Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 7 listopada 2003, 15:20

autor: Piotr Siejczuk

Zestaw narzędzi edytorskich do Warcrafta III jest już dostępny!

Firma Blizzard Entertainment w ostatnim czasie bardzo mile zaskakuje wszystkich swoich fanów (vide newsy: „Nawet piekło zamarzło... v1.10 do Diablo II już jest!” czy „Strzeżcie się "diabelscy map-hackerzy"! Blizzard Entertainment czuwa!”). Jak się dzisiaj okazuje to nie wszystko co rzeczona korporacja ma do zaoferowania w ostatnim czasie. Otóż wraz z ukończeniem finalnej wersji patcha v1.10 do Diablo II i Diablo II: Lord of Destruction pracownicy firmy skupili się nad ostatnią fazą tworzenia poprawki programowej oznaczonej numerem v1.13 do WarCrafta III: RoC i WarCrafta III: TFT. To także nie koniec, gdyż właśnie do tej ostatniej serii gier przedstawiony został dzisiaj zestaw narzędzi edytorskich, dostępnych chociażby tutaj (http://www.battle.net/war3/files/index.shtml#arttools).

Firma Blizzard Entertainment w ostatnim czasie bardzo mile zaskakuje wszystkich swoich fanów (vide newsy: „Nawet piekło zamarzło... v1.10 do Diablo II już jest!” czy „Strzeżcie się "diabelscy map-hackerzy"! Blizzard Entertainment czuwa!”). Jak się dzisiaj okazuje to nie wszystko co rzeczona korporacja ma do zaoferowania w ostatnim czasie. Otóż wraz z ukończeniem finalnej wersji patcha v1.10 do Diablo II i Diablo II: Lord of Destruction pracownicy firmy skupili się nad ostatnią fazą tworzenia poprawki programowej oznaczonej numerem v1.13 do WarCrafta III: RoC i WarCrafta III: TFT. To także nie koniec, gdyż właśnie do tej ostatniej serii gier przedstawiony został dzisiaj zestaw narzędzi edytorskich, dostępnych chociażby tutaj.

„Warcraft III Art Tools” - taką to właśnie nazwę nosi rzeczony zestaw zawiera sporą liczbę wtyczek („plug-inów”) do programu „Discreet 3ds max”. Narzędzia te umożliwią zaawansowanym użytkownikom na tworzenie, modyfikowanie i szybki podgląd modeli i animacji, w których zastosować będziemy mogli niezwykle profesjonalne efekty graficzne. Po ich wykonaniu możliwe będzie użycie stworzonych przez nas modeli w mapach wykonanych za pośrednictwem „Warcraft III World Editor”.

Zauważyć tutaj trzeba jednak rzecz następującą: Blizzard nie wspiera w sposób bezpośredni projektu „Warcraft III Art Tools”, tym samym nie udziela on żadnych informacji w kwestiach pomocy technicznej dla omawianej aplikacji. Jednak nie jest tak źle, jak mogłoby się wydawać. Otóż w omawianym archiwum znajdziemy również bardzo bogatą instrukcję uzupełnioną dodatkowo o liczne ilustracje ukazujące użycie zawartych narzędzi. Aby wspomóc projekt otwarte zostało także nowe forum dla użytkowników „Warcraft III Art Tools”.

Co się zaś tyczy wspomnianego powyżej patcha v1.13, to pragnę dodać również informacje, iż oprócz zwyczajowych poprawek balansu gry i efektów audio-wizualnych łatka ta zawierała będzie również II I III akt kampanii Orków stworzonej bardziej w konwencji cRPG (przygotowanie fanów do nadchodzącego World of WarCraft) niż klasycznego RTSa.

Ten niezwykle interesująco zapowiadający się patch ujrzy światło dzienne w przeciągu najbliższych tygodni. Pozostaje nam, więc cierpliwie poczekać – miejmy tylko nadzieję, iż nie tak długo, jak to miało miejsce w przypadku v1.10 do Diablo II... :-)

Więcej informacji: