What Remains of Edith Finch. 15 gier indie z porywającą fabułą

Sebastian Kasparek

What Remains of Edith Finch

  1. Rok wydania: 2017
  2. Twórcy: Giant Sparrow
  3. Fabuła w jednym zdaniu: zakład rybny szuka pracownika śniącego na jawie

W momencie premiery What Remains of Edith Finch na nowo rozpętało dyskusję (swoją drogą strasznie bzdurną) na temat znaczenia sztuki w grach wideo. Faktem jest, że to „symulator chodzenia”, ale jednocześnie raczej zacierający pejoratywne nacechowanie tego określenia. To produkcja, która za sprawą opowiadanej historii zachwyciła swego czasu większość krytyków, rozpływających się nad prezentacją samej gry i nakreślonymi w niej sylwetkami bohaterów.

W tej narracyjnej przygodzie wcielamy się w tytułową Edith. Siedemnastolatka zwiedza rodzinną posiadłość i jej okolice, a poprzez jej liczne komentarze dowiadujemy się coraz więcej o niej samej oraz jej przodkach. Mamy tu do zgłębienia całkiem skomplikowaną intrygę, pełną zgonów stopniowo doprowadzających do upadku całej struktury rodzinnej. What Remains of Edith Finch korzysta z atutów interaktywnej rozrywki, by w pomysłowy sposób przedstawiać historię z różnych perspektyw przy równoczesnym wzbudzaniu w graczu niepewności co do autentyczności przebiegu określonych wydarzeń. Ten ciekawy zabieg intryguje, a sama gra potrafi zachwycić stylem magicznego realizmu.

Disco Elysium

Disco Elysium

PC PlayStation Xbox Mobile Nintendo

Data wydania: 15 października 2019

Informacje o Grze
9.4

GRYOnline

8.4

Gracze

9.3

Steam

8.9

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

99

Sebastian Kasparek

Autor: Sebastian Kasparek

W GRYOnline najlepiej czuje się w dziale publicystyki, a czasem zajmuje się również recenzjami. Fan kultury wszelakiej, który sięga po dzieła zarówno z górnej, jak i z najniższej półki. Najbardziej lubi zanurzać się w grach niszowych i w produkcjach ciężkich do jednoznacznego zdefiniowania. Docenia analityczne i krytyczne podejście przy obcowaniu z tworami kultury. Preferuje gry unikalne, dziwne, szalone wizualnie i odważnie poruszające ciekawsze zagadnienia narracyjne. Uzależniony od produkcji wysokooktanowych, bijatyk, wielkich robotów i klimatów arcade. Miłośnik studia Grasshopper Manufacture. Lubi nadrabiać zapomniane „hidden gemy” sprzed lat, zwłaszcza z Japonii. Ciekawy gier i ludzi stojących za nimi. Silnie uzależniony od kina. Psychofan Madsa Mikkelsena i Takashiego Kitano. Kocha również mangi Inio Asano i estetykę Tsutomu Niheia. Na forum pisze pod ksywką Junkie.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl