Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 19 kwietnia 2018, 16:38

Gracze graczom zgotowali ten los – niesławne zachowania w grach

Gry komputerowe to frajda i rozrywka, ale nie w chwilach gdy trafimy na griefing – „przysługi” innych graczy, którzy logują się tylko po to, by uprzykrzać życie wszystkim dookoła.

Spis treści

Czas patriotów w DayZ

Pozostajemy w Czarnorusi i świecie DayZ, gdzie tym razem towarzyszymy Rafałowi (lat 19). Rafał słyszał już o porywających ludzi pilotach śmigłowców i o pozornie bezpiecznych, pustych maszynach, które mają jednak tendencję do eksplodowania, gdy tylko się do nich wsiądzie, dlatego polega głównie na własnych nogach. Kiedy jednak spotkał na swej drodze gracza uzbrojonego w karabin automatyczny z lunetą, chcąc nie chcąc, musiał negocjować warunki ratowania własnej skóry. Niestety, miał pecha trafić na popularnych swego czasu w DayZ koneserów muzyki i geografii.

Albo śpiew, albo śmierć! - 2018-04-19
Albo śpiew, albo śmierć!

Trzymany na muszce Rafał dostał ultimatum – odejdzie wolny, jeśli zaśpiewa hymn swojego kraju, oczywiście z wysokim prawdopodobieństwem, że taki występ wokalny trafi za chwilę do sieci lub już jest w niej transmitowany. Co ciekawe, wiele ofiar będących w położeniu Rafała decydowało się na taki krok! Poddawanie się pewnej formie przemocy psychicznej w wirtualnym świecie wykracza chyba mocno poza temat gier komputerowych i stanowi ciekawą kwestię dla socjologów czy psychologów, choć w niektórych przypadkach było to niewątpliwie uczestnictwo dla żartu, kiedy indziej wczucie się w postać muszącą przetrwać w realiach postapo, ale w reszcie sytuacji zapewne wymuszona uległość.

Dariusz Matusiak

Dariusz Matusiak

Absolwent Wydziału Nauk Społecznych i Dziennikarstwa. Pisanie o grach rozpoczął w 2013 roku od swojego bloga na gameplay.pl, skąd szybko trafił do działu Recenzji i Publicystki GRYOnline.pl. Czasem pisze też o filmach i technologii. Gracz od czasów świetności Amigi. Od zawsze fan wyścigów, realistycznych symulatorów i strzelanin militarnych oraz gier z wciągającą fabułą lub wyjątkowym stylem artystycznym. W wolnych chwilach uczy latać w symulatorach nowoczesnych myśliwców bojowych na prowadzonej przez siebie stronie Szkoła Latania. Poza tym wielki miłośnik urządzania swojego stanowiska w stylu „minimal desk setup”, sprzętowych nowinek i kotów.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Jak postrzegasz griefing?

to zatruwanie życia normalnym graczom, powinno być tępione
78,4%
wykorzystywanie wszystkich dostępnych metod rozgrywki w grze to nic złego, nawet gdy komuś się to nie podoba
21,6%
Zobacz inne ankiety
Każdy z nas czasem TO robi. Dziwne zwyczaje graczy
Każdy z nas czasem TO robi. Dziwne zwyczaje graczy

Przeładowywanie magazynków po jednej wystrzelonej kuli, chomikowanie absurdalnych ilości zapasów na czarną godzinę, która nigdy nie nadchodzi, zapisywanie gry co dwa kroki – to ledwie mała część nietypowych nawyków, których uczą nas gry.

Błędy w grach sieciowych, które przeszły do historii
Błędy w grach sieciowych, które przeszły do historii

W historii gier MMORPG było kilka błędów, których konsekwencje okazały się tragiczne w skutkach lub przysporzyły problemów graczom oraz deweloperom. Inne zaś do tej pory wywołują ciepłe wspomnienia lub radosne uśmiechy. Czas na małą podróż w czasie.

Czy wiedźmini istnieli? Dziwne pytania, które w Google zadają gracze
Czy wiedźmini istnieli? Dziwne pytania, które w Google zadają gracze

Ponoć nie ma głupich pytań – są tylko głupie odpowiedzi. Wychodząc z takiego założenia, zmierzyliśmy się z dziwnymi i śmiesznymi pytaniami, jakie zadają wyszukiwarkom internetowym polscy gracze.