Final Fantasy 15 – gra na 3 gwiazdki Michelina. Gry, w których dla jedzenia zrobisz wszystko

Maciej Pawlikowski

Final Fantasy 15 – gra na 3 gwiazdki Michelina

Tak wygląda jedzenie w Final Fantasy 15. - Gry, w których dla jedzenia byłeś gotów zrobić wszystko - dokument - 2021-09-17
Tak wygląda jedzenie w Final Fantasy 15.
  1. Funkcja jedzenia w grze: Wzmacnia nasze postaci.
  2. Dlaczego to było ważne: Pomaga w walce i eksploracji.

Piętnasta część Final Fantasy dla wielu ludzi była początkiem przygody z tą starą, japońską serią gier. Radykalnie zmieniony system walki oraz otwarty świat dla jednych okazały się hot, dla innych not. Niemniej Final Fantasy XV było grą pod wieloma względami udaną, pod innymi wręcz świetną. Jedną z niewątpliwych zalet było właśnie jedzenie.

Jedzenie w tej serii nigdy nie pełniło szczególnej roli. Nasze postaci prędzej wypijały hektolitry potionków, by podreperować zdrowie lub pozbyć się trucizny. Dopiero w piętnastej części to najpiękniejsze zajęcie doczekało się należytej roli i prezencji.

Po wyprawie w plener, w czasie której upolujemy potwory i przetrzebimy armie Nilfgaardu – czy tam Niflheimu – możemy wrócić we wcześniej odkryte, urokliwe miejsce i rozbić obóz. W obozie Ignis Scienta, nasz przyjaciela i ochroniarz, przygotuje posiłek na bazie wcześniej zdobytych składników i przepisów. I mój boże – czegoś takiego w grach jeszcze nie widzieliście. Zapomnijcie o malutkich, odpychających ikonkach jedzenia w plecaku. Grając w FF15 możecie karmić się wyrenderowanym żarciem w 4K, które wygląda lepiej niż w restauracjach odznaczonych gwiazdkami Michelina. Spójrzcie tylko na te zdjęcia!

W dodatku jedzenie w FF15 pełni ważną rolę gameplayową – spożycie sytej kolacji spowoduje nałożenie potężnych buffów wzmacniających siłę czy współczynnik magii, a także doda kilka punktów do HP. Niektóre z później dostępnych przepisów pozwolą wam na przykład uodpornić się czasowo na trucizny, co ma znaczenie w niektórych pojedynkach. Warto więc regularnie gotować w obozach (lub jadać w restauracjach – w Final Fantasy XV również tak można!). Jest tylko jedna olbrzymia wada tej mechaniki – wielokrotnie w czasie gry poczujecie charakterystyczny uścisk w żołądku. Przy żadnej innej grze tyle nie jadłem, co właśnie przy FF15!

The Witcher 3: Wild Hunt

Wiedźmin 3: Dziki Gon

The Witcher 3: Wild Hunt

PC PlayStation Xbox Nintendo

Data wydania: 19 maja 2015

Informacje o Grze
9.2

GRYOnline

9.5

Gracze

9.7

Steam

9.3

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

30

Maciej Pawlikowski

Autor: Maciej Pawlikowski

Redaktor naczelny GRYOnline.pl, związany z serwisem od końca 2016 roku. Początkowo pracował w dziale poradników, a później mu szefował, z czasem został redaktorem prowadzącym Gamepressure, anglojęzycznego projektu adresowanego na Zachód, aby w końcu objąć sprawowaną obecnie funkcję. W przeszłości recenzent i krytyk literacki, publikował prace o literaturze, kulturze, a nawet teatrze w wielu humanistycznych pismach oraz portalach, m.in. Miesięczniku Znak czy Popmodernie. Studiował krytykę literacką i literaturę na Uniwersytecie Jagiellońskim. Lubi stare gry, city-buildery i RPG-i, w tym również japońskie. Wydaje ogromne pieniądze na części do komputera. Poza pracą oraz grami trenuje tenisa i okazyjnie pełni funkcję wolontariusza Pokojowego Patrolu Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.

Lubisz grać w survival-horrory?

42,4%
Tak, bardzo lubię tego typu produkcje.
31,9%
Nie, nie lubię się bać.
25,7%
Wszystko mi jedno. Nie ma dla mnie znaczenia, czy dana gra akcji jest horrorem, czy nie.

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2021-09-19
10:44

Jonasz95 Pretorianin

Jonasz95
😊

No i cyk adblock włączony.

Komentarz: Jonasz95
2021-09-19
12:56

zanonimizowany1198751 Generał

👎

Nie wiem co powiedzieć, naprawdę. Czułem, niestety, autentyczne uczucie żenady czytając ten artykuł. Osobiście uważam, że każdy temat można przedstawić w interesujący sposób - na przykładzie powyższego, można byłoby zacząć od historii rozwoju bardziej złożonych mechanik w grach, stosowania tychże mechanik w kluczowych tytułach od strony technicznej, przejść płynnie do koncepcji jedzenia jako wzmacniania postaci (kiedy się zaczęło, jak ewoluowało), wpływu na poszczególne gatunki i rozwoju tej mechaniki w ich obrębach i jako CIEKAWOSTKĘ przedstawić kilka gier na ostatniej stronie. Zamiast tego dostaliśmy, przykro to mówić, nic nie warty tekst w którym bez ładu i składu dostaliśmy kilka gier w których "się je" i pobieżny opis jak to wpływa na bohaterów. Nic, czego KTOKOLWIEK grający w te tytuły by nie zauważył. Tekst sklecony po linii najmniejszego oporu nie niosący ze sobą żadnej wartości dodanej.

Komentarz: zanonimizowany1198751
2021-09-19
13:14

nickname85 Chorąży

Artykuł niestety słaby. Nie dałoby się umieszczać artykułów na jednej stronie? Strasznie mnie to irytuje przy klikaniu na kolejną stronę i zniechęca do głębszego czytania.

Komentarz: nickname85
2021-09-19
16:01

Cziczaki Legend

Cziczaki

TOP 10 Najgorszych artykułów na GOLu, to można nawet w TvGry omówić.

Komentarz: Cziczaki
2021-09-20
08:47

Szaku Generał

Szaku

Ile osób się sra w każdym artykule o brak recenzji Tales of Arise :P. Jakaś chyba sekta. Pierwszy raz o tym słyszę, więc widocznie nic głośnego. Po tym co przeklikałem u Roja to widzę, że w dodatku nic specjalnego. Może historia ciekawa jest to by jeszcze się obroniło, ale tak to na pierwszy rzut oka szału ni ma. Mogliby chociaż pójść w grafikę z nowych odsłon Guilty Gear, bo dla mnie to najbliższe ideałowi w stylistyce anime. O co tyle szumu?

Komentarz: Szaku

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl