Patapon. 11 najdziwniejszych mieszanek gatunkowych w grach

Michał Grygorcewicz

12

Patapon

Gatunki: gra zręcznościowa, muzyczna, strategiczna

INFORMACJE
  1. Data premiery: 22 lutego 2008
  2. Platforma: PSP

Ciężko zrozumieć fenomen Pataponów komuś, komu nie zdarzyło się w trakcie jazdy autobusem powtarzać nieświadomie jak mantrę „Pon Pon Pata Pon” i nagle zorientować się, że pół pojazdu bardzo dziwnie na niego patrzy. Na pierwszy rzut oka prosta gra rytmiczna w miarę postępów ujawniała kolejne warstwy złożoności, zmuszając do błyskawicznego podejmowania decyzji taktycznych, długofalowego planowania strategicznego i częstokroć do działania pod presją czasu.

Gracz wcielał się w boga sympatycznych stworków, przypominających wielkie oczy z doklejonymi kończynami. Za pomocą wystukiwanych rytmicznie komend prowadził wierne Patapony do chwały w starciach przeciwko wrogim stworzeniom i plemionom. Pomiędzy kolejnymi zadaniami możliwe było zwiększanie liczebności oraz zdolności bojowych stworków, mogąc też dostosowywać ich umiejętności do konkretnych sytuacji.

Rozgrywka niesamowicie wciągała, wyróżniając się unikatową oprawą wizualną, nowatorskimi pomysłami i doskonale dopasowanym do konsoli przenośnej mobilnym charakterem zabawy. Również kontynuacje zebrały sporo dobrych opinii, tworząc jako całość niezapomnianą trylogię. Szkoda tylko, że tegoroczny remaster na PlayStation 4 wydany został z bardzo poważnym input lagiem, przez co granie nie ma najmniejszego sensu i potencjalny wielki powrót serii okazał się całkowitym niewypałem.

Mount & Blade

Mount & Blade

PC
Data wydania: 16 września 2008
Mount & Blade - Encyklopedia Gier
7.5

GRYOnline

8.2

Gracze

9.2

Steam

Wszystkie Oceny
Oceń

25

Michał Grygorcewicz

Autor: Michał Grygorcewicz

Tworzy artykuły o grach od ponad dwudziestu lat. Zaczynał od amatorskich serwisów internetowych, które sam sobie kodował w HTML-u, potem trafiał do coraz większych portali. Z wykształcenia inżynier informatyk, ale zawsze bardziej go ciągnęło do pisania niż programowania i to z tym pierwszym postanowił związać swoją przyszłość. W grach przede wszystkim szuka opowieści, emocji i immersji, jakich nie jest w stanie dać inne medium – stąd wśród jego ulubionych tytułów dominują produkcje stawiające na narrację. Uważa, że NieR: Automata to najlepsza gra, jaka kiedykolwiek powstała.

Którą z tych nietypowych gier lub serii cenisz najbardziej?

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl