Zapowiedziano Birds of Steel, czyli nową grę lotniczą autorów IL-2 Sturmovik: Birds of Prey
Mamy dobre wieści dla miłośników gier lotniczych. Znane z IL-2 Sturmovik: Birds of Prey i Apache: Air Assault rosyjskie studio Gaijin Entertainment nawiązało współpracę z firmą Konami, a owocem tego będzie zapowiedziane właśnie Birds of Steel.
Mamy dobre wieści dla miłośników gier lotniczych. Znane z IL-2 Sturmovik: Birds of Prey i Apache: Air Assault rosyjskie studio Gaijin Entertainment nawiązało współpracę z firmą Konami, a owocem tego będzie zapowiedziane właśnie Birds of Steel.
W praktyce mamy tu do czynienia z czymś w rodzaju nieoficjalnej kontynuacji Birds of Prey, tyle że pod skrzydłami innego wydawcy (stąd zmiana nazwy). Ponownie dostaniemy więc osadzoną w czasach II wojny światowej mieszankę zręcznościówki i symulatora. Zasiądziemy za sterami ponad stu samolotów należących do sił lotniczych Osi i Aliantów. Autorzy szykują osiem kampanii zawierających łącznie dwadzieścia misji, zarówno historycznych, jak i tych będących wytworem ich wyobraźni.
Rosjanie z Gaijin Entertainment chwalą się wysokim poziomem grafiki. Wszystkie elementy świata gry będą pełne wiernych historycznie detali, a dodatkowe atrakcje zapewnią dynamiczne efekty pogodowe. Gracze wybiorą spośród wielu ustawień kamery, wliczając w to widok z kokpitu. Sporą zaletą ma być również różnorodność lokacji. Powietrzne walki stoczymy zarówno nad Europą, jak i wodami oraz wyspami Pacyfiku.
Birds of Steel zaoferuje bogaty wybór opcji w ustawieniach realizmu. To my zdecydujemy, czy mechanice lotu bliżej będzie do zręcznościówki czy symulatora. Powodów do narzekań nie powinni mieć miłośnicy rozgrywek wieloosobowych. Wszystkie misje będzie można przechodzić kooperacyjnie z przyjaciółmi, a pojawią się również tryby rywalizacji mające postać olbrzymich powietrznych bitew. Po zakończeniu każdego meczu dostępna ma być opcja udostępnienia światu zapisów z najciekawszych jego fragmentów. Pojawią się również funkcje MMO. Wyniki potyczek będą wpływały na kształt wirtualnego świata, a sporą rolę odegra także aspekt ekonomiczny oraz rozwój technologiczny.
Według oficjalnej notki prasowej Birds of Steel tworzony jest wyłącznie z myślą o PlayStation 3 i Xbox 360. Na szczęście, na oficjalnym forum Gaijin Entertainment potwierdzono już, że w produkcji znajduje się również edycja pecetowa. Jednak podobnie jak w przypadku Wing of Prey wersja komputerowa ukaże się pod szyldem innego wydawcy i możliwe, że zostanie zmodyfikowana w stosunku do konsolowej.
Więcej:Sequel Jujutsu Kaisen mógł przygotować grunt pod największy rewanż w historii serii

Wings of Prey: Skrzydła Chwały
Wings of Prey
Data wydania: 25 grudnia 2009
Gracze
Steam
Komentarze czytelników
dombek111 Centurion
No to już wiadomo jaka będzie jakość wersji na PC... dziękuje
adi123321 Generał
mogli by zrobić grę podobną do battlestations midway
Feess Generał

jeśli to ma być takie kiepskie, jak IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover, to ja dziękuję. optymalizacja zerowa (huh, albo nawet na minusie) i tona bugów
anymous Generał
Bardzo bobrze że symulatory się rozwijają, tylko że że w il2 sturmovik był dodatek o Pacyfiku a nie oddzielna gra.