Unravel Two. Najlepsze kanapowe gry kooperacyjne

- Borderlands i Don’t Starve
- Overcooked i Lovers in a Dangerous Spacetime
- Gry LEGO i Portal
- Rocket League i Broforce
- Trine i Children of Morta
- Cuphead
- Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder's Revenge
- Helldivers
- A Way Out
- It Takes Two
- Guacamelee! 2
- Cat Quest 3
- LittleBigPlanet 3
- Gears 5
- Divinity Original Sin 2
- Split Fiction
- Baldur's Gate 3
- Unravel Two
Unravel Two

Rodzaj kooperacji: kooperacyjna kampania dla dwóch graczy
- Gatunek: gra platformowa
- Platforma: PC, PS4, XONE, Switch
- Data premiery: czerwiec 2018
Żeby ocieplić swój wizerunek, Electronic Arts co jakiś czas wydaje mniejsze gry niezależnych deweloperów – tytuły bez potencjału na gigantyczną sprzedaż, ale za to mające spore szanse na zdobycie sympatii graczy. W efekcie tej polityki otrzymaliśmy w 2016 roku platformówkę Unravel, w której kontrolowaliśmy sympatyczną wełnianą maskotkę imieniem Yarny. Wydana dwa lata później kontynuacja wzbogaciła rozgrywkę o drugą grywalną postać i możliwość wspólnej zabawy z innym graczem.
Bardzo ładna, realistyczna (co się w tym gatunku rzadko zdarza) oprawa wizualna uprzyjemnia naszą wyprawę w miejskie i podmiejskie rejony skandynawskie, gdzie Yarny wespół z drugą wełnianą maskotką przemierzają kolejne poziomy, skaczą i rozwiązują zagadki środowiskowe. Obaj bohaterowie połączeni są ze sobą nicią, więc z jednej strony nie mogą się od siebie za bardzo oddalać, a z drugiej nić ta może być wykorzystywana jako lina.
W Unravel Two zagrasz w Xbox Game Pass
Konstrukcja poziomów wymusza współpracę – czasem jeden gracz ma za zadanie przyciągnąć i przytrzymać przedmiot, by drugi mógł się po nim wdrapać wyżej, a następnie wciągnąć kompana. Innym razem za pomocą wspomnianej liny można się rozhuśtać i doskoczyć do normalnie niedostępnych miejsc. Pomysłowość twórców jest tu całkiem spora. Bardzo fajną mechaniką okazuje się też opcja wskakiwania na siebie nawzajem – gdy któryś segment platformowy jest dla jednego z graczy za trudny, może on po prostu doczepić się do towarzysza i pozwolić jemu przenieść się przez newralgiczny fragment poziomu.