Sio muchy!. Jakim cudem ta broń strzela? Grzechy twórców Battlefielda, Call of Duty oraz innych popularnych FPS-ów

Sio muchy!

Battlefield: Bad Company 2 – nie dość, że łuski lecą na lewo to ktoś uciął muszkę.

Zdecydowanie większość wpadek w modelowaniu broni wynika z lenistwa grafików, lecz istnieje jeden wyjątek – będący wynikiem nadgorliwości i niewielkiej, ale zawsze – dodatkowej pracy. Chodzi o magiczne usuwanie muszki karabinu w modelach, gdzie jest ona charakterystyczna i dość wysoka, jak M-16 czy MP5. Jeśli nasz karabin posiada zamontowany celownik optyczny lub kolimator, to w takich grach jak Battefield: Bad Company 2 czy serii Call of Duty: Modern Warfare, w widoku pierwszoosobowym zobaczymy go bez muszki. Choć oko laika zauważa, że przecież tak wysoki przyrząd celowniczy nachodzi na obiektyw i rozmazuje obraz, to w rzeczywistości nic takiego nie ma miejsca. Luneta prezentuje nam klarowny obraz bez żadnej muchy, a kropka kolimatora zawsze będzie nad nią, nie wspominając o fakcie, że z „koli” lub celownika holograficznego mierzy się obydwoma oczami i można to bez problemu robić, zakrywając nawet całkowicie obiektyw przyrządu!

Call of Duty: Black Ops - asekuracyjne odcięcie muszki.

W żadnej grze chyba dotąd nie zasymulowano tego prawidłowo, a efekt można porównać do krzyża na środku ekranu. Nadprogramowe usuwanie muszki nie ma więc żadnego sensu ani uzasadnienia. Szkoda, że graficy pracując tyle czasu nad jednym tytułem - nie potrafią zebrać wystarczających informacji, by wykonać swoje zadanie dokładnie i prawidłowo.

Battlefield 4

Battlefield 4

PC PlayStation Xbox
Data wydania: 29 października 2013
Battlefield 4 - Encyklopedia Gier
7.7

GRYOnline

7.5

Gracze

8.5

Steam

7.9

OpenCritic

Wszystkie Oceny
Oceń

Dariusz Matusiak

Autor: Dariusz Matusiak

Absolwent Wydziału Nauk Społecznych i Dziennikarstwa. Pisanie o grach rozpoczął w 2013 roku od swojego bloga na gameplay.pl, skąd szybko trafił do działu Recenzji i Publicystki GRYOnline.pl. Czasem pisze też o filmach i technologii. Gracz od czasów świetności Amigi. Od zawsze fan wyścigów, realistycznych symulatorów i strzelanin militarnych oraz gier z wciągającą fabułą lub wyjątkowym stylem artystycznym. W wolnych chwilach uczy latać w symulatorach nowoczesnych myśliwców bojowych na prowadzonej przez siebie stronie Szkoła Latania. Poza tym wielki miłośnik urządzania swojego stanowiska w stylu „minimal desk setup”, sprzętowych nowinek i kotów.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl