Data wydania: 18 listopada 2004
Viewtiful Joe 2 to sequel jednej z ciekawszych bijatyk ostatnich miesięcy, która odznaczała się dwuwymiarową, cel-shadową grafiką i przez wielu była określana mianem produkcji old-schoolowej (nawiązującej do najlepszych, dużo starszych przedstawicieli gatunku).
GRYOnline
Gracze
Viewtiful Joe 2 to sequel jednej z ciekawszych bijatyk ostatnich miesięcy, która odznaczała się dwuwymiarową, cel-shadową grafiką i przez wielu była określana mianem produkcji old-schoolowej (nawiązującej do najlepszych, dużo starszych przedstawicieli gatunku).
Druga część gry kontynuuje i rozszerza wątki z pierwowzoru. Oprócz Joe - z pozoru normalnego chłopa, który w rzeczywistości posiada alter ego superbohatera - do poprowadzenia dostajemy także jego dziewczynę, Silvię (inny zestaw ciosów i specyfika zmagań). Twórcy informują o konieczności zmierzenia się z ponad 40 różnymi rodzajami przeciwników w zróżnicowanych klimatycznie środowiskach (dżungla, podziemne ruiny, antyczna Japonia, śnieżne szczyty, a nawet w kosmosie).
Do trzech specjalnych mocy VFX, jakie znaliśmy z pierwszej odsłony przygód Joe (Slow down, Mach speed oraz Zoom in), dołączyła kolejna. Zastosowanie Replay oznacza wykonanie jakieś czynności trzykrotnie – na przykład odzyskamy trzy razy więcej energii jedząc burgera czy wykonamy combo zadające przeciwnikowi trzy razy więcej obrażeń, niż standardowo. Z nową opcją wiąże się również pewne niebezpieczeństwo. Jeżeli naciśniemy guzik odpowiedzialny za jej aktywowanie w nieodpowiednim momencie, to może oznaczać dla nas trzy razy szybszą utratę zdrowia.
Viewtiful Joe 2 nie posiada specjalnie ulepszonej oprawy audio-wizualnej – jest typowym sequelem z nową fabułą, większą ilością przeciwników i kolejną grywalną postacią. Na uwagę zasługuje jednak umieszczenie w grze trybu cooperative dla dwóch graczy.
Autor opisu gry: Krzysztof Bartnik
Platformy:
PlayStation 2 7 grudnia 2004
GameCube 18 listopada 2004
Producent: Clover Studios
Wydawca: Capcom
Gry podobne:
Recenzja GRYOnline
Tym razem Joe ma do pomocy wdzięczną bohaterkę o imieniu Sylvia. Dla niewtajemniczonych – jest to wybranka serca Joego, w której rolę również możemy się wcielić. Nie liczcie jednak w tym wypadku na nic więcej, jak tylko prace porządkowe.
2 maja 2020
Rozwalony system operacyjny, skasowane stany rozgrywki ze wszystkich gier na konsoli, uszkodzenie ogrywanego tytułu – błędy, jakie pojawiły się w niektórych grach, zawstydzają marne znikanie tekstur twarzy znane z AC Unity czy zwiechy No Man’s Sky.
14 września 2004
Rozgrywka zasadniczo się nie zmieniła (gra wydaje się może jedynie odrobinkę szybsza), grafika prezentuje ten sam, lekko podciągnięty poziom co rok temu (wciąż mamy ultrapłynne 60fpsów i piękne nasycenie kolorów).
14 września 2004
Rozgrywka zasadniczo się nie zmieniła (gra wydaje się może jedynie odrobinkę szybsza), grafika prezentuje ten sam, lekko podciągnięty poziom co rok temu (wciąż mamy ultrapłynne 60fpsów i piękne nasycenie kolorów).
