Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 28 grudnia 2013, 00:00

autor: Damian Pawlikowski

Najlepsze giwery w grach - nasza dziesiątka kultowych broni

Pukawka pukawce nierówna. Oto zestawienie dziesięciu kultowych giwer, bez których gry nie byłyby takie same.

Spis treści

5. Spread Gun (Contra)

Nasze zestawienie byłoby niekompletne, gdybyśmy nie wspomnieli o absolutnej klasyce ośmiobitowych spluw, wywołującej łzy wzruszenia u osób, które lata temu katowały Contrę na kultowej (choć, jakby nie patrzeć, pirackiej) konsoli Pegasus. Były to czasy, gdy siedzenie w kucki za osłoną i czekanie na odnowienie paska zdrowia za nic by nie przeszło, a jedyne naprawdę pomocne atrybuty gracza stanowiły zręczne palce i broń, którą dostał do dyspozycji. Każdy krok musiał być zaplanowany, a wystrzał przemyślany i obliczony co do piksela... chyba że mieliśmy wyjątkowe szczęście dorwać Spread Gun, wystrzeliwujący pionową wiązkę czerwonych pocisków, niszczących wszelką napotkaną przeszkodę. Wówczas nasze życie stawało się o wiele... no, odrobinę prostsze. Nawet z tak potężnym gnatem gra nie wybaczała błędów, odsyłając każdego wymoczka do planszy tytułowej. Niemniej, kto nie uznawał kodu na dodatkowe życia, z pewnością darzy Spread Gun ogromną dozą wdzięczności i sentymentu.

Remake Dead Space to szansa wielkiego powrotu tej marki i liczę, że tak się stanie
Remake Dead Space to szansa wielkiego powrotu tej marki i liczę, że tak się stanie

Żadna z wczorajszych zapowiedzi przedstawionych w ramach EA Play nie zaintrygowała mnie tak mocno jak wieść o nadejściu remake’u Dead Space’a. Przede wszystkim dlatego, że jest to szansa, aby przywrócić marce blask i napisać jej rozdziały na nowo.

Przedziwne gadżety wojskowe z gier, które naprawdę istnieją
Przedziwne gadżety wojskowe z gier, które naprawdę istnieją

Rzeczywistość coraz częściej dogania fantazję. Rzeczy, które wczoraj wydawały się wymysłem pisarzy lub twórców gier, dziś mogą być już realną technologią. Oto popularne mechaniki i przedmioty z gier komputerowych, które istnieją naprawdę.