Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 26 marca 2016, 00:53

Zapowiedziano Two Worlds III oraz dwa dodatki do Two Worlds II

Jedna z lepiej ocenianych polskich gier RPG, Two Worlds II, otrzyma dwa dodatki fabularne oraz aktualizację silnika graficznego. Dodatkowo TopWare Interactive, wydawca serii, ujawnił, że studio Reality Pump rozpoczęło prace nad częścią trzecią.

AKTUALIZACJA: Twórcy gry udostępnili pierwsze screenshoty z wizualnie usprawnionej wersji Two Worlds II. Zobaczycie je na dole wiadomości.

Na razie Two Worlds III wkracza w fazę konceptową. Produkcja potrwa około 36 miesięcy. - Zapowiedziano Two Worlds III oraz dwa dodatki do Two Worlds II - wiadomość - 2016-03-26
Na razie Two Worlds III wkracza w fazę konceptową. Produkcja potrwa około 36 miesięcy.

Kilka miesięcy przed tym, jak w 2007 roku na sklepowe półki trafił pierwszy Wiedźmin i postawi fundamenty pod serię, która wywindowała CD Projekt RED do światowej czołówki deweloperów, swoich sił w gatunku RPG próbowało polskie studio Reality Pump. W wyniku ich starań otrzymaliśmy cykl Two Worlds, którego pierwsza odsłona zebrała średnie, druga zaś – całkiem dobre oceny. Sami twórcy zapowiedzieli nawet część trzecią, jednak zanim rozpoczęli nad nią prace, studio zbankrutowało po wydaniu fatalnego Raven's Cry. Tak przynajmniej się wydawało, bo w listopadzie Reality Pump wypuściło na rynek Vendetta: Curse of Raven's Cry, czyli poprawioną wersję swojego ostatniego tytułu (która zresztą wkrótce została wycofana ze Steama w atmosferze skandalu). Teraz zaś, jak możemy przeczytać w poście Topware Interactive na Facebooku, krakowski zespół rozpoczyna prace nad Two Worlds III. Na razie o samej grze wiadomo jedynie tyle, że wkracza w fazę konceptową i będzie w produkcji około 3 lata.

Hitu pokroju Wiedźmina raczej nie ma się co spodziewać, jeśli jednak Reality Pump utrzyma poziom z drugiej części, możemy otrzymać całkiem przyjemne RPG. - Zapowiedziano Two Worlds III oraz dwa dodatki do Two Worlds II - wiadomość - 2016-03-26
Hitu pokroju Wiedźmina raczej nie ma się co spodziewać, jeśli jednak Reality Pump utrzyma poziom z drugiej części, możemy otrzymać całkiem przyjemne RPG.

Przy okazji Topware Interactive zapowiedziało odrodzenie całkiem udanego Two Worlds II, wydanego w 2010 roku. Przede wszystkim, gra doczeka się aktualizacji silnika graficznego, pozwalającej uzyskać znacznie większą szczegółowość postaci oraz świata. Poprawki te nadejdą wraz z ośmioma nowymi mapami do rozgrywki wieloosobowej oraz dwoma rozszerzeniami fabularnymi. Pierwsze z nich, Call of the Tenebrae, ma trafić do graczy pod koniec drugiego kwartału tego roku i pozwolić nam na poznanie sekretów tajemniczego plemienia, znanego jako „Wybrańcy”, kontrolującego dotąd nieznany, potężny rodzaj magii. O drugim DLC, zatytułowanym Shattered Embrace, nie wiemy jak dotąd nic.

Jakość ostatniego dzieła Reality Pump, Raven's Cry, zdecydowanie nie może nastrajać entuzjastycznie wobec perspektywy Two Worlds III. - Zapowiedziano Two Worlds III oraz dwa dodatki do Two Worlds II - wiadomość - 2016-03-26
Jakość ostatniego dzieła Reality Pump, Raven's Cry, zdecydowanie nie może nastrajać entuzjastycznie wobec perspektywy Two Worlds III.

Z jednej strony dobrze widzieć, że jedna z legend polskiej branży próbuje stanąć na nogi, przy okazji wskrzeszając jedną z ciekawszych rodzimych serii. Z drugiej zaś, z Reality Pump odeszło w tym momencie większość kluczowych pracowników, a samo studio po ostatnich „dokonaniach” przy okazji Raven's Cry i jego poprawionej edycji musiałoby naprawdę się postarać, żeby odzyskać utracone zaufanie graczy. Zanim jednak zespół na dobre zabierze się za Two Worlds III, zobaczymy, jak poradzi sobie z odrodzeniem części drugiej.

  1. Oficjalna strona dodatku Call of the Tenebrae do gry Two Worlds II
  2. Oficjalna strona internetowa studia Reality Pump

Jakub Mirowski

Jakub Mirowski

Z GRYOnline.pl związany od 2012 roku: zahaczył o newsy, publicystykę, felietony, dział technologiczny i tvgry, obecnie specjalizuje się w ambitnych tematach. Napisał zarówno recenzje trzech odsłon serii FIFA, jak i artykuł o afrykańskiej lodówce low-tech. Poza GRYOnline.pl jego materiały na temat uchodźców, migracji oraz zmian klimatycznych publikowane były m.in. w Krytyce Politycznej, OKO.press i Nowej Europie Wschodniej. W kwestii gier jego zakres zainteresowań jest nieco węższy i ogranicza się do wszystkiego, co wyrzuci z siebie FromSoftware, co ciekawszych indyków i tytułów typowo imprezowych.

więcej