SOMA. 15 gier indie z porywającą fabułą

Sebastian Kasparek

SOMA

  1. Rok wydania: 2015
  2. Twórcy: Frictional Games
  3. Fabuła w jednym zdaniu: ludzie to istoty doczesne

Simon Jarrett to mężczyzna, który po tragicznym wypadku samochodowym poddaje się eksperymentalnemu procesowi wykonania kopii mózgu. W trakcie tego zabiegu bohater traci na chwilę przytomność, by następnie przebudzić się w odległej przyszłości na terenie futurystycznej placówki PATHOS-II. Zdewastowane miejsce okazuje się ostatnim bastionem ludzkości, która niemal wyginęła za sprawą pewnego kataklizmu.

SOMA nie jest grą przesadnie oryginalną, jeśli chodzi o twórczość SF, która przecież od kilkudziesięciu lat zadaje pytania na temat istoty człowieczeństwa i indywidualności. Realizacja poszczególnych motywów okazuje się tu jednak na tyle fascynująca, że naturalnie pobudza refleksyjność i zachęca do rozważań na temat tego, czy nasza osobowość to coś więcej niż odpowiednio zapisane informacje i reakcje chemiczne, która można łatwo „emulować” za sprawą technologii. Fenomenalne zakończenie na każdego może zadziałać w zupełnie inny sposób i wzbudzić całe spektrum skrajnych emocji. To horror subtelnie straszący treścią i zagadnieniami fabularnymi, a przy tym po prostu kawał dobrej historii science fiction.

Disco Elysium

Disco Elysium

PC PlayStation Xbox Mobile Nintendo

Data wydania: 15 października 2019

Informacje o Grze
9.4

GRYOnline

8.4

Gracze

9.3

Steam

8.9

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

99

Sebastian Kasparek

Autor: Sebastian Kasparek

W GRYOnline najlepiej czuje się w dziale publicystyki, a czasem zajmuje się również recenzjami. Fan kultury wszelakiej, który sięga po dzieła zarówno z górnej, jak i z najniższej półki. Najbardziej lubi zanurzać się w grach niszowych i w produkcjach ciężkich do jednoznacznego zdefiniowania. Docenia analityczne i krytyczne podejście przy obcowaniu z tworami kultury. Preferuje gry unikalne, dziwne, szalone wizualnie i odważnie poruszające ciekawsze zagadnienia narracyjne. Uzależniony od produkcji wysokooktanowych, bijatyk, wielkich robotów i klimatów arcade. Miłośnik studia Grasshopper Manufacture. Lubi nadrabiać zapomniane „hidden gemy” sprzed lat, zwłaszcza z Japonii. Ciekawy gier i ludzi stojących za nimi. Silnie uzależniony od kina. Psychofan Madsa Mikkelsena i Takashiego Kitano. Kocha również mangi Inio Asano i estetykę Tsutomu Niheia. Na forum pisze pod ksywką Junkie.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl