Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 15 maja 2011, 11:30

autor: Aleksander Kaczmarek

W co najchętniej grają polscy casuale?

Firma Alawar Entertainment opublikowała wyniki badań przeprowadzonych w I kwartale bieżącego roku wśród graczy casualowych. Analizy wskazują, że w Polsce, tak jak i na całym świecie, po proste „gry codzienne” najchętniej sięgają przedstawicielki płci pięknej, dla których stanowią one znakomitą formę relaksu. Ulubionym gatunkiem rodzimych casuali są zaś produkcje z kategorii „ukryte obiekty”.

Firma Alawar Entertainment opublikowała wyniki badań przeprowadzonych w I kwartale bieżącego roku wśród graczy casualowych. Analizy wskazują, że w Polsce, tak jak i na całym świecie, po proste „gry codzienne” najchętniej sięgają przedstawicielki płci pięknej, dla których stanowią one znakomitą formę relaksu. Ulubionym gatunkiem rodzimych casuali są zaś produkcje z kategorii „ukryte obiekty”.

Rynek gier casualowych (określanych także jako rekreacyjne lub codzienne) rozkwita. Główne zalety tego typu produkcji to m.in. łatwość obsługi, kolorowa oprawa graficzna i niewielki nakład czasu, jaki trzeba im poświęcić. Także nad Wisłą cieszą się one coraz większą popularnością, zwłaszcza wśród 30-latków, którzy stanowią największą grupę odbiorców (ok. 36%).

W co najchętniej grają polscy casuale? - ilustracja #1

- Polska jest bardzo dynamicznie rozwijającym się rynkiem, widzimy jak przybywa osób grających w gry casual. - mówi Tatiana Chernova, wiceprezydent ds. strategii w Alawar. - Chcemy oferować naszym odbiorcom wysokiej jakości produkcje. Badanie rynku polskiego pozwala nam na dokładniejsze poznanie oczekiwań i dostosowanie się do polskich potrzeb. Jako, że gry codzienne to świetny sposób na relaks - m.in. dzięki interesującej fabule, liczba kobiet korzystających z naszych produktów wzrasta. To nas bardzo cieszy.

Wyniki badań przeprowadzonych wśród polskich casuali są jeszcze ciekawsze, jeśli skonfrontować je z danymi zebranymi na rynku rosyjskim oraz wśród graczy anglojęzycznych. Przykładowo w Polsce po tego typu produkcje najchętniej sięgają pracownicy administracji (28%), fizyczni (20%) i właściciele firm (14%). W Rosji są to pracownicy administracji (36%), studenci (19%) i gospodynie domowe (11%), a wśród użytkowników gier w angielskiej wersji językowej – emeryci (21%), pracownicy administracji (18%) oraz gospodynie domowe (12%). Różnimy się także pod względem ulubionych gatunków. Polacy i Rosjanie najchętniej grywają w tytuły z kategorii „ukryte obiekty” (odpowiednio 55 i 45%). Anglojęzyczni gracze preferują z kolei „gry na czas” (51%).