World War 3 – inny FPS. 11 polskich gier, których nie możemy się doczekać

Jakub Mirowski

World War 3 – inny FPS

W World War 3 ważne będą nie tylko poczynania na polu bitwy, ale też odpowiednie przygotowania przed jej rozpoczęciem. - 2017-11-11
W World War 3 ważne będą nie tylko poczynania na polu bitwy, ale też odpowiednie przygotowania przed jej rozpoczęciem.

Producent: The Farm 51

Data premiery: nieznana

Dlaczego czekamy:

  1. bo współczesny konflikt z wykorzystaniem prawdziwych jednostek pozwoli poczuć się jak na rzeczywistym polu bitwy;
  2. bo mecze oparte na wspólnym wykonywaniu zadań kręcą nas bardziej niż samodzielne popisy;
  3. bo „metagra” może okazać się prawdziwie rewolucyjną mechaniką, dającą poczucie udziału w całej wojennej kampanii.

Po udanym (choć nie pod względem komercyjnym) eksperymencie z eksploracyjnym thrillerem Get Even gliwickie studio The Farm 51 wraca do gatunku, w którym chyba czuje się najlepiej, tworząc klasycznego FPS-a. W World War 3 deweloperzy kompletnie zrezygnowali z ambitnej narracji i budowania zakręconego klimatu. Ich kolejne dzieło ma być po prostu wciągającą, realistyczną strzelanką free-to-play, z globalnym fikcyjnym konfliktem w tle. Odpowiednie odwzorowanie specyfiki współczesnego pola walki mają zapewnić doświadczenia deweloperów wyniesione ze współpracy z Polską Grupą Zbrojeniową. Zamiast bohaterskich wyczynów premiowane będzie więc trzymanie się drużynowej taktyki, choć jednocześnie twórcy uspokajają, że postarają się też o takie zaprojektowanie walki, by sprawiała jak największą frajdę.

Realizm odczujemy też w inny sposób. W World War 3 nagradzane będą nie zdobyte fragi czy jak najdłuższe serie zabójstw, a mozolna realizacja kolejnych wyznaczonych przez grę celów. Przełamywanie frontu, obrona terytorium czy zdobycie punktu na mapie – gracz, który ma odnieść sukces w nadchodzącym tytule The Farm 51, musi pogodzić się z faktem, że czasem jego osobiste statystyki ucierpią dla dobra zespołu. Będzie to o tyle ważne, że w grze poza klasycznymi meczami znajdzie się także moduł przypominający kampanię wojenną, a punktacja poszczególnych potyczek ma wpływać na obraz całego konfliktu. Poprzez tzw. „metagrę” – a więc możliwość przeprowadzenia rekonesansu przed misjami, zarządzanie funduszami i przesuwający się z tygodnia na tydzień front – deweloperzy chcą stworzyć wrażenie udziału w czymś więcej niż tylko w paru szybkich potyczkach z kolegami.

Specyfika free-to-play to dla The Farm 51 dodatkowe wyzwanie – jak zaprojektować mikropłatności, by nie psuły balansu rozgrywki?
Specyfika free-to-play to dla The Farm 51 dodatkowe wyzwanie – jak zaprojektować mikropłatności, by nie psuły balansu rozgrywki?

The Farm 51 z pewnością ustępuje popularnością co najmniej kilku rodzimym firmom, ale gliwickie studio to jeden z najbardziej doświadczonych deweloperów w całej Polsce. Założony w 2005 roku zespół pracował już chociażby nad takimi markami jak Painkiller czy Gorky; ponadto eksperymentuje z nowatorskimi technologiami (jak wykorzystana w Get Even fotogrametria czy wirtualna rzeczywistość) oraz działa w porozumieniu ze specjalistami z dziedziny wojskowości. Niestety, pomimo tak szerokiej gamy zainteresowań The Farm 51 do tej pory czeka na hit, który dałby mu większą rozpoznawalność.

  1. World War 3 – jak The Farm 51 rozpęta trzecią wojnę światową?
  2. World War 3 w encyklopedii gier
Cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077

PC PlayStation Xbox Nintendo

Data wydania: 10 grudnia 2020

Informacje o Grze
8.2

GRYOnline

7.6

Gracze

8.6

Steam

7.6

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

52

Jakub Mirowski

Autor: Jakub Mirowski

Z GRYOnline.pl związany od 2012 roku: zahaczył o newsy, publicystykę, felietony, dział technologiczny i tvgry, obecnie specjalizuje się w ambitnych tematach. Napisał zarówno recenzje trzech odsłon serii FIFA, jak i artykuł o afrykańskiej lodówce low-tech. Poza GRYOnline.pl jego materiały na temat uchodźców, migracji oraz zmian klimatycznych publikowane były m.in. w Krytyce Politycznej, OKO.press i Nowej Europie Wschodniej. W kwestii gier jego zakres zainteresowań jest nieco węższy i ogranicza się do wszystkiego, co wyrzuci z siebie FromSoftware, co ciekawszych indyków i tytułów typowo imprezowych.

Czy chętniej kupujesz grę, jeśli to polska gra?

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl