Need for Speed: The Run. Gry, które sprowadziły na swoich twórców zagładę

Need for Speed: The Run

Cyklu Need for Speed nie trzeba nikomu przedstawiać. Pewnie wielu z Was żyje pamięcią o takich pozycjach jak Underground 2 lub stara wersja Most Wanted. Od tamtego czasu wyszło jednak sporo kolejnych części – mniej lub bardziej udanych. Do tej pierwszej kategorii należy również Need for Speed: The Run, które okazało się bardziej interaktywnym filmem niż grą wyścigową.

Na tle całej marki The Run wyróżniają etapy, w których bohater wysiada z samochodu, urozmaicające zabawę sekwencjami typu Quick Time Event. Problemem okazuje się jednak sama podstawa tej produkcji – brakuje możliwości tuningowania aut, a do tego model jazdy jest mocno uproszczony i jednakowy dla wszystkich maszyn. Ponadto ilość skryptów powoduje, że przegranie wyścigu stanowi prawdziwy wyczyn. Te zmiany sprawiły, że Need for Speed: The Run jest jedną z najgorzej ocenianych odsłon serii.

Tytuł opracowany został przez Black Box, czyli jeden z oddziałów Electronic Arts. Dostarczyło ono wspomniane już Most Wanted czy oba Undergroundy. Odpowiada również za takie pozycje jak Need for Speed Carbon, ProStreet i Undercover. Niemniej z powodu kiepskiej sprzedaży dwóch ostatnich gier EA zdecydowało się na czasowe odsunięcie tej ekipy od marki Need for Speed. Powróciła ona z sieciową wersją World, a rok później wydała właśnie The Run – i był to jej ostatni poważny romans z tą serią.

EA Black Box przemianowano na Quicklime Games, które miało zajmować się utrzymywaniem Need for Speed: World. Niedługo było jednak dane tym deweloperom pracować przy owym tytule, bowiem w 2013 roku w wyniku reorganizacji w szeregach Electronic Arts studio zostało zamknięte. Serwery Need for Speed: World wyłączono dwa lata później.

  1. Recenzja gry Need for Speed: The Run
  2. Więcej o grze Need for Speed: The Run

182

Patryk Manelski

Autor: Patryk Manelski

Chciał być informatykiem, potem policjantem, a skończyło się na „dziennikarzeniu” na UŚ. Tam odkrył, że można połączyć pasję do grania z pisaniem. Następnie bytował w kilku redakcjach, próbując przekonać wszystkich, że gry MMO są najlepsze na świecie. Tak trafił do działu publicystyki na GOL-u, gdzie niestrudzenie kontynuuje swoją misję – bez większych sukcesów. W przerwach od walenia z axa hoduje cyfrowe pomidory, bawiąc się w wirtualnego farmera. Nie mając własnego ogródka, zadowala się opieką nad drzewkiem bonsai. Kręci go też jazda na rowerze, zaś czytać lubi mangę i fantastykę. A co najważniejsze, pochodzi z Sosnowca, gdzie zresztą mieszka i z czego jest dumny!

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl