Norco. 15 gier indie z porywającą fabułą

Sebastian Kasparek

Norco

  1. Rok wydania: 2022
  2. Twórcy: Geography of Robots
  3. Fabuła w jednym zdaniu: oglądamy, jak strefa przemysłowa wysysa przez słomkę wszystkie soki życiowe z ludzi i ich otoczenia

Norco jest niesamowicie osobistą grą, która powstała z uwagi na miejsce, w jakim wychowywał się jej twórca, i wynikające z tego doświadczenia przez niego nabyte. Produkcja ta przenosi nas do alternatywnej wersji tytułowego miasta z Luizjany. Jej bohaterką jest Kay, która wraca w rodzinne strony z powodu śmierć matki. Na domiar złego jej rodzony brat zaginął, a żeby go odnaleźć, kobieta musi ruszyć śladem zbiegłego cyborga.

Norco utrzymane jest w charakterystycznej atmosferze gotyku amerykańskiego południa. Wyjątkowe miejsce akcji pozwala zwiedzić zapadające się przedmieścia oraz bagienne rejony przemysłowych terenów Luizjany. To urzekająca gra niezależna z mnóstwem ciekawych inspiracji. Autorzy jako swój punkt odniesienia wymieniają chociażby kultowego Snatchera stworzonego przez samego Hideo Kojimę. Również fikcyjny Midgar z Final Fantasy VII był ważnym elementem, który pozwolił ukształtować tę wyjątkową opowieść. Chodzi m.in. o punkt zaczepienia w postaci wielkiej korporacji eksploatującej źródła energii. Autor sam przyznaje, że był jednocześnie zafascynowany i przerażony skutkami takich działań, prowadzących do ekologicznych i przemysłowych katastrof mających realny wpływ na społeczeństwo.

Disco Elysium

Disco Elysium

PC PlayStation Xbox Mobile Nintendo

Data wydania: 15 października 2019

Informacje o Grze
9.4

GRYOnline

8.4

Gracze

9.3

Steam

8.9

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

99

Sebastian Kasparek

Autor: Sebastian Kasparek

W GRYOnline najlepiej czuje się w dziale publicystyki, a czasem zajmuje się również recenzjami. Fan kultury wszelakiej, który sięga po dzieła zarówno z górnej, jak i z najniższej półki. Najbardziej lubi zanurzać się w grach niszowych i w produkcjach ciężkich do jednoznacznego zdefiniowania. Docenia analityczne i krytyczne podejście przy obcowaniu z tworami kultury. Preferuje gry unikalne, dziwne, szalone wizualnie i odważnie poruszające ciekawsze zagadnienia narracyjne. Uzależniony od produkcji wysokooktanowych, bijatyk, wielkich robotów i klimatów arcade. Miłośnik studia Grasshopper Manufacture. Lubi nadrabiać zapomniane „hidden gemy” sprzed lat, zwłaszcza z Japonii. Ciekawy gier i ludzi stojących za nimi. Silnie uzależniony od kina. Psychofan Madsa Mikkelsena i Takashiego Kitano. Kocha również mangi Inio Asano i estetykę Tsutomu Niheia. Na forum pisze pod ksywką Junkie.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl