Valve zapowiada renesans gier na komputery Mac
Trzy miesiące temu firma Valve Software uruchomiła na platformie Steam dział z grami przeznaczonymi na komputery z systemem operacyjnym OSX. Jej szefowie są przekonani, że już w przyszłym roku gry sprzedawane na tę platformę zaczną przynosić zyski.
Aleksander Kaczmarek
Trzy miesiące temu firma Valve Software uruchomiła na platformie Steam dział z grami przeznaczonymi na komputery z systemem operacyjnym OSX. Jej szefowie są przekonani, że już w przyszłym roku gry sprzedawane na tę platformę zaczną przynosić zyski.
Wydawać by się mogło, że odrębny dział Steama z grami przeznaczonymi na Maki (i nie tylko odkąd OSX można zainstalować na komputerach PC) to próba opanowania przez Valve niewielkiego segmentu rynku. Okazuje się jednak, że kierownictwo firmy spodziewa się, iż w niedługim czasie „nisza” znacznie się powiększy.
W wywiadzie udzielonym serwisowi gamesindustry.biz Jason Holtman, dyrektor ds. rozwoju biznesowego Valve stwierdził, iż firmy produkujące gry zastanawiają się nad mac-wersjami swoich tytułów, które ukażą się w najbliższych latach.
Zdaniem Douga Lombardiego, wiceprezesa ds. marketingu nie chodzi o projekty, które już znajdują się w produkcji, ale o te, które na rynku pojawią się wiosną przyszłego roku i później. Według niego będą to nie tyle proste adaptacje na dodatkową platformę, ale napisane specjalne dla niej wersje, a więc dopracowane pod względem technicznym.
- „W świecie komputerów Mac trwa odrodzenie, a gry powinny być jego częścią” – twierdzą przedstawiciele Valve.
Obecnie w ofercie Steama znajduje się ponad 100 tytułów przeznaczonych na komputery z systemem OSX, czyli dwukrotnie więcej niż w chwili startu działu. To jednak dopiero początek ekspansji. Drugą, znacznie większą falę popularności tytułów wydawanych na Maki zapoczątkować ma Portal 2. Wyczekiwana od kilku lat kontynuacja kultowej gry logicznej z widokiem z perspektywy pierwszej osoby ukaże się w przyszłym roku w wersjach na konsole Xbox 360 i PlayStation 3 oraz komputer PC i Mac.
Więcej:Pierwsze wielkie zmiany w Battlefield 6 są w drodze. EA DICE wycofuje się z niepopularnej decyzji

GRYOnline
Gracze
Steam
- EA / Electronic Arts
- zapowiedź (gry)
- Valve
- PC
Komentarze czytelników
.:Jj:. Legend

Obijać się na pewno nie obijają. Wiadomo- wszyscy jesteśmy zirytowani że to tak długo trwa ale... czy kiedyś nas zawiedli? Ja mam do nich pełne zaufanie. Może nawet większe niż do id software co jest bardzo dużym komplementem z mojej strony.
Myślę że wraz z premier gry Portal2 pojawi się info o kontynuacji sagi HL. Marzenie- "Panie i Panowie. Za 4 miesiące premiera gry Portal2... w pakiecie Orange Box2 wraz z HL2:EP3 i HL3 na silniku Source2".
zanonimizowany715049 Pretorianin
counter-strike source jest - czyli wszystko co potrzebne do szczęścia :) słyszałem że steam na maca jest niedopracowany ;/
Lipton07 Pretorianin
Może chcą, żeby nowy hl był kamieniem milowym jak jedynka. Ale ta gra stoi nie "fiuczerami" tylko fabuło i tworzy już fajną historie. Więc szkoda, że tak długo to robią.
zanonimizowany158035 Centurion
Ponadto dodam, że wersja Linux'owa Steama także powstaje i chwała im za to!
Kazioo Senator
To, że hiciory nowej generacji (czyt. nowe gówienka) dla dzieciarni epoki naszej-klasy są wydawane w stylu "co roku nowa część na tym samym silniku" (gears of war, halo i inne gnioty tego typu), nie znaczy, że Valve ma iść w te ślady ze swoim kultowym tytułem, który pamięta czasy gdy kolejne części gier były rewolucjami.
Half-Life 3 ma być taką samą rewolucją jak obie poprzednie części, wiec nie ma prawa by pojawiła się przed rokiem 2015 - mam taką przynajmniej nadzieję.
Efektowność postępu technologicznego w grach wydaje się być logarytmiczna, a to oznacza, że im dalej tym większe odstępy czasu są potrzebne, by odczuć dużą różnicę.
Dla obserwatora nieznającego szczegółów technicznych:
kiedyś: Doom 2 -> Half-Life (5 lat) - gigantyczna różnica
teraz: Half-life 2 -> Crysis 2 (7 lat) - różnica znikoma