Blazing Angels: Squadrons of WWII. 5 serii, o których Ubisoft zapomniał
Spis treści
Blazing Angels: Squadrons of WWII

- Platformy: Xbox, X360, PC, PS3, Wii
- Data premiery pierwszej i ostatniej gry: 23 marca 2006 i 7 września 2007
Blazing Angels to najskromniejszy cykl w zestawieniu, bo składający się jedynie z dwóch części, i z pewnością najmniej znana seria Ubisoftu. To również jedna z marek, które najdłużej pozostają w deweloperskim limbo – po 2007 roku nie pojawiło się już nic pod jej szyldem.
Gry z 2006 i 2007 roku pozwalają zasiąść za sterami drugowojennych samolotów. Nie jest to jednak symulator, tylko zręcznościowa strzelanka z elementami realizmu. Te obejmują np. dokładne odwzorowanie kilkudziesięciu maszyn, które można podziwiać zarówno z perspektywy trzecioosobowej, jak i z wnętrza kokpitu, oraz wpływ gęstości powietrza na zachowywanie się myśliwców. Pierwsza część skupia się na największych bitwach drugiego światowego konfliktu zbrojnego (gameplayową ciekawostką jest opcja wydawania rozkazów najbliższym towarzyszom), podczas gdy sequel kładzie nacisk na wykonywanie ściśle tajnych misji i pozwala korzystać w trakcie nich z prototypowego uzbrojenia.
Mocną stroną tej produkcji była oprawa graficzna – swego czasu samoloty zachwycały bogactwem detali. Podobnie zresztą jak areny działań. Pochwały zbierała także oprawa dźwiękowa – zarówno muzyka, która w odpowiednich momentach potęgowała emocje, jak i odgłosy wystrzałów.