Magiczne magazynki. Jakim cudem ta broń strzela? Grzechy twórców Battlefielda, Call of Duty oraz innych popularnych FPS-ów

Magiczne magazynki

Counter-Strike: Global Offensive, Call of Duty: Black Ops – puste magazynki. Battlefield: Bad Company 2 – wzór jak to powinno wyglądać.

Magazynek obserwujemy w pełnej krasie podczas (czasem zbyt szybkiej) animacji jego ładowania. Powinniśmy wówczas zobaczyć pierwsze dwa pociski. I wiele gier rzeczywiście coś takiego nam prezentuje: Battlefield: Bad Company 2, Battlefield 3, Call of Duty: Black Ops II - mają ładne, trójwymiarowe modele pocisków. W innych niestety panuje w tym względzie istny chaos! Dziwnym przypadkiem jest Far Cry 2, gdzie do każdej broni ładujemy pusty (wizualnie) magazynek – a z jakiegoś bliżej niesprecyzowanego powodu – tylko przy AK-47 widzimy naboje. Opróżnione magazynki obecne są jeszcze w Counter-Strike: Global Offensive i pierwszej grze z serii Call of Duty: Black Ops.

Call of Duty: Black Ops – 30 pocisków w mieszączym 20 nabojowym magazynku.

Seria Modern Warfare postawiła na inne rozwiązanie. Naboje są tam po prostu płaskim rysunkiem na górnej teksturze magazynka - oszczędność, której nie spodziewalibyśmy się po grze znanej z ogromnej objętości. Specyficzny błąd dotyczy produkcji z akcją osadzoną w Wietnamie - karabin M16 w tamtych czasach posiadał krótki magazynek, z dwudziestoma nabojami, tymczasem w takich produkcjach jak Call of Duty: Black Ops czy Battlefield: Bad Company 2 – Wietnam, obecny jest dzisiejszy standard trzydziestu pocisków. Można to zaakceptować w BC2, jako chęć zbalansowania broni w trybie multiplayer, ale w kampanii dla pojedynczego gracza w Black Ops - jest to wyraźne niedopatrzenie.

Battlefield 4

Battlefield 4

PC PlayStation Xbox
Data wydania: 29 października 2013
Battlefield 4 - Encyklopedia Gier
7.7

GRYOnline

7.5

Gracze

8.5

Steam

7.9

OpenCritic

Wszystkie Oceny
Oceń

Dariusz Matusiak

Autor: Dariusz Matusiak

Absolwent Wydziału Nauk Społecznych i Dziennikarstwa. Pisanie o grach rozpoczął w 2013 roku od swojego bloga na gameplay.pl, skąd szybko trafił do działu Recenzji i Publicystki GRYOnline.pl. Czasem pisze też o filmach i technologii. Gracz od czasów świetności Amigi. Od zawsze fan wyścigów, realistycznych symulatorów i strzelanin militarnych oraz gier z wciągającą fabułą lub wyjątkowym stylem artystycznym. W wolnych chwilach uczy latać w symulatorach nowoczesnych myśliwców bojowych na prowadzonej przez siebie stronie Szkoła Latania. Poza tym wielki miłośnik urządzania swojego stanowiska w stylu „minimal desk setup”, sprzętowych nowinek i kotów.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl