Pomogłeś? To spadaj! – The Division. 10 niesławnych zachowań w grach sieciowych

Dariusz Matusiak

Pomogłeś? To spadaj! – The Division

Jesteśmy znowu w Nowym Jorku i świecie Tom Clancy’s The Division, niedługo po premierze gry. Sebastian (lat 17) doskonale wie o wszystkich patologiach w Strefie Mroku, dlatego trzyma się od niej z daleka i bierze udział jedynie w aktywnościach PvE. Tutaj zasady są proste – strzela się tylko do wrogów sterowanych przez komputer, PvP jest wyłączone, nie ma więc mowy o griefingu. Początkowo z braku innych opcji główną atrakcją pozostaje najazd Falcon Lost, polegający na odparciu kilkunastu fal wrogów i zniszczeniu transportera opancerzonego.

Zniszczenie APC w misji Falcon Lost nie zawsze oznaczało lawinę nagród. - 2018-04-19
Zniszczenie APC w misji Falcon Lost nie zawsze oznaczało lawinę nagród.

Walka zazwyczaj okazuje się dość długa i monotonna, na dodatek śmierć całej drużyny resetuje postępy i trzeba zaczynać wszystko od początku, dlatego Wojtek zwykle polega na automatycznym wyszukiwaniu chętnych do wspólnej zabawy. Gdy po kilkudziesięciu minutach grania wyskakuje w końcu komunikat o pokonaniu wrogów, a w miejscu dominującego pojazdu pojawiają się rozrzucone nagrody, Wojtek czuje ulgę i satysfakcję – może wreszcie sprawdzić, czy wypadła upragniona snajperka. W tym samym momencie jednak dostaje komunikat o opuszczeniu drużyny i zamiast nagród widzi teraz ekran ładowania głównego menu. Błąd? Awaria?

Nic z tych rzeczy! To celowy manewr toksycznego gracza, który był akurat dowódcą ekipy. Grieferzy szybko odkryli lukę w kodzie najazdu, pozwalającą mącić nawet w trybie PvE. Kapitan mógł wyrzucić kogokolwiek z drużyny tuż po pokonaniu bossa, ale jeszcze przed zebraniem nagród, które trzeba było fizycznie potwierdzić wciśnięciem przycisku. Kilkadziesiąt minut, a często i grubo ponad godzina gry szły na marne, gdy trafiło się na kogoś takiego, nie wspominając o frustracji, jakiej doświadczali wyrzucani bez słowa gracze. Trolle uderzyły tam, gdzie nikt się ich nie spodziewał – w zawartość PvE. Niektórzy stosujący takie praktyki youtuberzy i streamerzy tłumaczyli się, że robili tak tylko po to, by uświadomić twórcom konieczność szybkiej naprawy istniejącego błędu. Tylko czemu nie ustawiali takich akcji z drużyną swoich znajomych?

DayZ

DayZ

PC PlayStation Xbox

Data wydania: 13 grudnia 2018

Informacje o Grze
6.4

Gracze

7.8

Steam

4.1

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

38

Dariusz Matusiak

Autor: Dariusz Matusiak

Absolwent Wydziału Nauk Społecznych i Dziennikarstwa. Pisanie o grach rozpoczął w 2013 roku od swojego bloga na gameplay.pl, skąd szybko trafił do działu Recenzji i Publicystki GRYOnline.pl. Czasem pisze też o filmach i technologii. Gracz od czasów świetności Amigi. Od zawsze fan wyścigów, realistycznych symulatorów i strzelanin militarnych oraz gier z wciągającą fabułą lub wyjątkowym stylem artystycznym. W wolnych chwilach uczy latać w symulatorach nowoczesnych myśliwców bojowych na prowadzonej przez siebie stronie Szkoła Latania. Poza tym wielki miłośnik urządzania swojego stanowiska w stylu „minimal desk setup”, sprzętowych nowinek i kotów.

Jak postrzegasz griefing?

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2018-04-22
12:19

Cobrasss Senator

Cobrasss

Tak przy okazji tego więzienia z sea of thieves W grze ARK: Survival Evolved ktoś wykorzystał to w drugą(pozytywną) stronę.

Tutaj jest napisane do czego doszło
http://www.grynieznane.pl/2015/06/bolesna-kara-dla-toksycznego-gracza-od.html

Komentarz: Cobrasss
2018-04-22
14:58

Zły Wilk Konsul

Zły Wilk

Ja mam pewne wątpliwości czy te zachowania należy potępiać. Skoro gra na coś pozwala, a gracz postępuje zgodnie z jej regułami, to dlaczego mamy pretensje do niego? Nie wolno też zapominać że sporo gier opiera się na tym że wszyscy, albo prawie wszyscy inni gracze są wrogami. Dla mnie jednymi z najbardziej brutalnych gier były "ogame" i "plemiona". Mimo że nie widać w nich bryzgającej krwi i flaków, to gry te nastawiają na bezwzględną eksterminację innych graczy.

Komentarz: Zły Wilk
2018-04-23
20:38

SageHeppy Chorąży

SageHeppy
👍

Genialny artykuł ?( ?° ?? ? °)? polecam

Komentarz: SageHeppy
2020-04-02
09:24

nerdpl Legionista

No, Kill'em All jest fajne, ale wolę Master.

Komentarz: nerdpl
2020-04-02
09:40

zanonimizowany1310513 Pretorianin

👍

9 strona o pandemii w WOWie.
Czyli symulacja komputerowa już była w 2005r, "Dopiero twardy reset serwerów i łatka przywróciły porządek."

Komentarz: zanonimizowany1310513

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl