Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 27 grudnia 2019, 14:40

Co czeka branżę gier w 2020 roku?

Wyjątkowo zapytaliśmy naszą redakcyjną szklaną kulę nie o numery Lotto, kiedy Polska wygra mecz ani którędy omijać korki do domu, a o to, czego spodziewać możemy się po 2020 roku w branży gier.

Spis treści

Wincyj launcherów!

Steam, Uplay, Origin, GOG Galaxy, Epic Games Launcher, Rockstar Games Launcher, Bethesda Launcher, aplikacja Blizzard Battle.net, Windows Store. Uff, to chyba wszystkie launchery, jakie dostępne są na PC. Przynajmniej te ważniejsze. Każdy większy producent chce mieć teraz swoją aplikację i sklep do sprzedawania gier, w efekcie czego powoli wracamy do czasów sprzed Steama, gdy gier nie trzymaliśmy w bibliotece jednego programu, tylko do każdej prowadziła osobna ikonka na pulpicie.

Czasy, gdy do każdej gry prowadziła dedykowana ikonka na pulpicie, bardzo chcą powrócić. - Co czeka branżę gier w 2020 roku? - dokument - 2019-12-27
Czasy, gdy do każdej gry prowadziła dedykowana ikonka na pulpicie, bardzo chcą powrócić.

Kwestią czasu jest to, że któryś z tych launcherów padnie, znikną zebrane w nim zbiory i rozpęta się wielka afera, w wyniku której gracze stracą zaufanie również do innych mniejszych sklepów. Wtedy wszystko znów skonsoliduje się w rękach trzech czy czterech największych firm. Wątpię jednak, by nastąpiło to już w przyszłym roku. Na razie spodziewamy się raczej odwrotnego trendu – kolejnych aplikacji do uruchamiania gier połączonych ze sklepami kolejnych wydawców, którzy będą woleli zgarniać cały zysk ze swoich tytułów, a nie płacić prowizje innym. Capcom jeszcze nie ma swojego launchera. Namco Bandai też nie. Ani Warner Bros. i Square Enix, Codemasters, Focus Home Interactive, Gearbox, Sega, THQ, Paradox Interactive. O, wróć, ci ostatni zaczynają coś przebąkiwać. Jeśli myślicie, że już nie ma komu więcej „przejść na swoje”, to mam złe wieści…

Michał Grygorcewicz

Michał Grygorcewicz

W GRYOnline.pl najpierw był współpracownikiem, zaś w 2023 roku został szefem działu Produktów Płatnych. Tworzy artykuły o grach od ponad dwudziestu lat. Zaczynał od amatorskich serwisów internetowych, które sam sobie kodował w HTML-u, potem trafiał do coraz większych portali. Z wykształcenia inżynier informatyk, ale zawsze bardziej go ciągnęło do pisania niż programowania i to z tym pierwszym postanowił związać swoją przyszłość. W grach przede wszystkim szuka opowieści, emocji i immersji, jakich nie jest w stanie dać inne medium – stąd wśród jego ulubionych tytułów dominują produkcje stawiające na narrację. Uważa, że NieR: Automata to najlepsza gra, jaka kiedykolwiek powstała.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Jak sądzisz, rok 2020 będzie dla graczy lepszy niż 2019?

Tak
90,3%
Nie
9,7%
Zobacz inne ankiety
Gry 2020 roku, na które najbardziej czekamy – wybór redakcji
Gry 2020 roku, na które najbardziej czekamy – wybór redakcji

2020 rok zapowiada się lepiej od obecnego. W najbliższych miesiącach czekają nas premiery takich hitów jak Cyberpunk 2077, Final Fantasy VII Remake czy The Last of Us 2.

Najciekawsze polskie gry, w które zagramy w 2020 roku – wybór redakcji
Najciekawsze polskie gry, w które zagramy w 2020 roku – wybór redakcji

W 2020 roku bez wątpienia będzie głośno o Cyberpunku 2077 i Dying Light 2. Polska branża gier to jednak dużo więcej niż tylko te dwa pewniaki. Oto najciekawsze rodzime produkcje, na które również warto czekać!