Skazany na Sea of Thieves. 10 niesławnych zachowań w grach sieciowych

Dariusz Matusiak

Skazany na Sea of Thieves

Jesteśmy na pełnym morzu w grze Sea of Thieves, gdzieś w pobliżu wysypy Salty Sands. Marek (lat 18) z nieznanych powodów uwielbia godzinami wykonywać tutaj misje dla każdej z frakcji, dostarczając skrzynie i kurczaki. Ostatnio idzie mu coraz lepiej, bo znalazł sobie trójkę doborowych kompanów do żeglugi wielkim galeonem i walk z innymi załogami. Marek doskonale wie, że pod pokładem okrętu jest cela, w której można zamknąć jednego towarzysza, gdy tak zagłosuje reszta ekipy. Wielokrotnie zamykali się tak z kumplami dla żartu, by po chwili wypuścić delikwenta, ale dziś na Marka czeka przykra niespodzianka.

Kiedy wszyscy płyną na wyspę bazę spieniężyć skrzynie z ostatnich ośmiu misji, trójka znajomych zostaje niespodziewanie rozłączona z serwerem, pozostawiając naszego bohatera samotnie z łupem. Niezbyt przemyślany system matchmakingu szybko dobiera inną ekipę trzech osób, które po pojawieniu się na okręcie natychmiast zamykają Marka w celi. Poprzedni gracze nie mogą już wrócić – na galeonie zaczyna się wojna nerwów o przejęcie łupów. Marek oczywiście mógłby się rozłączyć, ale wtedy bezpowrotnie straci to, co zdobył w szeregu długich misji. Nowi mogliby oddać skrzynie w bazie, przywłaszczając sobie złoto w szybki sposób, ale wówczas również Marek otrzymałby swój udział, a dla grieferów w Sea of Thieves to zbyt proste rozwiązanie.

Zamknięcie w celi czasem oznacza zablokowanie możliwości grania lub stratę zdobytych łupów. - 2018-04-19
Zamknięcie w celi czasem oznacza zablokowanie możliwości grania lub stratę zdobytych łupów.

O wiele ciekawsza jest dla nich walka charakterów i postawienie na przeczekanie – kto pierwszy się rozłączy lub odda skrzynie, a w tym wypadku osoba zamknięta w celi zawsze znajduje się w o wiele gorszym położeniu, tracąc mnóstwo czasu niezależnie od wyniku. W jednej chwili wymarzona gra Marka zmieniła się w wirusa typu Ransomware, uniemożliwiając mu rozgrywkę lub zmuszając do pogodzenia się ze stratą. Być może ktoś doniesie Markowi odsiadującemu swój wyrok, iż twórcy planują w przyszłości wprowadzić więcej opcji kontrolowania prywatności załogi, by uniknąć niechcianych gości. Bo przecież cela miała być tylko do żartów i zabawy...

DayZ

DayZ

PC PlayStation Xbox

Data wydania: 13 grudnia 2018

Informacje o Grze
6.4

Gracze

7.8

Steam

4.1

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

38

Dariusz Matusiak

Autor: Dariusz Matusiak

Absolwent Wydziału Nauk Społecznych i Dziennikarstwa. Pisanie o grach rozpoczął w 2013 roku od swojego bloga na gameplay.pl, skąd szybko trafił do działu Recenzji i Publicystki GRYOnline.pl. Czasem pisze też o filmach i technologii. Gracz od czasów świetności Amigi. Od zawsze fan wyścigów, realistycznych symulatorów i strzelanin militarnych oraz gier z wciągającą fabułą lub wyjątkowym stylem artystycznym. W wolnych chwilach uczy latać w symulatorach nowoczesnych myśliwców bojowych na prowadzonej przez siebie stronie Szkoła Latania. Poza tym wielki miłośnik urządzania swojego stanowiska w stylu „minimal desk setup”, sprzętowych nowinek i kotów.

Jak postrzegasz griefing?

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2018-04-22
12:19

Cobrasss Senator

Cobrasss

Tak przy okazji tego więzienia z sea of thieves W grze ARK: Survival Evolved ktoś wykorzystał to w drugą(pozytywną) stronę.

Tutaj jest napisane do czego doszło
http://www.grynieznane.pl/2015/06/bolesna-kara-dla-toksycznego-gracza-od.html

Komentarz: Cobrasss
2018-04-22
14:58

Zły Wilk Konsul

Zły Wilk

Ja mam pewne wątpliwości czy te zachowania należy potępiać. Skoro gra na coś pozwala, a gracz postępuje zgodnie z jej regułami, to dlaczego mamy pretensje do niego? Nie wolno też zapominać że sporo gier opiera się na tym że wszyscy, albo prawie wszyscy inni gracze są wrogami. Dla mnie jednymi z najbardziej brutalnych gier były "ogame" i "plemiona". Mimo że nie widać w nich bryzgającej krwi i flaków, to gry te nastawiają na bezwzględną eksterminację innych graczy.

Komentarz: Zły Wilk
2018-04-23
20:38

SageHeppy Chorąży

SageHeppy
👍

Genialny artykuł ?( ?° ?? ? °)? polecam

Komentarz: SageHeppy
2020-04-02
09:24

nerdpl Legionista

No, Kill'em All jest fajne, ale wolę Master.

Komentarz: nerdpl
2020-04-02
09:40

zanonimizowany1310513 Pretorianin

👍

9 strona o pandemii w WOWie.
Czyli symulacja komputerowa już była w 2005r, "Dopiero twardy reset serwerów i łatka przywróciły porządek."

Komentarz: zanonimizowany1310513

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl