Trzy dziesiąte gry – Bubble Bobble Revolution. NAJGORSZE bugi w historii gier
- 7 błędów zniszczenia – najgorsze bugi w historii gier
- Trzy dziesiąte gry – Bubble Bobble Revolution
- Domyśl się – Batman: Dark Tomorrow
- Na koniec świata – Minecraft
- Spoczywaj w kawałkach, systemie operacyjny – EVE Online
- Ten kartridż ulegnie autodestrukcji za... – Donkey Kong Country 2
- Stężenie krytyczne błędów – Fallout 76
Trzy dziesiąte gry – Bubble Bobble Revolution

INFORMACJE
- Jaka gra: Bubble Bobble Revolution
- Data premiery: listopad 2005
- Co powodował bug: uniemożliwiał przejście 70 ze 100 dostępnych w grze poziomów
- Czy błąd został naprawiony: podobno tak, ale nie da się tego zweryfikować
Bubble Bobble to gra zręcznościowa z 1986 roku. Jeden z tych reprezentantów klasyki, których młodzi gracze nie kojarzą wcale, a które wzbudzają silne uczucie nostalgii wśród wystarczająco sporego grona starszych odbiorców, by uzasadniać pojawianie się co jakiś czas na rynku niskobudżetowych reedycji i remake’ów. Takim właśnie żerującym na nostalgii posunięciem było wydanie na Nintendo DS w 2005 roku Bubble Bobble Revolution – niezbyt imponującego jakościowo odświeżenia dawnej gry. Przynajmniej w wersji japońskiej i europejskiej, bo Amerykanie dostali tylko 3/10 docelowej zawartości.
Tytuł ten oferował dwa tryby rozgrywki – klasyczny i unowocześniony. O ile klasyczny działał OK, będąc zwykłym portem przedpotopowej produkcji, tak w głównym wariancie zabawy, szumnie nazwanym „New Age”, roiło się od bardzo poważnych błędów. Na wielu poziomach np. nie pojawiali się jacykolwiek przeciwnicy i mogliśmy po prostu przez nie przebiec w kilka sekund. Jeden z bossów umieszczony został w klinie pomiędzy dwiema platformami i nie był w stanie w ogóle atakować gracza.
To wszystko jednak nic w porównaniu z bossem z poziomu 30. Ten, w wyniku literówki w kodzie w amerykańskiej wersji gry, w ogóle nie stawiał się na placu boju. A że jego pokonanie było wymagane do przejścia dalej... to przejść się nie dało. Choć teoretycznie produkcja ta składała się ze 100 poziomów, w efekcie tego „drobnego niedopatrzenia” 70 z nich okazywało się niedostępnych dla graczy z USA.
O problemie szybko zrobiło się głośno, Bubble Bobble Revolution mocno oberwało też z jego powodu w recenzjach. Dystrybuujące grę w Stanach Codemasters zareagowało, wycofując produkt ze sprzedaży i obiecując tym, którzy zdążyli go kupić, darmową wymianę kartridża na poprawnie działającą wersję. W ramach zadośćuczynienia wydawca dorzucać miał też gratis Rainbow Islands Revolution. Niestety, źródła w internecie są sprzeczne co do tego, czy obietnice te zostały w całości zrealizowane – o ile sporo osób potwierdza, iż faktycznie dostało Rainbow Islands, tak świadectw uzyskania pozbawionej błędu kopii Bubble Bobble Revolution jest zbyt mało, by można było uznać je za wiarygodne.
