Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 28 grudnia 2013, 00:00

autor: Damian Pawlikowski

Najlepsze giwery w grach - nasza dziesiątka kultowych broni

Pukawka pukawce nierówna. Oto zestawienie dziesięciu kultowych giwer, bez których gry nie byłyby takie same.

Spis treści

9. Karabin szturmowy Mk 2 Lancer (Gears of War)

Jak ujął to w jednym z wywiadów twórca serii Gears of War Cliff Bleszinski: „Lancer jest niczym kanapka z masłem orzechowym i galaretką, z jakiegoś powodu [karabin i piła mechaniczna] świetnie ze sobą współgrają”. Mimo że tego rodzaju przekąski nie uznaje się za jedną z naszych potraw narodowych, z amerykańskich seriali dobrze wiemy, że smakuje ona naprawdę przyzwoicie. Podobnie zresztą jak gorzkawa krew Locustów, która ścieka po nas i naszych monitorach, kiedy zakradniemy się do zamyślonego brzydala i przerżniemy go zamontowanym w pukawce mechanicznym bagnetem na dwie symetryczne części. Frajdy przy tym co nie miara, aczkolwiek momentami może zrobić się naprawdę gorąco – chociażby wtedy, gdy kreatura zorientuje się, że zostanie zaraz poddana wiwisekcji i potraktuje nas w podobny sposób. Iskry sypią się wówczas dokoła, pot i ślina ścieka po zbrojach, a my łamiemy sobie palce, próbując wygrać emocjonujący Quick Time Event. Jeśli tak smakuje chleb z galaretką, zamawiam cały bochen!

Remake Dead Space to szansa wielkiego powrotu tej marki i liczę, że tak się stanie
Remake Dead Space to szansa wielkiego powrotu tej marki i liczę, że tak się stanie

Żadna z wczorajszych zapowiedzi przedstawionych w ramach EA Play nie zaintrygowała mnie tak mocno jak wieść o nadejściu remake’u Dead Space’a. Przede wszystkim dlatego, że jest to szansa, aby przywrócić marce blask i napisać jej rozdziały na nowo.

Przedziwne gadżety wojskowe z gier, które naprawdę istnieją
Przedziwne gadżety wojskowe z gier, które naprawdę istnieją

Rzeczywistość coraz częściej dogania fantazję. Rzeczy, które wczoraj wydawały się wymysłem pisarzy lub twórców gier, dziś mogą być już realną technologią. Oto popularne mechaniki i przedmioty z gier komputerowych, które istnieją naprawdę.