Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikZręcznościowePCGBAGCNPS2XBOX
Okładka I-Ninja (PC)

I-Ninja

„I-Ninja” to zrealizowana w typowo konsolowym stylu niezwykle dynamiczna gra akcji. Opisywany tytuł pod wieloma względami przypomina takie hitowe produkcje jak „Spyro”, „Rayman” czy „Crash Bandicoot”.

Zręcznościowe | TPP | platformówki 3D | ninja

Okładka I-Ninja (PC)

data premiery gry:

anulowana

GBA

18lis2003

PS2

4gru2003

GCN XBOX

23kwi2004

PC

„I-Ninja” to zrealizowana w typowo konsolowym stylu niezwykle dynamiczna gra akcji. Opisywany tytuł pod wieloma względami przypomina takie hitowe produkcje jak „Spyro”, „Rayman” czy „Crash Bandicoot”. Gra oprócz wersji na komputery osobiste doczekała się premier na konsolach szóstej generacji.

Fabuła gry, jak zresztą przystało na podobne produkcje, nie jest przesadnie skomplikowana. Złowieszczy mistrz O-Dor wraz ze swoją armią robotów napadł na pewien klan wojowników ninja. Przy życiu pozostały zaledwie dwie osoby - mistrz sztuk walki Sensei oraz jego uczeń. To właśnie w tę drugą postać wciela się gracz. Prowadzony przez niego skrytobójca nie jest może zbyt duży, ale za to niezwykle waleczny.

Jednym z podstawowych atutów opisywanej produkcji jest duża swoboda ruchu. Sterowany ninja płynnie wykonuje odpalane przez gracza czynności. Główny bohater może wykonywać różnorakie skoki, odbijać się od ścian lub innych obiektów czy też wspinać się na określone przedmioty. Nie mniej widowiskowe są walki, w trakcie których niemal zawsze należy liczyć się ze sporą przewagą liczebną ze strony wroga. Przeciwnicy są dość zróżnicowani. Tytułowy ninja stacza walki między innymi ze zwierzętami i robotami. Z racji tego, iż zabawa została nakierowana na stosunkowo luźną rozgrywkę istotną rolę odgrywa również pokonywanie zawieszonych w przestrzeni platform.

Gracz ma w sumie do zaliczenia 64 niezbyt skomplikowane zadania, przy czym niektóre z nich rozgrywane są w podobnym otoczeniu. Plansze są bardzo zróżnicowane, gracz odwiedza różnorakie fabryki, ale i tereny otwarte (np. las czy plażę). Oprócz wspomnianych wyżej elementów co pewien czas należy staczać pojedynki z bossami (w sumie jest ich czterech) a także rozwiązywać niezbyt skomplikowane zagadki. Główny bohater może w trakcie zabawy korzystać z broni białej - kilku typów mieczy czy też śmiertelnie niebezpiecznych shurikenów. Co ciekawe, niektóre z tych rzeczy mogą być wykorzystane w innych celach, przykładowo, miecz może pełnić rolę śmigła.

Grafika jest kolorowa, a tytułowy bohater świetnie animowany. Na uwagę zasługuje również tło muzyczne, w skład którego wchodzą utwory reprezentujące wiele różnych gatunków, między innymi hip-hop czy techno.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Nośnik: 2 CD

Ocena gry 8,2 / 10 na podstawie 1832 ocen czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 18,50 PLN

Klasyfikacja PEGI I-Ninja

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe I-Ninja

PC Windows

PC Windows

Rekomendowane: CPU 1GHz, 256MB RAM, akcelerator 3D 64MB

I-Ninja - recenzja gry
I-Ninja - recenzja gry

Recenzja 28 stycznia 2005, 15:37

Warto też dodać, iż Sensei nie znika z życia tytułowego bohatera. Mistrz przeobraża się w ducha. Od tej pory może jedynie udzielać przydatnych wskazówek, nie weźmie czynnego udziału w toczonych przez swego ucznia bitwach. Jest to po części zrozumiałe, gdyż nikt chyba by nie chciał, aby ktoś odebrał mu przyjemność z eksterminowania hord wrogo nastawionych wojowników. :-) Aby uratować krainę, mały ninja musi zdobywać Kamienie Wściekłości. Podstawowy problem polega jednak na tym, iż każdy z tych przedmiotów jest w posiadaniu podwładnych O-Dora. Aby pokonać wspomnianego cesarza mały ninja musi wcześniej pozbawić życia strażników pilnujących poszczególnych magicznych kamieni.

GCN
XBOX
PS2
GBA
PC