Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 25 września 2010, 11:15

autor: Sarge

Ubisoft miał w planach Prince of Persia w realiach współczesnych?

Choć od czasu debiutu na rynku aktualnej generacji konsol pojawiły się tylko dwie odsłony serii Prince of Persia, to prawdopodobnie firma Ubisoft pracowała nad jeszcze jedną pozycją, która klimatem miała znacznie odbiegać od dotychczasowych części cyklu.

Choć od czasu debiutu na rynku aktualnej generacji konsol pojawiły się tylko dwie odsłony serii Prince of Persia, to prawdopodobnie firma Ubisoft pracowała nad jeszcze jedną pozycją, która klimatem miała znacznie odbiegać od dotychczasowych części cyklu.

Tak przynajmniej w wywiadzie dla serwisu CVG stwierdził Jonathan Jacques-Belletete – były pracownik Ubisoftu, który przeniósł się do studia Eidos i obecnie odpowiedzialny jest za grę Deus Ex: Human Revolution. Podobno nie wydaną odsłonę przygód Księcia Persji tworzono jeszcze przed ukazaniem się baśniowego Prince of Persia w 2008 roku.

Ubisoft miał w planach Prince of Persia w realiach współczesnych? - ilustracja #1
Twórcy ostatecznie zdecydowali się na baśniowy klimat nowej części serii

Nasz rozmówca zdradził też, że brał udział w pracach nad Assassin’s Creed w wersji na PlayStation 2 oraz pierwszego Xboksa, jednak ostatecznie tytuł ten został przeniesiony na kolejną generację konsol i pecety. Niedługo potem szefostwo Ubisoftu zapragnęło spin-off’u dla serii Prince of Persia. Wtedy właśnie zaczęły powstawać pierwsze projekty nowego wydania cyklu, a wygrała ta osadzająca głównego bohatera w czasach współczesnych.

Jacques-Belletete zdradził, że miał już niewielką grupę ludzi, która realizowała taki pomysł. Grę porównał do filmu Pojutrze, tylko występujący tam wszędzie śnieg zostałby zastąpiony piaskiem. Byłby to pierwszy taki przypadek, kiedy przygody Księcia Persji odbywałyby się w tak bliskich dla nas realiach. Produkcja została jednak skasowana, a ci sami pracownicy zabrali się za tworzenie gry Far Cry 2.

Ostatecznie nowa część Prince of Persia z 2008 roku przeniosła nas do baśniowego świata opracowanego w technologii cel-shading, a kilka miesięcy temu dostaliśmy Prince of Persia: Zapomniane Piaski z akcją osadzoną w królestwie brata głównego bohatera. Teraz można tylko spekulować, który kierunek w rozwoju cyklu byłby bardziej właściwy...