Bonus: rzeczy, które Diablo 2 Resurrected powinno poprawić. Tego Diablo 4 musi nauczyć się od Diablo 2

Hubert Sosnowski

Bonus: rzeczy, które Diablo 2 Resurrected powinno poprawić

W pewnych kwestiach stawiam Diablo 2 i Diablo 2 Resurrected za wzór, ale trzeba być sprawiedliwym. Niektóre mechaniki i pomysły mocno się już zestarzały. Żeby nie być gołosłownym, oto lista rzeczy, które moim zdaniem Blizzard (a właściwie Vicarious Visions) powinien poprawić w dodatku:

Nowe losowe zadania

Nie wierzę w to, że studio Vicarious Visions poważy się na nowy akt. Teoretycznie Blizzard North rozważał jakiś drugi dodatek, a potem „MMO-wate” Diablo 3, ale obecnie tę niszę z fabułą osadzoną w okresie pomiędzy Diablo 2 a Diablo 3 ma wypełnić mobilne Diablo Immortal. Problem w tym, że zawartość Diablo 2 Resurrected w końcu nam się znudzi i może by – zamiast dopowiadać kolejne rozdziały historii i eskalować stawkę – zwyczajnie pododawać losowe zadania w już istniejących aktach? Takie, które raz się pojawiają, a raz nie? Wymagałoby to oczywiście odpowiedniego balansu w obliczu częściowo losowo generowanych lokacji, ale na pewno tchnęłoby w grę nowe życie.

Uzupełnienie aktu IV

Uzupełnienie czwartego aktu też by jej nie zaszkodziło. Póki co znajdują się w nim tylko trzy zadania, dwójka kupców nie ma nam nic do powiedzenia. A to przecież ciekawe. Kim są ludzie, którzy robią za rzemieślników w anielskiej Fortecy Pandemonium? Co ich nęka i jak moglibyśmy rozwiązać ich problemy (poza tym, że przemocą oczywiście) – nie chcielibyście się dowiedzieć? Bo ja tak.

W D2 spędziłem tysiące godzin, w D2R od premiery zebrało się ich około 150 (tak, przez dwa tygodnie nie miałem życia, przyznaję) i nadal uważam, że jest to gra u podstaw genialna, a przy niewielkim nakładzie pracy mogłaby pochłonąć mnie do czasu premiery „czwórki”.

O czym mowa? Przede wszystkim dodatkowe zmiany QoL – dodanie action bara (dostępnego zresztą na padzie) dla graczy używających klawiatury i myszy oraz wprowadzenie znanego z modów loot filtru.

Pewnie teraz narażę się konserwatywnym fanom „dwójki”, ale chciałbym zobaczyć również rebalans przedmiotów legendarnych/setowych i umiejętności klasowych, bo jednak używanie Enigmy, SoJ-a czy Mary przez 3/4 meta buildów wieje nudą. Dodajcie do tego Adventure Mode’a i jestem kupiony na następne lata.

Krystian Orzechowski

Tryb przygodowy

Tryb przygodowy – który można potraktować jako endgame, ale i zastępstwo kampanii – uratował Diablo 3. Diablo 2 Resurrected póki co nie trzeba ratować – ale dlaczego by nie uczynić gry bardziej rozbudowaną i swobodną, zamiast zmuszać wszystkich do przebijania się przez tę samą kampanię jeszcze jeden i jeszcze jeden raz? Ona ma swój niesamowity urok wyprawy, ale po raz pierwszy, może drugi i trzeci. Potem czar musi prysnąć. Tryb przygodowy, w którym wykonujemy losowo dobrane z pewnej puli zadania – mógłby zmienić sposób, w jaki podchodzimy do Diablo 2. A przy tym dałoby się do niego radośnie wrzucać zadania i zręby fabuły, które nie zmieściły się w klasycznej grze – i nie montować z nich jakiejś wielkiej, epickiej narracji, która gryzłaby się z Diablo Immortal czy czymkolwiek innym.

WIĘKSZY PLECAK – i kichać na świętą pętlę rozgrywki

Twórcy bronią się przed implementacją powiększonego plecaka albo plecaka z przegródkami np. na wzmacniające talizmany, ale... mody zrobiły to już dawno i nie zaburzyło to świętej „pętli rozgrywki” tak bardzo, jak się obawiano. Pewnie, zdobywalibyśmy nieco szybciej złoto na niektóre potrzeby (zwoje, miksturki, wskrzeszanie najemników) – ale to i tak nie zrujnowałoby przyjemności z zabawy, a przyspieszyło ją tylko trochę.

