Na koniec świata – Minecraft. NAJGORSZE bugi w historii gier

Michał Grygorcewicz

Na koniec świata – Minecraft

INFORMACJE

  1. Jaka gra: Minecraft
  2. Data premiery: listopad 2011 (aczkolwiek wczesne grywalne wersje dostępne były jeszcze prędzej)
  3. Co powodował bug: szereg nietypowych glitchy i ostatecznie zawieszenie się gry
  4. Czy błąd został naprawiony: tak

Minecraft to pożywka dla kreatywności i wyobraźni, oferująca nieograniczone możliwości w nieskończonej ilości niekończących się światów. Chociaż z tymi niekończącymi się światami drzewiej różnie bywało. We wczesnych wersjach gry uniwersum to miało pewne ograniczenia – dystans od jego środka, w którym rozpoczynaliśmy zabawę, do krawędzi wynosił „zaledwie” 12 550 880 metrów, czyli prawie jedną trzecią obwodu Ziemi na równiku.

Jeśli ktoś zdecydował się odbyć wędrówkę „tam, gdzie diabeł mówi dobranoc”, to po około 800 godzinach chodu (albo po prostu po użyciu modów czy pogrzebaniu w plikach konfiguracyjnych gry, co w przypadku Minecrafta jest dość częstą praktyką) wreszcie docierał tam, gdzie kończył się znany świat. Tutaj zaczynała się kraina zwana Odległymi Lądami (ang. The Far Lands) – growy odpowiednik filmu Incepcja.

Pierwszą oznaką tego, że coś jest nie tak, były odczuwalne spadki liczby klatek na sekundę. A im dalej posuwaliśmy się w głąb Odległych Lądów, tym robiło się „coraz zdziwniej i zdziwniej”. Postać zaczynała się nienaturalnie poruszać i mogła przenikać przez obiekty. Otoczenie okazywało się zniekształcone i zamieszkiwane przez zatrzęsienie potworów, a większość jaskiń była zalana. W rejonie tym ciężko było też spotkać zwierzęta i roślinność, a rzecz powszechną stanowiły spadające z nieba bloki piasku i żwiru.

W Far Lands bardzo łatwo było o śmierć – jeśli nie z rąk wrogów, to w wyniku przeniknięcia przez podłoże i spadnięcia w otchłań. Mimo to zafascynowani tym rejonem gracze chętnie go eksplorowali, zapuszczając się coraz dalej i odkrywając coraz nowsze dziwy. Zabawa szybko się jednak kończyła – prędzej czy później badanie tego pełnego błędów obszaru prowadziło do zawieszenia się Minecrafta. Ostatecznie cały ten teren został usunięty wraz z aktualizacją beta 1.8, choć udało mu się przetrwać w pamięci graczy i nawet przeniknąć do lore gry – pojawił się w czwartym epizodzie przygodówki Minecraft: Story Mode firmy Telltale Games.

  1. Więcej o grze Minecraft
Minecraft

Minecraft

PC PlayStation Xbox Nintendo

Data wydania: 18 listopada 2011

Informacje o Grze
8.5

GRYOnline

7.9

Gracze

9.0

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

50

Michał Grygorcewicz

Autor: Michał Grygorcewicz

Tworzy artykuły o grach od ponad dwudziestu lat. Zaczynał od amatorskich serwisów internetowych, które sam sobie kodował w HTML-u, potem trafiał do coraz większych portali. Z wykształcenia inżynier informatyk, ale zawsze bardziej go ciągnęło do pisania niż programowania i to z tym pierwszym postanowił związać swoją przyszłość. W grach przede wszystkim szuka opowieści, emocji i immersji, jakich nie jest w stanie dać inne medium – stąd wśród jego ulubionych tytułów dominują produkcje stawiające na narrację. Uważa, że NieR: Automata to najlepsza gra, jaka kiedykolwiek powstała.

Jesteś w stanie cieszyć się zabugowaną grą?

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2020-05-02
21:52

GreedyDodger Konsul

GreedyDodger
😐

Osobiście nie grałem jeszcze w F76 ale mam zamiar więc się nie wypowiem na temat bugów, ale faktycznie ostatnio coś nagonka na tą grę wzrosła w redakcji.

Komentarz: GreedyDodger
2020-05-03
10:54

Astral Persecutor Pretorianin

w zestawieniu zabrakło The Elder Scrolls II: Daggerfall - gra była super, ale ilość bugów niespotykana w całej historii gier komputerowych.

Komentarz: Astral Persecutor
2020-05-03
18:44

hubert43 Pretorianin

hubert43

Batman: Dark Tomorrow = to jeden wielki bug...

Komentarz: hubert43
2020-05-04
00:20

snierzyn Konsul

Najgorsze bugi?
Dispel - nie dało się skończyć gry, a oni ją dodawali jako pełniak do PC World komputer. I to za jakieś dwie dychy chyba, teraz można się śmiać na cenę, ale wtedy to był taki przelicznik, że chleb kosztował 60 groszy
No i Traitors Gate. Bez patcha nie dało się tego ukończyć. A w tamtych czasach patch to nie była łatwa sprawa, bo prawie nikt nie miał internetu.

Komentarz: snierzyn
2020-05-04
00:25

maciell Senator

maciell

EvE online - patch gry usuwal boot.ini. Co za tym idzie nie uruchomilo sie komputera.

https://www.youtube.com/watch?v=msXRFJ2ar_E

Komentarz: maciell

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl