Cywile nie "prują serią". Jakim cudem ta broń strzela? Grzechy twórców Battlefielda, Call of Duty oraz innych popularnych FPS-ów

Cywile nie "prują serią"

„Uwaga – przeczytaj instrukcję obsługi!” – Call of Duty: Modern Warfare 3

Deweloperzy ze Stanów Zjednoczonych są zdecydowanie uprzywilejowani w kwestii łatwego dostępu do wszelkich modeli broni palnej. Posiadanie własnego karabinu czy pistoletu maszynowego nie jest niczym wyjątkowym, a w niektórych stanach jej zakupu można dokonać w pobliskim markecie. Broń oferowana na rynek cywilny różni się jednak od tych używanych przez wojsko. Pukawki zwykle nie posiadają trybu ognia automatycznego, tylko pojedynczy, czasem na korpusie obecne są różne napisy ostrzegawcze. Dla grafika pracującego przy grze – kwestia sprawdzenia różnic i dokonania kilku poprawek na teksturze modelu zamknęłaby się w paru minutach. Tymczasem, w większości czołowych tytułów z gatunku FPS, walcząc jako zaprawiony w boju żołnierz – widzimy cywilne egzemplarze.

Call of Duty: Black Ops 2 – SCAR 17S jako SCAR – H i selector ognia bez opcji ognia ciągłego.

Szczytem lenistwa grafików jest Call of Duty: Black Ops II, gdzie karabin wojskowy SCAR-H (tak też nazwany w grze), posiada wyraźne logo z napisem SCAR-S (wersja cywilna, z ogniem pojedynczym). Zarówno w Call of Duty: Modern Warfare 3 jak i Battlefield 3 - pistolet maszynowy UMP przedstawiony jest z dużym napisem „Warning” na korpusie, zachęcającym do przeczytania instrukcji obsługi. W większości przypadków jednak cywilną wersję rozpoznamy po dwustopniowym selektorze ognia: "zabezpieczony" i "ogień pojedynczy". Ten mały przełącznik sprawia zresztą grafikom o wiele więcej kłopotów. W wielu grach jego ustawienie jest dość przypadkowe i nie ma żadnego związku z tym, jak strzela gracz, czy jakie są możliwości karabinu.

Battlefield 4

Battlefield 4

PC PlayStation Xbox
Data wydania: 29 października 2013
Battlefield 4 - Encyklopedia Gier
7.7

GRYOnline

7.5

Gracze

8.5

Steam

7.9

OpenCritic

Wszystkie Oceny
Oceń

Dariusz Matusiak

Autor: Dariusz Matusiak

Absolwent Wydziału Nauk Społecznych i Dziennikarstwa. Pisanie o grach rozpoczął w 2013 roku od swojego bloga na gameplay.pl, skąd szybko trafił do działu Recenzji i Publicystki GRYOnline.pl. Czasem pisze też o filmach i technologii. Gracz od czasów świetności Amigi. Od zawsze fan wyścigów, realistycznych symulatorów i strzelanin militarnych oraz gier z wciągającą fabułą lub wyjątkowym stylem artystycznym. W wolnych chwilach uczy latać w symulatorach nowoczesnych myśliwców bojowych na prowadzonej przez siebie stronie Szkoła Latania. Poza tym wielki miłośnik urządzania swojego stanowiska w stylu „minimal desk setup”, sprzętowych nowinek i kotów.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl