Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 12 kwietnia 2010, 08:59

autor: Rock Alone

WoW: Cataclysm - szczegóły zmian klas Maga, Druida oraz Huntera

Ciąg dalszy zmian jakie szykuje Blizzard dla klas w dodatku do World of Warcraft: Cataclysm. Przyszła pora na Maga, Druida oraz Huntera. Pozostaje więc wyłącznie Paladyn - na informacje o jego modyfikacjach przyjdzie nam jeszcze poczekać kilka dni.

Ciąg dalszy zmian jakie szykuje Blizzard dla klas w dodatku do World of Warcraft: Cataclysm. Przyszła pora na Maga, Druida oraz Huntera. Pozostaje więc wyłącznie Paladyn - na informacje o jego modyfikacjach przyjdzie nam jeszcze poczekać kilka dni.

Hunter

WoW: Cataclysm - szczegóły zmian klas Maga, Druida oraz Huntera - ilustracja #1

Jak zapowiadano wcześniej, Hunter doświadczy bardzo poważnej zmiany w mechanice prowadzenia rozgrywki. Wszystkie umiejętności nie będą już wykorzystywać many, a zamiast niej pojawi się parametr Focus. Co za tym idzie, modyfikacji ulegnie również cały sprzęt Huntera, na którym nie będzie więcej potrzebna inteligencja.

Wśród nowych umiejętności, pojawią się między innymi Cobra Shot – strzał zadający obrażenia od magii natury, zamiast standardowych obrażeń fizycznych oraz Trap Launcher, który będzie naturalnym rozszerzeniem zdolności Freezing Arrow ale działającej ze wszystkimi typami pułapek. Na szczególną uwagę zasługuje Camouflage (poziom 85), który pozwoli na częściowe ukrycie Huntera, zabezpieczając go przed atakami dystansowymi.

W związku ze zmianą mechaniki, klasa ta doświadczy solidnych zmian w konstrukcji talentów. Wszystkie te które wspierały odzyskiwanie many będą musiały być całkowicie zmienione. Dla odmiany te talenty, które redukowały koszt strzałów specjalnych, będą teraz podnosić ilość zadawanych obrażeń. Dodatkowo pojawią się również talenty pasywne, które, jak w przypadku pozostałych klas, będą dodatkowo wspierały konkretną specjalizację.

Poniżej lista bonusów poszczególnych specjalizacji:

  • Beast Mastery – wpływa na obrażenia broni dystansowych oraz częstotliwość ataków, umiejętność pasywna będzie decydować o sile ataków peta;
  • Marksmanship – obrażenia w walce na dystans, oraz redukcja pancerza przeciwnika, pasywna umiejętność da szansę na automatyczne powtórzenie każdego ataku zadającego do 50% obrażeń;
  • Survival - wpływa na obrażenia broni dystansowych oraz szansę trafienia krytycznego, bonus pasywny będzie podnosił obrażenia specyficznych ataków zadających obrażenia magiczne jak Arcane Shot czy Black Arrow.

Druid

WoW: Cataclysm - szczegóły zmian klas Maga, Druida oraz Huntera - ilustracja #2

Chociaż statystycznie druid należy do klas raczej mniej popularnych, to jednak na forum WoW doczekał się największej ilości komentarzy. Klasa ta otrzyma kilka modyfikacji, nie zmieniających jednak, na szczęście, sposobu prowadzenia rozgrywki. Generalnie kierunek jest taki, aby poprawić te aspekty zabawy formami, które były niedopracowane, zachowując, przy tym ich zalety. I tak Bear Form otrzyma kilka umiejętności, dzięki którym tankowanie ma być bardziej interesująca ale i wymagające. Moonkin zostanie bardziej zróżnicowany, poprzez wprowadzenie wyraźniejszej granicy między czarami Arcane i Nature, otrzyma nawet w tym celu specjalny interfejs. Zabawa w Cat Form ma być odrobinę uproszczona. A gracze preferujący Resto, nie będą już skazani na przebywanie w dosyć nudnej formie Tree of Life.

