Mount & Blade. 11 najdziwniejszych mieszanek gatunkowych w grach

Michał Grygorcewicz

12

Mount & Blade

Gatunki: RPG, strategia, gra akcji

INFORMACJE
  1. Data premiery: 16 września 2008
  2. Platforma: PC

RPG i RTS to akurat jedno z powszechniejszych połączeń gatunkowych występujących w branży, ale Mount and Blade wymieszało elementy charakterystyczne dla obu typów gier w sposób iście wyjątkowy, dając graczowi niespotykaną w innych tytułach swobodę. Zamiast skupiać się na zawiłej intrydze fabularnej debiutancka produkcja studia TaleWorlds Entertainment rzucała gracza w sam środek waśni w pewnej średniowiecznej krainie, pozwalając mu samodzielnie kształtować swój los.

W miarę wygrywania kolejnych starć i zdobywania sławy sterowana przez użytkownika postać mogła nie tylko stawać się silniejsza, ale dorobić także licznych towarzyszy, dzięki którym kolejne bitwy coraz mniej skupiały się na refleksie, a bardziej na planowaniu i taktyce. Brak kampanii fabularnej oznaczał także brak ograniczeń co do tego, po czyjej stronie walczyliśmy i kogo decydowaliśmy się pokonać. Zabawa toczyła się zarówno na mapie strategicznej pokazującej cały świat gry, jak i bezpośrednio na polu bitwy, z kamerą umiejscowioną za plecami protagonisty.

Tytuł odniósł olbrzymi sukces, co doprowadziło do debiutu paru samodzielnych dodatków – w tym osadzonego w sienkiewiczowskich klimatach Mount & Blade: Ogniem i mieczem. W przyszłym roku natomiast nastąpić ma wielokrotnie przekładana premiera wyczekiwanej pełnoprawnej kontynuacji, zatytułowanej Mount & Blade II: Bannerlord.

Mount & Blade

Mount & Blade

PC
Data wydania: 16 września 2008
Mount & Blade - Encyklopedia Gier
7.5

GRYOnline

8.2

Gracze

9.2

Steam

Wszystkie Oceny
Oceń

25

Michał Grygorcewicz

Autor: Michał Grygorcewicz

Tworzy artykuły o grach od ponad dwudziestu lat. Zaczynał od amatorskich serwisów internetowych, które sam sobie kodował w HTML-u, potem trafiał do coraz większych portali. Z wykształcenia inżynier informatyk, ale zawsze bardziej go ciągnęło do pisania niż programowania i to z tym pierwszym postanowił związać swoją przyszłość. W grach przede wszystkim szuka opowieści, emocji i immersji, jakich nie jest w stanie dać inne medium – stąd wśród jego ulubionych tytułów dominują produkcje stawiające na narrację. Uważa, że NieR: Automata to najlepsza gra, jaka kiedykolwiek powstała.

Którą z tych nietypowych gier lub serii cenisz najbardziej?

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl