition, ulepszona wersja tytułu sprzed dwóch lat, mająca naprawić wszystkie wady oryginalnego wydania, a raptem dni później pojawi się fenomenalnie zapowiadające się Dragon Ball FighterZ. W kolejnych miesiącach otrzymamy także BlazBlue Cross Tag Battle i Soul Calibura VI. Znów nastały dobre czasy, by być fanem bijatyk!

17

Michał Grygorcewicz

Autor: Michał Grygorcewicz

Tworzy artykuły o grach od ponad dwudziestu lat. Zaczynał od amatorskich serwisów internetowych, które sam sobie kodował w HTML-u, potem trafiał do coraz większych portali. Z wykształcenia inżynier informatyk, ale zawsze bardziej go ciągnęło do pisania niż programowania i to z tym pierwszym postanowił związać swoją przyszłość. W grach przede wszystkim szuka opowieści, emocji i immersji, jakich nie jest w stanie dać inne medium – stąd wśród jego ulubionych tytułów dominują produkcje stawiające na narrację. Uważa, że NieR: Automata to najlepsza gra, jaka kiedykolwiek powstała.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl