Na koniec świata – Minecraft. NAJGORSZE bugi w historii gier

- 7 błędów zniszczenia – najgorsze bugi w historii gier
- Trzy dziesiąte gry – Bubble Bobble Revolution
- Domyśl się – Batman: Dark Tomorrow
- Na koniec świata – Minecraft
- Spoczywaj w kawałkach, systemie operacyjny – EVE Online
- Ten kartridż ulegnie autodestrukcji za... – Donkey Kong Country 2
- Stężenie krytyczne błędów – Fallout 76
Na koniec świata – Minecraft

INFORMACJE
- Jaka gra: Minecraft
- Data premiery: listopad 2011 (aczkolwiek wczesne grywalne wersje dostępne były jeszcze prędzej)
- Co powodował bug: szereg nietypowych glitchy i ostatecznie zawieszenie się gry
- Czy błąd został naprawiony: tak
Minecraft to pożywka dla kreatywności i wyobraźni, oferująca nieograniczone możliwości w nieskończonej ilości niekończących się światów. Chociaż z tymi niekończącymi się światami drzewiej różnie bywało. We wczesnych wersjach gry uniwersum to miało pewne ograniczenia – dystans od jego środka, w którym rozpoczynaliśmy zabawę, do krawędzi wynosił „zaledwie” 12 550 880 metrów, czyli prawie jedną trzecią obwodu Ziemi na równiku.
Jeśli ktoś zdecydował się odbyć wędrówkę „tam, gdzie diabeł mówi dobranoc”, to po około 800 godzinach chodu (albo po prostu po użyciu modów czy pogrzebaniu w plikach konfiguracyjnych gry, co w przypadku Minecrafta jest dość częstą praktyką) wreszcie docierał tam, gdzie kończył się znany świat. Tutaj zaczynała się kraina zwana Odległymi Lądami (ang. The Far Lands) – growy odpowiednik filmu Incepcja.
Pierwszą oznaką tego, że coś jest nie tak, były odczuwalne spadki liczby klatek na sekundę. A im dalej posuwaliśmy się w głąb Odległych Lądów, tym robiło się „coraz zdziwniej i zdziwniej”. Postać zaczynała się nienaturalnie poruszać i mogła przenikać przez obiekty. Otoczenie okazywało się zniekształcone i zamieszkiwane przez zatrzęsienie potworów, a większość jaskiń była zalana. W rejonie tym ciężko było też spotkać zwierzęta i roślinność, a rzecz powszechną stanowiły spadające z nieba bloki piasku i żwiru.
W Far Lands bardzo łatwo było o śmierć – jeśli nie z rąk wrogów, to w wyniku przeniknięcia przez podłoże i spadnięcia w otchłań. Mimo to zafascynowani tym rejonem gracze chętnie go eksplorowali, zapuszczając się coraz dalej i odkrywając coraz nowsze dziwy. Zabawa szybko się jednak kończyła – prędzej czy później badanie tego pełnego błędów obszaru prowadziło do zawieszenia się Minecrafta. Ostatecznie cały ten teren został usunięty wraz z aktualizacją beta 1.8, choć udało mu się przetrwać w pamięci graczy i nawet przeniknąć do lore gry – pojawił się w czwartym epizodzie przygodówki Minecraft: Story Mode firmy Telltale Games.