Wśród nowych umiejętności największym zainteresowaniem cieszy się Wild Mushroom, który pozwoli na „zasadzenie” niewidzialnego grzyba, eksplodującego gdy zbliży się do niego przeciwnik. Druidzi mogą się więc spodziewać, co już ma zresztą miejsce, mnóstwa dowcipów na temat nadużywania halucynogennych substancji.

Wśród pasywnych talentów bardzo ciekawe rozwiązanie zastosowano przy rozróżnieniu Bear Form i Cat Form. Jak wiadomo te dwie formy dzielą wspólne drzewko talentów. W związku z tym Blizzard zaproponował inne efekty bonusowe w zależności od tego jaką formę wybierze gracz.

Poniżej lista bonusów poszczególnych specjalizacji:

  • Balance – wpływa na moc czarów bojowych oraz częstotliwość ich rzucania, bonus pasywny będzie regulowany przez nowy interfejs, Eclipse to układ słońce – księżyc, każdy czar Arcane będzie przesuwał interfejs w kierunku księżyca, każdy czar Nature w kierunku słońca. Poziom przesunięcia będzie wpływał na obrażenia i wywoływał dodatkowe efekty;
  • Feral (Cat) – obrażenia w walce wręcz, szansa trafienia krytycznego, bonus pasywny będzie podnosił obrażenia od efektów wywołujących krwawienie;
  • Feral (Bear) – redukcja otrzymywanych obrażeń, poprawia możliwości bojowe za każdym razem, gdy postać jest celem ataku (Vengeance), bonus pasywny to Savage Defense, którego efektem jest absorpcja pewnej ilości obrażeń, po zadaniu trafienia krytycznego;
  • Restoration – moc czarów leczących, regeneracja many, bonus pasywny będzie skalował poziom leczenia od czarów leczących okresowo (HOT), w zależności od poziomu zdrowia celu. Podobnie jak u Shamana, im niższy poziom zdrowia celu tym potężniejszy efekt leczący.

Mage

WoW: Cataclysm - szczegóły zmian klas Maga, Druida oraz Huntera - ilustracja #3

Jak w przypadku pozostałych klas, gracze którzy preferują Maga, mogą się spodziewać kilku ciekawych zmian. Chociaż same umiejętności nie wzbudziły ogromnego entuzjazmu, to jednak, moim zdaniem, są dosyć interesujące.

Arsenał Maga zostanie wzbogacony o Flame Orb, zdolność która pozwoli „wystrzelić” kulę ognia, a ta przemieszczając się w linii prostej, będzie razić wszystkich mijanych wrogów promieniami ognia. Time Warp, z kolei, to umiejętność zapewniająca ten sam efekt co Heroizm, czy Bloodlust, wzbogacony o zwiększenie tempa poruszania się. Wall of Fog, to umiejętność związana z drzewkiem Frost, dzięki której mag utworzy prostokątny obszar – przeciwnicy, którzy na niego wkroczą zostaną spowolnieni i otrzymają obrażenia.

Pasywne talenty nowych drzewek, należą w przypadku maga do bardzo ciekawych, szczególnie te ze specjalizacji Arcane.

Poniżej lista bonusów poszczególnych specjalizacji:

  • Arcane – podnosi obrażenia od magii orasz szybkość rzucania czarów, pasywną umiejętnością jest Mana Adept, która modyfikuje wartość obrażeń w zależności od zapełnienia paska many. Im więcej mocy pozostaje do dyspozycji maga, tym większe będzie on zadawał obrażenia;
  • Fire – obrażenia od magii oraz szansa trafienia krytycznego, Ignite jest bonusem pasywnym powodującym podpalenie wrogów (DOT), po każdym udanym bojowym zaklęciu ognia;
  • Frost – obrażenia od magii, poziom obrażeń od trafień krytycznych, umiejętność Deathfrost stanowi bonus pasywny, wywoływany przez czar Frostbolt, powodujący zwiększenie obrażeń zadawanych przez pozostałe czary maga.

Więcej informacji znajdziecie na forum Blizzarda (linki poniżej).

  1. Hunter na forum Blizzarda
  2. Druid na forum Blizzarda
  3. Mage na forum Blizzarda
GOL Newsroom

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.