Przed niemal rokiem, w marcu 2007 roku Capcom zdecydował o rozwiązaniu mieszczącego się w Osace oraz niezwykle zasłużonego dla elektronicznej rozrywki dewelopera. Clover Studio, bo właśnie o nim mowa, zawdzięczamy znakomitą platformówkę Viewtiful Joe i niezapomniane Okami. Ostatnim projektem, nad którym pracowała ekipa była gra zatytułowana God Hand.
gry
Przemysław Zamęcki
31 stycznia 2008 09:09
Koncern Capcom ogłosił, iż wraz z końcem trwającego obecnie roku fiskalnego, tj. z dniem 31 marca, zamknięte zostanie Clover Studio – jeden z najbardziej oryginalnych i ambitnych zespołów developerskich. Decyzję tę podjął zarząd japońskiej firmy.
pozostałe
Piotr Doroń
13 października 2006 07:40
Pod koniec obecnego miesiąca ujrzymy wreszcie Viewtiful Joe: Red Hot Rumble w wersji dla PSP. Po tej premierze ludzie z Clover Studio, działający pod auspicjami Capcom, będą mogli poświęcić się innym projektom z dziedziny gier. W bieżącym roku developerzy ci chcą wypuścić interesująco zapowiadającą się pozycję pt. Okami dla PS2, ale w ich planach nie figuruje wyłącznie ten produkt.
gry
Radosław Grabowski
9 marca 2006 14:55
Dotychczas gry z serii Viewtiful Joe wypróbować mogli jedynie posiadacze Nintendo GameCube, Sony PS2 i Nintendo DS. Przed dwoma dniami Capcom oficjalnie zapowiedziało nową grę z szalonym Joe w roli głównej, która trafi na przenośną konsolę firmy Sony, tj. PSP.
gry
Piotr Doroń
7 grudnia 2005 15:31
Obecna na elektroniczno-rozrywkowym rynku od blisko dwóch lat seria Viewtiful Joe zaskarbiła sobie sympatię graczy przede wszystkim interesująco zaprojektowaną oprawą wizualną, niekonwencjonalnym stylem prowadzenia zabawy i osobliwym humorem. Spory sukces, zanotowany przez wydane dotąd dwie części, zaowocował rozpoczęciem prac nad kolejną odsłoną omawianego cyklu.
gry
Radosław Grabowski
7 kwietnia 2005 07:44
Pamiętacie news z 25 listopada o „okrutnym” demie gry Viewtiful Joe 2, które kasowało wszystkie save'y, jakie znajdowały się na kartach pamięci użytkowników konsoli PS2? Korporacja Sony postanowiła odzyskać przychylność graczy i w zamian za przysłanie błędnie działającej płyty z demem opisywanej bijatyki, oferuje jedną z dziesięciu produkcji do wyboru.
gry
Krzysztof Bartnik
7 grudnia 2004 10:10
Wymagania sprzętowe gry Viewtiful Joe 2:
PlayStation 2
Wspiera:
karta pamięci
GameCube
Wspiera:
karta pamięci
Średnie Oceny:
Średnia z 1 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 49 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Piotr Lewandowski
Recenzent GRYOnline.pl
2005.04.19
Tym razem Joe ma do pomocy wdzięczną bohaterkę o imieniu Sylvia. Dla niewtajemniczonych – jest to wybranka serca Joego, w której rolę również możemy się wcielić. Nie liczcie jednak w tym wypadku na nic więcej, jak tylko prace porządkowe.
Cristiano56 Chorąży
czy ta gra nie powinna być na PSX ? grafika na to wskazuje.....
zanonimizowany222316 Generał
Pograj trochę i później sadź mądrości.
MaXXii Generał
Bardzo fajny Beat'Em'Up z elementami platformowymi. Tutaj nie ma wyszukanych mechanik, po prostu poprawiono to co wniosła jedynka. Zrobiono kilka dobrych szlifów i wyszło to całkiem dobrze, po co zmieniać coś co pierwotnie się przyjęło. Zmiana jest a gra czasami jest wymagająca, to był jeszcze stary dobry CAPCOM. Czy wróci kiedyś do dawnych lat, obawiam się że nie ale dobrze jest powrócić do starszych tytułów, bo nawet teraz są one dość grywalne a obecnie dają równie dużo frajdy co kiedyś.