Gracze Valheim prześcigają się w tworzeniu imponujących lub absurdalnych projektów. Po dziełach inspirowanych Star Wars i Lord of the Rings serwis Reddit podbiła katedra Notre Dame zbudowana z drewna.
Internet nieustannie daje nam kolejne dowody na kreatywność graczy. Przoduje w tym społeczność Minecrafta, ale i w innych sandboksowych survivalach da się znaleźć wiele imponujących projektów. Nie inaczej jest w Valheim, które podbiło Steama w ostatnich tygodniach, co pokazał użytkownik GlPv z Reddita. Internauta pochwalił się swoim wielkim dziełem: wierną repliką katedry Notre Dame.
Można się kłócić, że słowo „wierna” jest tu drobnym nadużyciem. Przy konstrukcji katedry internauta wykorzystał głównie drewno, a nie kamień (tym wyłożył tylko podłogę budynku). Poza tym wirtualna świątynia nieco ustępuje swojemu rzeczywistemu odpowiednikowi pod względem rozmachu, choć przy wieżach o wysokości około 34-36 metrów projekt nie sposób nazwać „skromnym”. Gwoli sprawiedliwości trzeba też dodać, że GlPv bynajmniej nie musiał zbierać wszystkich potrzebnych zasobów w tzw. Debug mod, a sam autor przyznaje, że dodawanie kolejnych elementów nie wymagało większej precyzji. Głównym problemem był czas, bo nawet z nieskończonymi surowcami i możliwością latania budowa zajęła nie mniej niż 10 godzin.

To kolejny przykład kreatywności graczy Valheim, zresztą objawiającej się nie tylko w kolejnych gigantycznych konstrukcjach. Wcześniej mieliśmy okazję zobaczyć wieżę Barad-Dur z Władcy Pierścieni, Sokoła Milennium z Gwiezdnych wojen, precyzyjny zegar słoneczny, stocznię oraz wyrzutnię statków. Oczywiście to wciąż niewiele w porównaniu z bogatym i nierzadko bardzo skomplikowanym lub absurdalnie ogromnym dorobkiem społeczności Minecrafta, który – co ty kryć – daje graczom o wiele większe możliwości (choćby dzięki liczbie dostępnych rodzajów zasobów). Niemniej wygląda na to, że przynajmniej część z ponad 5 milionów nabywców Valheim nie znudzi się prędko produkcją studia Iron Gate.
Więcej:Steam ją zbanował, GOG zrobił z niej bestseller nr 1. Niezwykła historia gry, która podpadła Valve
Gracze
Steam
OpenCritic
35

Autor: Jakub Błażewicz
Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).