Spore. 11 najdziwniejszych mieszanek gatunkowych w grach

Michał Grygorcewicz

12

Spore

Gatunki: strategia, gra akcji, symulator życia, RPG

INFORMACJE
  1. Data premiery: 3 września 2008
  2. Platforma: PC, NDS

Spore było wyjątkowo ambitnym projektem Willa Wrighta – wizjonera, który dał światu takie tytuły jak SimCity czy The Sims. Główny temat produkcji stanowiła ewolucja – gracz przejmował kontrolę nad mikroskopijnym organizmem, który następnie prowadził przez kolejne etapy rozwoju, reprezentowane przez pięć mocno różniących się pod względem mechanizmów rozgrywki faz. W międzyczasie można było skorzystać z zaawansowanego edytora i dostosować wygląd stworka.

I tak: na początku jako mikroorganizm polowaliśmy na podobne sobie, mniejsze istoty, unikając większych od siebie drapieżników – zabawę można by przyrównać chociażby do swego czasu popularnej niezależnej produkcji Flow. Po zebraniu wystarczającej ilości materiału genetycznego nasze stworzenie wychodziło na ląd i rozpoczynał się nastawiony na walkę i eksplorację etap pojedynczego organizmu. Dalej czekała nas gra strategiczna czasu rzeczywistego w fazie plemion, walka o ogólnoplanetarną dominację w fazie cywilizacyjnej i w końcu podbój kosmosu.

Niestety, choć na papierze wszystko to wciąż brzmi wyjątkowo imponująco, w praktyce poszczególne fazy były mocno uproszczone, przez co szybko się nudziły. Spore zachwycało pomysłami i niektórymi rozwiązaniami technicznymi, ale już samo granie było niespecjalnie emocjonujące, przez co tytuł nie okazał się takim objawieniem, na jakie liczono.

Mount & Blade

Mount & Blade

PC
Data wydania: 16 września 2008
Mount & Blade - Encyklopedia Gier
7.5

GRYOnline

8.2

Gracze

9.2

Steam

Wszystkie Oceny
Oceń

25

Michał Grygorcewicz

Autor: Michał Grygorcewicz

Tworzy artykuły o grach od ponad dwudziestu lat. Zaczynał od amatorskich serwisów internetowych, które sam sobie kodował w HTML-u, potem trafiał do coraz większych portali. Z wykształcenia inżynier informatyk, ale zawsze bardziej go ciągnęło do pisania niż programowania i to z tym pierwszym postanowił związać swoją przyszłość. W grach przede wszystkim szuka opowieści, emocji i immersji, jakich nie jest w stanie dać inne medium – stąd wśród jego ulubionych tytułów dominują produkcje stawiające na narrację. Uważa, że NieR: Automata to najlepsza gra, jaka kiedykolwiek powstała.

Którą z tych nietypowych gier lub serii cenisz najbardziej?

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl