RAGE. Najgorsze zakończenia – nie tylko Mass Effect 3

Przemysław Zamęcki

RAGE

Pustkowia nigdy wcześniej nie były tak spektakularne, ale sama rozgrywka pozostawiała sporo do życzenia. - 2018-04-18
Pustkowia nigdy wcześniej nie były tak spektakularne, ale sama rozgrywka pozostawiała sporo do życzenia.
  1. Data premiery: 4 października 2011
  2. Gatunek: strzelanina w klimatach postapokalipsy
  3. Finał: kompletnie „bezjajeczny”

Jesteś jedynym ocalałym z arki, która po stu sześciu latach od wielkiego kataklizmu obudziła Cię z kriogenicznego snu. Jedynym ocalałym, a przy tym nafaszerowaną nanonitami nadzieją ludzkości – historia tej ostatniej potoczyła się w nieco inny sposób, niż zakładali to inżynierowie, pakując ludzi do podobnych wehikułów czasu wiek wcześniej. Szansa na odrodzenie cywilizacji wciąż istnieje, ale chwilowo pustkowia opanowali bandyci, a uczciwi mieszkańcy muszą kryć się w zabarykadowanych osadach.

Rage powstawał pod nadzorem Johna Carmacka, jedynego pozostałego w id Software z duetu dwóch Johnów, którzy przed laty położyli podwaliny pod potęgę takich marek jak Wolfenstein, Doom i Quake. Nowa propozycja studia czarowała oprawą graficzną na długo przed premierą, ale kiedy już się ukazała, klienci nie byli do końca zadowoleni. Pomińmy to jednak milczeniem, bo nas tym razem interesuje tylko zakończenie.

Zakończenie, którego właściwie nie było. To znaczy istniała ostatnia misja, w trakcie której opędzaliśmy się od przeciwników w celu aktywowania kolejnych ark, ale całość została zrealizowana słabo. Bez przytupu, jak nakazywałaby dobra tradycja robienia udanych finałów. Ot, postrzelaliśmy trochę, prawie nie ruszając się z miejsca, do wyskakujących ze wszystkich stron słabo wyekwipowanych trepów i koniec. Żadnego „kaboom!”, tylko krótki filmik pokazujący wynurzające się spod ziemi arki.

Mass Effect 3

Mass Effect 3

PC PlayStation Xbox Nintendo

Data wydania: 6 marca 2012

Informacje o Grze
8.6

GRYOnline

8.8

Gracze

7.4

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

71

Przemysław Zamęcki

Autor: Przemysław Zamęcki

Grał we wszystko na wszystkim. Fan retro gratów i gier w pudełkach, które namiętnie kolekcjonował. Spoczywaj w pokoju przyjacielu - 1978-2021

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2018-04-20
20:43

SULIK Senator

SULIK

Jak dla mnie najgorsze zakończenia to takie o których nikt nie pamiętam godzinę po przejściu gry.
A takowym nie można powiedzieć o zakończeniach ME3 i A Way Out :D

A czemu się te zakończenia graczom nie podobają ? Bo chyba gracze mają jakiś syndrom, że wszystko musi być na końcu cacy, każdy ziomek musi przeżyć etc. taka odskocznia od rzeczywistości, a tak naprawdę zakończenia które zbliżają się do rzeczywistości czyli "nie ważne jak byś się starał i tak wszyscy mamy przejebane", zamiast "żyli długo i szczęśliwie". Niestety gry nas przyzwyczaiły do tego, że na końcu ratujemy księżniczkę czy też świat, a wszyscy kompani żyją wraz z nami, a brakuje jednak trochę więcej brudu o którym będziemy myśleli przez długi czas.

Komentarz: SULIK
2018-04-21
15:03

n0rbji Generał

n0rbji

Far Cry 3 wcale nie miał takiego słabego zakończenia niezależnie które wybraliśmy. Jak dla mnie wszystko w normie.
Na tą listę bardziej pasowałaby Mafia 2, Wolfenstein (z 2009r), FEAR 2 (choć w tym przypadku i sama gra była średnia)... Na chwilę obecną tyle co pamiętam

Komentarz: n0rbji
2018-04-23
20:52

Miodowy Generał

Miodowy

W sumie to Tyrany i Tides of Numenera miały zakończenie z dupy ... w zasadzie nie wiem czym zaowocowały i jak wpłynęło to na fabułę... i te piętrzące się pytania...
A Fallout 3 jeszcze gorzej - nie miał finału tylko questa polegającego na wykończeniu frakcji....

Komentarz: Miodowy
2018-05-02
18:25

zanonimizowany1167700 Pretorianin

fallout II - wymeczony papier dlugo sie pamieta. baldurs gate I - sarevok, sarevok, sarevok.. przeciez ty jestes zwyklym zakutym łbem - primitywnym bandyta z *maczuga* mieczem chaosu +2 !?

Komentarz: zanonimizowany1167700
2020-11-21
19:44

sekwoja2004 Centurion

Assassin creed Unity , Syndicate , AC 2
W Unity fabuła spoko lubię Arno i Elise ale ostatnia sekwencja oj oj z Zakończeniem również:
-Fatalna walka z bossem
-Germain tragedia i pizda najgorszy Villan w serii
-I monolog na końcu
Mimo to że Unity uwielbiam ale ostatnie 3 misję są słabe choć dwie misje ujdą ale finał guwno.
I z Syndicate i Dwójką to samo.

Komentarz: sekwoja2004

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl