Ciąg dalszy zmian jakie szykuje Blizzard dla klas w dodatku do World of Warcraft: Cataclysm. Przyszła pora na Maga, Druida oraz Huntera. Pozostaje więc wyłącznie Paladyn - na informacje o jego modyfikacjach przyjdzie nam jeszcze poczekać kilka dni.
Remigiusz Maciaszek
Ciąg dalszy zmian jakie szykuje Blizzard dla klas w dodatku do World of Warcraft: Cataclysm. Przyszła pora na Maga, Druida oraz Huntera. Pozostaje więc wyłącznie Paladyn - na informacje o jego modyfikacjach przyjdzie nam jeszcze poczekać kilka dni.

Jak zapowiadano wcześniej, Hunter doświadczy bardzo poważnej zmiany w mechanice prowadzenia rozgrywki. Wszystkie umiejętności nie będą już wykorzystywać many, a zamiast niej pojawi się parametr Focus. Co za tym idzie, modyfikacji ulegnie również cały sprzęt Huntera, na którym nie będzie więcej potrzebna inteligencja.
Wśród nowych umiejętności, pojawią się między innymi Cobra Shot – strzał zadający obrażenia od magii natury, zamiast standardowych obrażeń fizycznych oraz Trap Launcher, który będzie naturalnym rozszerzeniem zdolności Freezing Arrow ale działającej ze wszystkimi typami pułapek. Na szczególną uwagę zasługuje Camouflage (poziom 85), który pozwoli na częściowe ukrycie Huntera, zabezpieczając go przed atakami dystansowymi.
W związku ze zmianą mechaniki, klasa ta doświadczy solidnych zmian w konstrukcji talentów. Wszystkie te które wspierały odzyskiwanie many będą musiały być całkowicie zmienione. Dla odmiany te talenty, które redukowały koszt strzałów specjalnych, będą teraz podnosić ilość zadawanych obrażeń. Dodatkowo pojawią się również talenty pasywne, które, jak w przypadku pozostałych klas, będą dodatkowo wspierały konkretną specjalizację.
Poniżej lista bonusów poszczególnych specjalizacji:

Chociaż statystycznie druid należy do klas raczej mniej popularnych, to jednak na forum WoW doczekał się największej ilości komentarzy. Klasa ta otrzyma kilka modyfikacji, nie zmieniających jednak, na szczęście, sposobu prowadzenia rozgrywki. Generalnie kierunek jest taki, aby poprawić te aspekty zabawy formami, które były niedopracowane, zachowując, przy tym ich zalety. I tak Bear Form otrzyma kilka umiejętności, dzięki którym tankowanie ma być bardziej interesująca ale i wymagające. Moonkin zostanie bardziej zróżnicowany, poprzez wprowadzenie wyraźniejszej granicy między czarami Arcane i Nature, otrzyma nawet w tym celu specjalny interfejs. Zabawa w Cat Form ma być odrobinę uproszczona. A gracze preferujący Resto, nie będą już skazani na przebywanie w dosyć nudnej formie Tree of Life.
Wśród nowych umiejętności największym zainteresowaniem cieszy się Wild Mushroom, który pozwoli na „zasadzenie” niewidzialnego grzyba, eksplodującego gdy zbliży się do niego przeciwnik. Druidzi mogą się więc spodziewać, co już ma zresztą miejsce, mnóstwa dowcipów na temat nadużywania halucynogennych substancji.
Wśród pasywnych talentów bardzo ciekawe rozwiązanie zastosowano przy rozróżnieniu Bear Form i Cat Form. Jak wiadomo te dwie formy dzielą wspólne drzewko talentów. W związku z tym Blizzard zaproponował inne efekty bonusowe w zależności od tego jaką formę wybierze gracz.
Poniżej lista bonusów poszczególnych specjalizacji:

Jak w przypadku pozostałych klas, gracze którzy preferują Maga, mogą się spodziewać kilku ciekawych zmian. Chociaż same umiejętności nie wzbudziły ogromnego entuzjazmu, to jednak, moim zdaniem, są dosyć interesujące.
Arsenał Maga zostanie wzbogacony o Flame Orb, zdolność która pozwoli „wystrzelić” kulę ognia, a ta przemieszczając się w linii prostej, będzie razić wszystkich mijanych wrogów promieniami ognia. Time Warp, z kolei, to umiejętność zapewniająca ten sam efekt co Heroizm, czy Bloodlust, wzbogacony o zwiększenie tempa poruszania się. Wall of Fog, to umiejętność związana z drzewkiem Frost, dzięki której mag utworzy prostokątny obszar – przeciwnicy, którzy na niego wkroczą zostaną spowolnieni i otrzymają obrażenia.
Pasywne talenty nowych drzewek, należą w przypadku maga do bardzo ciekawych, szczególnie te ze specjalizacji Arcane.
Poniżej lista bonusów poszczególnych specjalizacji:
Więcej informacji znajdziecie na forum Blizzarda (linki poniżej).
Więcej:Until Dawn - pierwszy gameplay na PS4 przypomina Heavy Rain