Kadeshi – Homeworld. 9 wrogów z gier lat 90., których pamiętamy do dziś
- 9 denerwujących wrogów z gier lat 90., których pamiętamy do dziś
- Spawny – Quake
- Chryssalidy – UFO: Enemy Unknown
- Deathclawy – Fallout
- Illusion weavery – Diablo
- Ksenomorfy – Aliens vs Predator
- Shao Kahn – Mortal Kombat 2
- Skaza – The Lion King
- Kadeshi – Homeworld
Kadeshi – Homeworld

- Gatunek: strategia czasu rzeczywistego
- Rok premiery: 1999
- Producent: Relic Entertainment
Kim byli kadeshi?
Kadeshi byli jedną z ras w kosmicznej strategii czasu rzeczywistego Homeworld. Wcześniej znano ich jednak tylko jako Protectors of the Garden. Rozwijali się w izolacji, polując na statki przelatujące przez rejon Nebula. Z czasem stworzyli tam centrum kultu i swoją religię, dając przyjezdnym tylko dwie opcje – dołączenia do nich lub śmierci – nawet jeśli ceną za to było własne poświęcenie. Polowanie na inne statki stało się ich receptą na przeżycie – zdobywanie nowych zasobów bez ryzyka wyeksploatowania do końca swojego miejsca zamieszkania. Kadeshi zbudowali ogromną flotę okrętów przypominających szpikulce oraz specjalne urządzenia hamujące skok w nadprzestrzeń innym statkom, co uniemożliwiało im ucieczkę. Inną śmiercionośną bronią były małe myśliwce mogące całymi hordami otoczyć statek przeciwnika. Kadeshi wypracowali sobie opinię wielkich i siejących strach wojowników.
Za co zapamiętaliśmy starcia z nimi?
W misjach, w których trzeba stawić czoła kadeshi, to właśnie wspomniane roje małych statków były największym problemem, spędzającym graczom sen z powiek. Potrafiły pojawiać się znikąd i zmieniać całą flotę w stertę wraków. Przypominało to niemal tryb hordy, w którym trzeba nie tylko przetrwać kolejne fale wrogów, ale i znaleźć sposób na powstrzymanie przeciwnika, przykładowo przez przejęcie kapsuł z paliwem. W oryginalnej grze spotkanie z kadeshi zostało zaprojektowane jako niespodzianka, zaskoczenie, zetknięcie się z czymś zupełnie nieznanym, co okazywało się zabójcze w skutkach.