Trochę bardziej bajeranckie animacje / efekty kliknięć w walce

Feeling walki staje się całkiem niezły w Diablo 2 i Diablo 2 Resurrected – ale z perspektywy współczesnego gracza dzieje się to trochę za późno. Nie wiem, jak Vicarious Visions miałoby to dokładnie osiągnąć, ale ataki powinny wyglądać bardziej płynnie i bardziej mięsisto. Dźwięk już robi dobrą robotę – bardziej niż w Diablo 3, ale jeśli podkręcenie animacji przyniosłoby większą frajdę – to może warto zmierzać w tę stronę? I tak część rzeczy wizualnie podkręcano – dlaczego by nie to?

OD AUTORA

Ja tu sobie marudzę, ale w każdym Diablo (jak dotąd) bawiłem się bardzo dobrze, choć w każdym z trochę innego powodu. Jestem pewien, że z Diablo 4 będzie podobnie. Jeśli jednak Blizzard zrealizuje zapowiedzi i będzie uważać przy niektórych rozwiązaniach – to ta premiera może bardziej przypominać Diablo 2 niż Diablo 3. Czego sobie i Wam życzę.

Diablo II: Resurrected

Diablo II: Resurrected

PC PlayStation Xbox Nintendo

Data wydania: 23 września 2021

Informacje o Grze
8.1

GRYOnline

7.9

Gracze

8.0

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

61

Hubert Sosnowski

Autor: Hubert Sosnowski

Do GRYOnline.pl dołączył w 2017 roku, jako autor tekstów o grach i filmach. Do 2023 roku szef działu filmowego i portalu Filmomaniak.pl. Pisania artykułów uczył się, pracując dla portalu Dzika Banda. Jego teksty publikowano na kawerna.pl, film.onet.pl, zwierciadlo.pl oraz w polskim Playboyu. Opublikował opowiadania w miesięczniku Science Fiction Fantasy i Horror oraz pierwszym tomie Antologii Wolsung. Żyje „kinem środka” i mięsistą rozrywką, ale nie pogardzi ani eksperymentami, ani Szybkimi i wściekłymi. W grach szuka przede wszystkim dobrej historii. Uwielbia Baldur's Gate 2, ale na widok Unreal Tournament, Dooma, czy dobrych wyścigów budzi się w nim dziecko. Rozmiłowany w szopach i thrash-metalu. Od 2012 roku gra i tworzy larpy, zarówno w ramach Białostockiego Klubu Larpowego Żywia, jak i komercyjne przedsięwzięcia w stylu Witcher School.

Co będzie lepszą grą? Diablo 4 czy Path of Exile 2

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2021-10-14
10:20

diseasex Konsul

wciagnela mnie
gram na 2 konta xD

Komentarz: diseasex
2021-10-14
10:25

Paudyn Legend

Paudyn

Przede wszystkim mniej rozleglych otwartych lokacji, po ktorych czlowiek biega jak poje*** i nudzi sie jak mops. Po pierwszym przejsciu Diablo II kazde kolejne wygladalo u mnie podobnie - byle jak najszybciej przedostac sie przez te "outdoorowe pierdolety" i dostac do ciekawych komnat/korytarzy.

Komentarz: Paudyn
2021-10-14
17:31

grabeck666 Senator

Ja miałem straszną nadzieję, że słowa runicznie nie pojawią się w 4ce w takiej samej formie jak były w 2ce. I tak każdy używał tego samego i nikt nie nosił już złotych itów ani setów. Tylko runyrunyruny. I to jeszcze takie, że robisz na 15 lvlelu niektórymi postaciami i trzymasz do 60ego...

Komentarz: grabeck666
2021-10-16
22:58

Bri Generał

Bri

Dobra gra - to i dobry artykuł poza jednym babolem:
"Sednem każdego Diablo jest kooperacyjny multiplayer" - ależ nie jest nie był , a jak będzie to niefajnie. Singiel i basta!

Komentarz: Bri
2021-10-20
20:01

Adakon Centurion

😈

Multi całkowicie zabija klimat Diablo... tak jak ktoś wczesniej napisal - jeden leci w lewo, drugi w prawo a jak dropnie jakis item to nie ma czasu nawet zobaczyc co wypadlo bo przeciez trzeba leciec jak pies z wywieszonym jezorem, do tego smieszki-heheszki via micro i cala groza idzie sie jeb..ć... pozatym co do za przyjemnosc gdy dostajesz jakis fajny item od kumpla? piekno tej gry polega wlasnie na tym zeby SAMEMU wszystko odkrywac i znajdywac, i do tego ma byc TRUDNO czyli obowiazkowo /players 8 ;) no ale wy młodzi to musicie miec wszystko podane na tacy bez zadnego wysilku, tyle w temacie ;)

Komentarz: Adakon

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl