Monster Hunter: World – gra, w której gotują dla ciebie koty. Gry, w których dla jedzenia zrobisz wszystko

Maciej Pawlikowski

Monster Hunter: World – gra, w której gotują dla ciebie koty

Koty i smażony ptak – co może pójść nie tak? - Gry, w których dla jedzenia byłeś gotów zrobić wszystko - dokument - 2021-09-17
Koty i smażony ptak – co może pójść nie tak?
  1. Funkcja jedzenia w grze: Potężnie wzmacnia nasze postaci.
  2. Dlaczego to było ważne: W niektórych walkach to naprawdę duża pomoc.

Kantyna w Monster Hunter: World to kolejne miejsce po restauracjach i obozach z Final Fantasy 15, które powinniśmy regularnie odwiedzać, bo jedzenie wygląda tam świetnie, a w dodatku w kucharzy wcielają się… koty. Koleżkoty z rasy Felynów – bo tak nazywają się w grze – to futerkowe i wyjątkowo sprawne w operowaniu naostrzonymi nożami istoty, które przed każdą ekspedycją, questem lub walką przygotują nam syte, parujące danie. Robią to naprawdę z oddaniem, a w czasie siekania i tłuczenia, wyglądają niczym pradawna rasa kotów-ninja. Szefem tej niecodziennej kuchni jest wyraźnie większy i lepiej zbudowany kot Meowscular, który niegdyś parał się walką, ale po drodze zniszczył swoją broń i postanowił porzucić miecze dla steków. Nadal prowadzi jednak swoją kuchnię twardą, puszystą, żołnierską łapką.

Ja po takim posiłku nie zdołałbym dotrzeć do fotela, a co dopiero ruszyć w stronę wielkiej przygody. - Gry, w których dla jedzenia byłeś gotów zrobić wszystko - dokument - 2021-09-17
Ja po takim posiłku nie zdołałbym dotrzeć do fotela, a co dopiero ruszyć w stronę wielkiej przygody.

Jedzenie w Monster Hunter: World nie jest niezbędne samo w sobie – możemy opuścić osadę bez obiadu (i próbować przygotować sobie samemu posiłek w czasie ekspedycji lub po prostu naszego bohatera nie nakarmić). Jednak wzmocnienia, które dają nam posiłki, są na tyle duże, że naprawdę głupio nie skusić się na małe co nieco. Od oczywistych wzmocnień do zadawanych obrażeń i obrony, zwielokrotnimy również szybkość ostrzenia broni, zwiększymy liczbę nagród po wykonaniu zadania czy zdobędziemy umiejętność jednorazowego „zmartwychwstania” po otrzymaniu krytycznego ciosu.

Sama otoczka gotowania i jedzenia w Monster Hunter: World jest przy tym na tyle urocza, że wracamy do kantyny regularnie, sprawdzając, czy nie odblokowaliśmy jakiegoś nowego dania. Mam tylko nadzieję, że te koty nie gotują tam psów. No ale – nigdy nie wiadomo.

The Witcher 3: Wild Hunt

Wiedźmin 3: Dziki Gon

The Witcher 3: Wild Hunt

PC PlayStation Xbox Nintendo

Data wydania: 19 maja 2015

Informacje o Grze
9.2

GRYOnline

9.5

Gracze

9.7

Steam

9.3

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

30

Maciej Pawlikowski

Autor: Maciej Pawlikowski

Redaktor naczelny GRYOnline.pl, związany z serwisem od końca 2016 roku. Początkowo pracował w dziale poradników, a później mu szefował, z czasem został redaktorem prowadzącym Gamepressure, anglojęzycznego projektu adresowanego na Zachód, aby w końcu objąć sprawowaną obecnie funkcję. W przeszłości recenzent i krytyk literacki, publikował prace o literaturze, kulturze, a nawet teatrze w wielu humanistycznych pismach oraz portalach, m.in. Miesięczniku Znak czy Popmodernie. Studiował krytykę literacką i literaturę na Uniwersytecie Jagiellońskim. Lubi stare gry, city-buildery i RPG-i, w tym również japońskie. Wydaje ogromne pieniądze na części do komputera. Poza pracą oraz grami trenuje tenisa i okazyjnie pełni funkcję wolontariusza Pokojowego Patrolu Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.

Lubisz grać w survival-horrory?

42,4%
Tak, bardzo lubię tego typu produkcje.
31,9%
Nie, nie lubię się bać.
25,7%
Wszystko mi jedno. Nie ma dla mnie znaczenia, czy dana gra akcji jest horrorem, czy nie.

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2021-09-19
10:44

Jonasz95 Pretorianin

Jonasz95
😊

No i cyk adblock włączony.

Komentarz: Jonasz95
2021-09-19
12:56

zanonimizowany1198751 Generał

👎

Nie wiem co powiedzieć, naprawdę. Czułem, niestety, autentyczne uczucie żenady czytając ten artykuł. Osobiście uważam, że każdy temat można przedstawić w interesujący sposób - na przykładzie powyższego, można byłoby zacząć od historii rozwoju bardziej złożonych mechanik w grach, stosowania tychże mechanik w kluczowych tytułach od strony technicznej, przejść płynnie do koncepcji jedzenia jako wzmacniania postaci (kiedy się zaczęło, jak ewoluowało), wpływu na poszczególne gatunki i rozwoju tej mechaniki w ich obrębach i jako CIEKAWOSTKĘ przedstawić kilka gier na ostatniej stronie. Zamiast tego dostaliśmy, przykro to mówić, nic nie warty tekst w którym bez ładu i składu dostaliśmy kilka gier w których "się je" i pobieżny opis jak to wpływa na bohaterów. Nic, czego KTOKOLWIEK grający w te tytuły by nie zauważył. Tekst sklecony po linii najmniejszego oporu nie niosący ze sobą żadnej wartości dodanej.

Komentarz: zanonimizowany1198751
2021-09-19
13:14

nickname85 Chorąży

Artykuł niestety słaby. Nie dałoby się umieszczać artykułów na jednej stronie? Strasznie mnie to irytuje przy klikaniu na kolejną stronę i zniechęca do głębszego czytania.

Komentarz: nickname85
2021-09-19
16:01

Cziczaki Legend

Cziczaki

TOP 10 Najgorszych artykułów na GOLu, to można nawet w TvGry omówić.

Komentarz: Cziczaki
2021-09-20
08:47

Szaku Generał

Szaku

Ile osób się sra w każdym artykule o brak recenzji Tales of Arise :P. Jakaś chyba sekta. Pierwszy raz o tym słyszę, więc widocznie nic głośnego. Po tym co przeklikałem u Roja to widzę, że w dodatku nic specjalnego. Może historia ciekawa jest to by jeszcze się obroniło, ale tak to na pierwszy rzut oka szału ni ma. Mogliby chociaż pójść w grafikę z nowych odsłon Guilty Gear, bo dla mnie to najbliższe ideałowi w stylistyce anime. O co tyle szumu?

Komentarz: Szaku

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl