Soulcalibur III. 11 najdziwniejszych mieszanek gatunkowych w grach

Michał Grygorcewicz

12

Soulcalibur III

Bayek, czy to ty?!
Bayek, czy to ty?!

Gatunki: bijatyka, strategia

INFORMACJE
  1. Data premiery: 25 października 2005
  2. Platforma: PS2

Od lat za wzór tego, jak powinno się robić tryby dla jednego gracza w bijatykach, podaje się dokonania studia NetherRealm, odpowiedzialnego za dwie ostatnie odsłony cyklu Mortal Kombat oraz całą serię Injustice. Kiedyś jednak wzorem do naśladowania w kwestii urozmaicania zabawy bijatykowych samotników był cykl Soulcalibur, którego twórcy nie bali się eksperymentów.

Pierwsze jego odsłony wsławiły się na przykład rozbudowanym trybem Edge Master, w którym postać gracza podróżowała po mapie świata, podejmowała decyzje kształtujące fabułę i zdobywała kolejne typy broni. Najciekawszą atrakcję znaleźć można było jednak w trzeciej (a w zasadzie czwartej, licząc od Soul Blade) odsłonie sagi. Wśród licznych trybów rozgrywki Soulcalibur III proponował Chronicles of the Sword, który na rozbudowany bijatykowy system walki nakładał... warstwę strategiczną.

Zabawa toczyła się na typowych mapach strategicznych, gdzie gracz, kontrolując kilka różnorodnych jednostek, walczył ze sterowanym przez sztuczną inteligencję oponentem o panowanie nad twierdzami. Niektóre bitwy miały miejsce na wspomnianej mapie, inne natomiast rozgrywane były już w tradycyjnym bijatykowym stylu. Całość opatrzona została oddzielnym wątkiem fabularnym, skupiającym się na wykreowanej przez gracza postaci, i zapewniała całkiem sporo godzin zabawy.

Mount & Blade

Mount & Blade

PC
Data wydania: 16 września 2008
Mount & Blade - Encyklopedia Gier
7.5

GRYOnline

8.2

Gracze

9.2

Steam

Wszystkie Oceny
Oceń

25

Michał Grygorcewicz

Autor: Michał Grygorcewicz

Tworzy artykuły o grach od ponad dwudziestu lat. Zaczynał od amatorskich serwisów internetowych, które sam sobie kodował w HTML-u, potem trafiał do coraz większych portali. Z wykształcenia inżynier informatyk, ale zawsze bardziej go ciągnęło do pisania niż programowania i to z tym pierwszym postanowił związać swoją przyszłość. W grach przede wszystkim szuka opowieści, emocji i immersji, jakich nie jest w stanie dać inne medium – stąd wśród jego ulubionych tytułów dominują produkcje stawiające na narrację. Uważa, że NieR: Automata to najlepsza gra, jaka kiedykolwiek powstała.

Którą z tych nietypowych gier lub serii cenisz najbardziej?

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl